Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb 2 dagen geleden de nieuwe VTi4.1 geinstalleerd en heb sindsdien niets dan problemen met mijn WLan verbinding welke zeer regelmatig uitvalt...

ik moet dan telkens weer de netwerk config doorlopen, ssid ingeven, enz en hop dan is het weer OK... soms voor 1 uur, soms voor 5 min !!!... zeeeer vervelend ! (Voordien draaide VTI4.0 ... probleemloos)

Iemand enig idee wat te beginnen ?... is er ergens een nieuwe driver ofzo...?

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Geplaatst:

Yvessr,

heb je ook al eens een andere kanaal gekozen voor de stick? dus via de Wlan-router ipv b.v. 11 kies je 8

je kunt immer zien in de Wlan omgeving wat voor devices daar op welk kanaal aanwezig zijn

ik plaats de mijne altijd op een kanaal waar "zo weinig mogelijk of geen " andere wlan netwerken aanwezig zijn.

heb je ook je wpa2 of wpa/wpa2 getest?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik had in 4.0 problemen met opgenomen programma´s. Soms stond het beeld even stil, na wat terugspoelen, weer een tijdje in orde.

Hopelijk komt dit in 4.1 niet meer terug.

Maar nu had ik een probleem, opnemen van een zender op Astra 1, geen beeld meer op Astra 3. Alle tuner/DiSEqC-instellingen waren in orde.

Terug dus naar 4.0 en zag bij LAN Verbinding, onder huidige instelling, niet verbonden of zo iets.

Het vreemde was, alles werkte wel.

Eigenwijs als ik ben, heb er toen weer 4.1 opgezet, wel een nieuwe download van de VTi makers en,

kon in een keer weer normaal opnemen, zal een foutje hebben gezeten in het downloaden van het image.

Hoe evt. opnames nu afgespeeld worden, moet ik nog testen

Dus advies; even een nieuwe download van 4.1 op je geformatteerde FAT (32) USB _stick zetten en de Vu+ flashen.

sat4all is TOP!!, maar hier nog meer info van het Vu+-support forum:

http://www.vuplus-support.org/wbb2/

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Yvessr,

heb je ook al eens een andere kanaal gekozen voor de stick? dus via de Wlan-router ipv b.v. 11 kies je 8

je kunt immer zien in de Wlan omgeving wat voor devices daar op welk kanaal aanwezig zijn

ik plaats de mijne altijd op een kanaal waar "zo weinig mogelijk of geen " andere wlan netwerken aanwezig zijn.

heb je ook je wpa2 of wpa/wpa2 getest?

ciao

ik heb mijn wlan instellingen (met o.a. wpa/wpa2) niet gewijzigd t.o.v. VTi4.0, waar alles heel vlotjes liep en ik NOOIT een onderbreking had !

mijn router is een Linksys 4200 en ik zie echt niet waar of hoe ik de kanalen individueel kan toewijzen; het is ofwel autom. ofwel manueel, maar dan 1 enkel kanaal voor heel het netwerk!... mis ik iets ???

:confused:

Geplaatst:

afhankelijk van je instellingen moet je wel degelijk een radio kanaal kunnen kiezen

hoe dat met je Lynksys 4200 gaat is wellicht te vinden in de manual

ik kan erg veel instellen en zie ook of er anderen op hetzelfde kanaal zitten

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

Niet op een duo maar op een uno geprobeerd met VTI 4.0, en ik zag heel veel dropped packets met de wireless dongle, en vandaar dat ik maar een kabel heb getrokken voor de Uno. Het is wel vreemd dat het bij jou met VTI 4.0 prima werkt en met 4.1 niet.

Het kan natuurlijk best zo zijn dat een van je buren een nieuwe wireless router heeft gekocht en nu jouw wireless in de weg zit. Dus zo heel gek is die suggestie van Tonski niet om even te kijken of het scheelt als je een ander kanaal pakt voor je wireless.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

mijn router stond ingesteld op AUTOM. , heb hem nu op een vast kanaal gezet en zal vanavond kijken wat het scheelt (of niet)...

kom morgen terug met een rapportje !

Geplaatst:

dat zijn nu juiste de "niet receiver afhankelijke" kennis en kunde... die men ook zou moeten weten als doorsnee PC gebruiker

niet om jou nu een sneer te geven, maar omdat het wel elementair is als je van die Provider zo een router krijgt

die zou je alles moeten kunne vertellen hoe dat te doen / in te stellen / aan te passen...

voel je niet bezwaard, wegens een of ander probleem om die Provider die jij geld geeft de apparatuur en de werking + software uit te leggen.

ja ja, www.htpzoekhetzelf.xl

neen

providers jullie leveren de diensten + apparatuur.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

... van poort veranderen heeft NIETS uitgehaald; na een 10-tal min lag mijn netwerk weer plat !

heb het 2-maal hesteld maar toen had ik er genoeg van, en heb ik maar vlug een 10-tal meter lange netwerkkabel aangelegd waarmee ik probleemloos de rest van de avond kon kijken.

Ik ga vanmorgen dan maar meteen een ander image flashen (OpenPli of de 'oude' VTi4.0) en dan zien we wel !

Bedankt voor je hulp.

Geplaatst:

aha,

zag dat je het probleem opgelost hebt...

door vergelijkbaar probleem en oplossing te zoeken

Collected errors:
* Package firmware-rt3070 md5sum mismatch. Either the opkg or the package index
are corrupt. Try 'opkg update'.
* Cannot find package firmware-rt3070.
* Package rt2870sta md5sum mismatch. Either the opkg or the package index are c
orrupt. Try 'opkg update'.
* Cannot find package rt2870sta.
root@bm750:~#

met opnieuw de drivers der in zetten en per telnet installeren

opkg install /tmp/rt2870sta_1.0.0-r0_bm750.ipk
opkg install /tmp/firmware-rt3070_1.0-r0_all.ipk

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

dat heb je inderdaad goed gelezen...

Ik ben dus maar bij het 4.1 image gebleven en met medewerking van een der VTi bouwers heb ik nieuwe Wlan drivers mogen installeren; nu loopt mijn Wifi netwerk sinds 24u zonder enig hapering !

;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...