pionier48 Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Op dit moment draai ik met OpenPli 2.1. en ben van plan om VTI 4.1 op de Ultimo te zetten. Dit om de verschillen tussen beide images te beoordelen. Om eventueel terug te gaan naar OpenPli heb ik op een USB-stick een 1:1 backup gemaakt. Mijn vraag: om deze backup terug te zetten moet ik dan eerst de bootloader van de OpenPli erin zetten of zit deze al in de gemaakte backup, of eerst de meest recente image installeren en daarna de backup terugzetten? In de Ultimo zitten drie tuners: 2x DVB-S en 1x DVB-C/T.
Tonskidutch Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Hoi, het terugzetten van een image via de restore opties is "onafhankelijk van de eenmalig te laden bootloader" voor zover ik dat dus tweemaal getest heb en geen ander image eerst moest en hoefde te laden. maar je weet wel dat je backup niet voor VTI bruikbaar is? openpli backup <> Openpli image VTI backup <> VTI image dus geen combinaties van beiden. 1:1 I Am Gone Love You JESTOFUNK
pionier48 Geplaatst: 14 februari 2012 Auteur Geplaatst: 14 februari 2012 Bedankt voor je snelle antwoord Tonskidutch. Voor mijn duidelijkheid: als ik eventueel terug wil van VTI naar OpenPLi moet ik eerst de image van Openpli erop zetten en kan ik daarna de backup van de Openpli terugzetten. Ik ga aan de slag!
mobieltje Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 (aangepast) Voor mijn duidelijkheid: als ik eventueel terug wil van VTI naar OpenPLi moet ik eerst de image van Openpli erop zetten en kan ik daarna de backup van de Openpli terugzetten. Nee Bij OpenPLi 2.1 kan je twee plugins gebruiken. 1 - AutoBackup 2 - Backupsuite (7.1) AutoBackup gebruik je om een backup te maken van alle instellingen, flash je een nieuwe OpenPLi 2-1 image op je box, dan hoef je na het installeren van de image niets meer in te stellen, zelfs de kanalenlijst staat er weer in, je moet wel zelf opnieuw de plugins weer installeren, maar de instellingen van die plugins hoef je dan ook niet meer te doen. De gebruikte backupfile staat op je Harddisk. Een 1:1 backup van de OpenPLi image maak je met de plugin Backupsuite (7.1) op je USB-stick of Harddisk. Als je die terug zet in je box hoef je helemaal niets meer in te stellen, alles werkt zoals voorheen, ook de gebruikte plugins staan er allemaal weer in, de eerder genoemde (Auto)backup file hoef je niet te instelleren. Grts. 14 februari 2012 aangepast door mobieltje
pionier48 Geplaatst: 14 februari 2012 Auteur Geplaatst: 14 februari 2012 Nee Bij OpenPLi 2.1 kan je twee plugins gebruiken. 1 - AutoBackup 2 - Backupsuite (7.1) AutoBackup gebruik je om een backup te maken van alle instellingen, flash je een nieuwe OpenPLi 2-1 image op je box, dan hoef je na het installeren van de image niets meer in te stellen, zelfs de kanalenlijst staat er weer in, je moet wel zelf opnieuw de plugins weer installeren, maar de instellingen van die plugins hoef je dan ook niet meer te doen. De gebruikte backupfile staat op je Harddisk. Een 1:1 backup van de OpenPLi image maak je met de plugin Backupsuite (7.1) op je USB-stick of Harddisk. Als je die terug zet in je box hoef je helemaal niets meer in te stellen, alles werkt zoals voorheen, ook de gebruikte plugins staan er allemaal weer in, de eerder genoemde (Auto)backup file hoef je niet te instelleren. Grts. Bedankt voor je uitleg mobieltje, de Autobackup doe ik nu ook al regelmatig. Ik kies dan voor mogelijkheid 1, want als ik het goed begrijp is de 1:1 backup terugzetten alleen mogelijk wanneer OpenPLi al is geinstalleerd. grt.
Tonskidutch Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 ook de perfecte uitleg van Mobieltje, waarvoor dank inzake Openpli, levert niet helemaal het beeld of de info die je nodig hebt... die versie 1) of versie 2) als boven beschreven is prima maar geen enkel van beiden backups kun je gebruiken als je het VTI image flashed zelfs niet al zijn de backupsuite als ikp nagenoeg of identiek qua plugin, de mappenstruktuur en het aanroepen van bestanden is compleet anders geregeld als je VTI flashed begin je opnieuw ga je dan daarna ontgoochelt van VTI TOCH terug naar Openpli dan klopt alles wat Mobieltje schreef. je kunt enkel voor Openpli nu een backup maken daar heb je in VTI niets aan. een andere methode is manueel backuppen en dan kun je wel heel veel basis instellingen meteen overhevelen van image a naar image b ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
mobieltje Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 (aangepast) Bedankt voor je uitleg mobieltje, de Autobackup doe ik nu ook al regelmatig. Ik kies dan voor mogelijkheid 1, want als ik het goed begrijp is de 1:1 backup terugzetten alleen mogelijk wanneer OpenPLi al is geinstalleerd. grt. Wat Tonskidutch schrijft klop helemaal, alhoewel ik nooit een manueel backup voor een andere image zou gebruiken, er is altijd wel iets in de backup waar de andere image niet mee overweg kan. (met een manueel backup bedoel ik een backup van je instellingen maken, anders dan met de genoemde plugin) @pionier48 Gezien je eerste vraag in dit topic, heb je al een 1:1 backup gemaakt van OpenPLi 2.1 met de plugin Backupsuite (7.1) Deze 1:1 backup kan je direct terug zetten, ook als er b.v. nu een VTi 4.1 of andere image op je box staat. Grts. 14 februari 2012 aangepast door mobieltje
pionier48 Geplaatst: 14 februari 2012 Auteur Geplaatst: 14 februari 2012 De backups van de OpenPLi worden goed opgeslagen. Goed om te weten dat de 1:1 backup direct teruggezet kan worden. Inmiddels is de VTI 4.1 geinstalleerd en heb ik beeld en werkt alles zover ik nu kan beoordelen. Alleen het opstarten duurt bijna 5 minuten (loading defaults)............Lijkt me niet helemaal o.k. Bij het instellen van de wizard viel mij wel de vraag op of ik de default instellingen wilde terugzetten, heb ik ja op geantwoord. MIsschien is dit niet de juiste plaats (forum) en onderwerp om hierover een vraag te stellen. Misschien heeft de VTI deskundige Tonskidutch of iemand anders hierop een antwoord.
Tonskidutch Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 ik heb geen backup terug gezet en welke belieft men? enkel de bekende bestandjes per dcc of dreamboxedit maar de meesten, ook elders, gaven de reacties dat het nieuwe VTI 4.1 juist veel sneller opstart. raar wat je allemaal fout kunt doen en terugkopieren van oude lijken in de kast. 5 minuten is echt belachelijk >eerder max 65 seconden ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Tonskidutch Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 (aangepast) Laat ik iets strenger zijn dan normaal, je flash en installatie is mislukt. punt een andersoortig image ga je niet met Pli backups belasten... Dat heb ik heel duidelijk geschreven hier boven in mijn eerdere berichten 1:1 backup openpli voor Openpli backup VTI voor VTI GEEN KRUISBESTUIVING van de bloemetjes en bijtjes het radikale geloof in 'n backupsuite is dus nog maar eens duidelijk beantwoord per testcase. ciao 14 februari 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
carlo666 Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 (aangepast) De backups van de OpenPLi worden goed opgeslagen. Goed om te weten dat de 1:1 backup direct teruggezet kan worden. Inmiddels is de VTI 4.1 geinstalleerd en heb ik beeld en werkt alles zover ik nu kan beoordelen. Alleen het opstarten duurt bijna 5 minuten (loading defaults)............Lijkt me niet helemaal o.k. Bij het instellen van de wizard viel mij wel de vraag op of ik de default instellingen wilde terugzetten, heb ik ja op geantwoord. MIsschien is dit niet de juiste plaats (forum) en onderwerp om hierover een vraag te stellen. Misschien heeft de VTI deskundige Tonskidutch of iemand anders hierop een antwoord. Bij het installeren van VTi had je met nee moeten antwoorden bij de vraag of je default instellingen wilde terugzetten. Gewoon vers installeren en zelf je instellingen doen. Normaal duurt het opstarten geen 5 minuten, dus ik zou nog eens opnieuw flashen. Pas dan kan je echt beoordelen welke image je het best bevalt. Edit: ik zie dat Tonskidutch me net voor was 14 februari 2012 aangepast door carlo666
Tonskidutch Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 geen probleem, het was een bevestiging van jou Carlo666 die misschien zoden aan de dijk zet. doe het nog eens pioneer48 ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 (aangepast) Nog even ter verduidelijking: De BackupSuite maakt een 1:1 kopie van je image op HDD en/of USB. Deze BackupSuite is in beginsel alleen gemaakt voor Openpli based images. (dat die op andere images ook draait is dan mooi meegenomen maar dat is niet zo bedoeld) Met die 1:1 back-up kan je maar 1 ding doen en dat is weer flashen. Je hebt dan weer exact dezelfde toestand als het moment dat je de image/back-up maakte. Bij het installeren van welke image dan ook kan je niets met de back-up gemaakt met de BackupSuite (inmiddels versie 8.3 even ter informatie). De BackupSuite is dus geschikt als je Openpli geïnstalleerd hebt en je wil eens b.v. een uitstapje maken naar b.v. VTI of welke andere image dan ook. Je maakt dan eerst een back-up met de BackupSuite, op b.v. een USB-stick, en die berg je veilig op. Vervolgens installeer je VTI en gaat lekker spelen met die image. Uiteraard kom je tot de ontdekking dat Openpli toch beter/leuker/sneller/etc. is en je wilt weer terug naar Openpli . Stop dan de USB-stick in de ontvanger en schakel je ontvanger uit en dan weer aan met de knop op de achterzijde, de image wordt dan geflasht en je hebt binnen 4 minuten (ongeveer) weer exact dezelfde image draaien van het moment toen je het slechte idee kreeg om een andere image te testen. (niet bedoeld om wie dan ook te kwetsen met welke image dan ook) 14 februari 2012 aangepast door Pedro Newbie
Moderator wiz Geplaatst: 14 februari 2012 Moderator Geplaatst: 14 februari 2012 Bij het installeren van VTi had je met nee moeten antwoorden bij de vraag of je default instellingen wilde terugzetten. Gewoon vers installeren en zelf je instellingen doen. Normaal duurt het opstarten geen 5 minuten, dus ik zou nog eens opnieuw flashen. Pas dan kan je echt beoordelen welke image je het best bevalt. Niet opnieuw flashen! Menu dan setup, factory defaults, en dan rebooten. Dan krijg je de wizard weer, en dan zeg je nee bij restore defaults. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
pionier48 Geplaatst: 14 februari 2012 Auteur Geplaatst: 14 februari 2012 Heren van jullie meedenken en streng "toespreken" leer ik als beginner alleen maar. Ga zo door. Voor alle duidelijkheid ik heb niet bewust een 1:1 backup teruggezet, de vraag kwam bij de wizard van de VTI image of ik de default instellingen wilde installeren. En die vraag heb ik met ja beantwoord. Ik had dus niet door dat deze instellingen met OPenPLi te maken hadden. Ga opnieuw met jullie aanbevelingen aan de slag Al doende leert men. Ik houd jullie op de hoogte. grt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen