Ga naar inhoud

TV Oranje (nieuw) (23) - behoorlijke blokvorming

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey MACKerMD,

Ik heb dit probleem ook gehad, had het ook op Film1, Eredevisie, TV oranje...alle zenders eigenlijk die op die tranponder zaten. Heb verschillende dingen geprobeerd maar niks werkte.

Uit pure ergenis heb de zenders maar even gemeden, maar nu ik jou berichtje las en ben ik maar weer eens gaan checken....en wat blijkt........hier doet alles het weer zoals het hoort.

Ik had ook de lnb, connectors, uitrichting schotel opnieuw bekeken, de fec waarde etc veranderd, nieuwe software op de decoder (heb een Vu Duo, Vu Uno 2x, dreambox 7000) maar op elke decoder hetzelfde probleem. Moedeloos werd ik ervan. Ik heb dus helaad geen antwoord met een passende oplosing, alleen een bevestiging dat er meedere mensen zijn/waren met dit probleem.

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Ieder moet die programma's kijken die hij of zij mooi vindt, daar zal ik geen kritiek op hebben.

Op mijn Rebox 8000 werken die zenders zonder problemen, het is dus geen Rebox issue, en CD is kennelijk ook niet de dader, anders had iedereen er last van.

Ik zou eens gaan kijken of je op die transponder geen cross interferentie hebt, misschien is er een stoorsignaal van een nabuur transponder of satelliet.

Een andere optie is een wlan netwerk of dect telefoon die stoort op deze transponder.

Je zou de skew van de LNB eens iets kunnen verdraaien, en kijken of dat wat uitmaakt.

Met de spectrum analyser van de Satlook zou dit snel op te sporen zijn.

Als je ander proggii bedoelt van Satlook, hoor ik dat graag.Want als je de 'biepbiep' satlook bedoelt die intern in de rebox zit om signaal sterkte aan te geven, dan staat mijn lnb op dit moment op zijn sterkste punt.

Als er 'een' WLAN zou storen, zou deze dan niet de hele boel verstoren en niet 1 transponder?

Dect telefoon heb ik wel, maar heb dat euvel nog -nooit- eerder meegemaakt [en heb regel matig wat uurtjes zitten kleppen in de tuin op 3,5 meter afstand van me schotel]

Wel fijn dat je meedenkt.. -we komen er wel achter :) -

@Lydaz : Dank je voor je berichtje. Ik kreeg al een naar gevoel erbij dat leek alsof ik de enige was met dit euvel... Ben nu niet meer alleen op de azimuth-wereld :)

aangepast door MACKerMD

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Geplaatst:

ik heb alles orgineel en heb een homecast 8100

ik kan niet eens naar deze zenders kijken die worden genoemd ( zoals tv oranje en sport 1 geloof ik heb een paar seconden beeld en dan staat er gecodeerd )

en dan heb ik gewoon die module met die wereldbol er op voor de seca 3

als ik mijn aston 1.5 er in doe dan is het geluid perfect maar dan heb ik

er helemaal geen beeld bij dus ja zeg het maar.

Verder staat alles goed afgesteld 0ngeveer 95 % sterkte.

Wat zou ik nog kunnen doen ???

Please Respond Soon

Geplaatst:

Hier op de ontvanger (sab hd super plus) ook geen signaal. Al langere tijd niet.

Gr. Herman
TV Samsung 42 ++ Sat.ontv: SAB ultimate HD super plus
Antenne: multytenne Technisat digital ++  Astra 1B~2C, Astra 2A~2D, Astra 3A, Hotbird 1~5
============================================

Geplaatst:

Hey MACKerMD,

Ik heb dit probleem ook gehad, had het ook op Film1, Eredevisie, TV oranje...alle zenders eigenlijk die op die tranponder zaten. Heb verschillende dingen geprobeerd maar niks werkte.

Uit pure ergenis heb de zenders maar even gemeden, maar nu ik jou berichtje las en ben ik maar weer eens gaan checken....en wat blijkt........hier doet alles het weer zoals het hoort.

Ik had ook de lnb, connectors, uitrichting schotel opnieuw bekeken, de fec waarde etc veranderd, nieuwe software op de decoder (heb een Vu Duo, Vu Uno 2x, dreambox 7000) maar op elke decoder hetzelfde probleem. Moedeloos werd ik ervan. Ik heb dus helaad geen antwoord met een passende oplosing, alleen een bevestiging dat er meedere mensen zijn/waren met dit probleem.

Ik heb het een paar dagen aangekeken en ben tot' t volgende gekomen.

ALLE zenders op transponder 12129 geven problemen. Hieronder vallen TV Oranje, Sport1/HD, Film1HD, etc.

Deze geven allemaal een vorm van blokvorming en wat ik ook doe, het is alleen DIE ene transp[onder, geen enkele andere transponder op de 23 geeft dit probleem. Ook op de 19 niet eens.

Conclusie: Teveel op de 12129-transponder lijkt me. Teveel bij elkaar gepropte zooi. Sinds de 'gratis' zender-van-de-maand erbij kwam en we daarbij 'gratis' naar Sport1hd etc mochten kijken [en er dus 1 zender op de transponder bij kwam] is't ellende. Voorheen had ik deze blokvorming absoluut niet.

Ik heb dit keer een cam-opnametje gemaakt zoals ik het 'zie' dus nog niet eens direct de feed.

Dit is toch geen 'kijken' .. en nogmaals , ALLEEN maar transponder 12129 van CDS, ALLE andere transponders zijn prima.

http://www65.zippyshare.com/v/25977085/file.html

LNB is vervangen, re-alligned en EXACT dezelfde problemen nog steeds.

Hier nog een voorbeeld.

http://www65.zippysh...83231/file.html

Hoe kun je in vredesnaam nu van de Oscars genieten?

Film1HD zit ook op de 12129 transponder. Ontvangst is prima, quality ook, en feed is stabiel. Daarom snap ik er geen jota van waarom dit alleen op de 12129 zich voordoet.

aangepast door MACKerMD

Geplaatst:

Maar hoe het dan dat anderen - zoals ikzelf - dit probleem niet hebben?

Voor de goede orde: ik heb een Clarke-Tech 5000. Ik herken dit probleem absoluut niet.

Heb iets vergelijkbaars trouwens wel gehad met een SAB Ultimate. Ben toen de bekabeling kritisch bij langs geweest.

Je moet wel goed geisoleerde coax gebruiken. De storing kan immers even goed van buitenaf komen: Digitenne, DECT-telefoon, draadloze verbinding, om een paar oorzaken te noemen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik zou inderdaad ook eens gaan denken aan kabels, connectoren, en misschien ook aarding van je apparatuur?

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

• Moderator
Geplaatst:

Het lijkt erg veel op storing van buitenaf.

Er zit een zekere regelmaat in het uitvallen van de ontvangst.

Ik heb hier 2 8000's in gebruik en geen problemen.

Lijkt op DECT telefoon of WLAN instraling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

- kabels en connectoren zijn in orde

- zowel de rebox als tv zitten in een geaard stopcontact [wat voor een rebox onzinnig is, gezien de oude philips-cassetterecorder-stroomvoorziening ipv euro-stekker met aarde]

- hoe kan een dect/wlan [niet veroorzaakt door mij] een storing opleveren op 1 [één] transponder en de rest prima te ontvangen is?

ik vermoed dat het ergens anders aan ligt...

aangepast door MACKerMD

• Moderator
Geplaatst:

Dect telefoons werken in een bepaalde frequentieband gelijk aan het frequentie bereik van je sat. ontvanger.

Er zijn op dit forum genoeg gevallen bekend, dat storingen op een transponder veroorzaakt werden door de DECT telefoon van de buren.

Ik ben zelf eens 150 km naar kennissen gereden die bepaalde zenders niet konden ontvangen waarna bleek, dat het basis station naast de sat. ontvanger de oorzaak was.

Met een Satlook Digital NIT kan je het spectrum controleren en zie je zo wat er aan de hand is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb dus de schotel opnieuw afgesteld, LNB vervangen, kabels vervangen. Alles geen succes! Dus allemaal flauwekul over DECT-telefoons, WLAN enz... Ze hebben de transponder gewoon te vol gegooid en dat geeft geen beeld en of storing!

Geplaatst:

Hoe komt het dan dat er -naar ik goed tel- nu dus maar twee meldingen van zijn? De rest van de mensen hier heeft er totaal geen last van?

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb dus de schotel opnieuw afgesteld, LNB vervangen, kabels vervangen. Alles geen succes! Dus allemaal flauwekul over DECT-telefoons, WLAN enz... Ze hebben de transponder gewoon te vol gegooid en dat geeft geen beeld en of storing!

Je kan vervangen wat je wilt, maar wanneer je de oorzaak van de storing niet wegneemt gaat het met nieuwe spullen echt niet beter werken.

Ik kijk naar dezelfde "volle" transponder, maar heb wel gewoon goed beeld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen