Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alleen het opstarten duurt bijna 5 minuten (loading enw defaults)............Lijkt me niet helemaal o.k.

Bij het instellen van de wizard viel mij wel de vraag op of ik de default instellingen wilde terugzetten, heb ik ja op geantwoord.

MIsschien is dit niet de juiste plaats (forum) en onderwerp om hierover een vraag te stellen.

Misschien heeft de VTI deskundige Tonskidutch of iemand anders hierop een antwoord.

Ik moet even een tijdje terug denken.....

Volgens mij heb je door "JA" te kiezen de backupfiles gebruikt om VTi te installeren. (deze staat in de directory /media/hdd/backup/

Rename die directory in /backup.PLi en installeer de image VTi 4.1 opnieuw.

Grts.

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:

waarom wil je je image opnieuw flashen als je alleen je instellingen verpunkt hebt?

menu /setup/ factory defaults, en rebooten is voldoende om opnieuw de wizard te zien (net als je zou zien als je toch opnieuw flashed). Dan natuurlijk wel Nee kiezen op de vraag wil je de backup terug zetten.

Opnieuw flashen kan natuurlijk ook, maar dat duurt wat langer :)

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

De gedachte van mobieltje aangaande de installatie van de backupfiles lijkt mij een correcte. Gisteren heb ik namelijk een autobackup gemaakt. File staat ook in de in de door mobieltje genoemde directory.

De oplossing van WIZ ga ik eerst uitvoeren.

Toch leuk om te lezen dat ook de meer ervaren gebruikers met verschillende oplossingen komen.

En... OpenPLi en VTI kunnen samenwerken.......... :)

Geplaatst: (aangepast)

waarom wil je je image opnieuw flashen als je alleen je instellingen verpunkt hebt?

Ik weet dat het zo sneller werkt, maar doordat er tijdens het installen van de image een backupfile was gebruikt van een andere image, ben ik er niet zo zeker van dat alles netjes teruggezet wordt.

Er kunnen nog altijd dingen/regels blijven staan in b.v. de file /etc/enigma2/settings die er niet in thuis horen.

Omdat hij de VTi 4.1 image voor de eerste keer wilde uitproberen en het al fout ging, adviseerde ik bewust om de image er opnieuw in te flashen.

Vandaar :)

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Jullie aanbevelingen ter harte genomen en opnieuw geflasht. Ook de backup file van Openpli op de HD in naam gewijzigd.

Echter de boottime blijft bijna 5 minuten!

Wat heb ik gezien en gedaan na de flash en de reboot:

-Booting VTI please wait (logo VTI in beeld)

-daarna scherm met ogen/handen>please wait>loading defaults> VTI letters draaiend in beeld

-daarna kwam de wizard>instellingen doorlopen en bij herstel default instellingen met nee geantwoord

-Wizard correct afgesloten

-Settings met dreamset naar de box gestuurd

-daarna reboot en duurt het opstarten bijna 5 minuten (met in beeld handen/ogen en loading defaults)

-cccam geinstalleerd en reboot

-reboot duurt wederom bijna 5 minuten en cccam geacitveerd

Beeld/geluid allemaal oke.

Een aantal malen de flash uitgevoerd, echter geen wijziging in de boottime.

Heb ik nu nog iets niet goed gedaan of .....?

Geplaatst:

Volgens mij heb je alles goed gedaan.

Alleen om zeker te weten dat het b.v. niet aan de setting zou kunnen liggen zou je het volgende kunnen doen.

De image flashen, de wizard uitvoeren en dan de voorgestelde (standaard) kanalenlijst laden en verder niets.

Dan de box opnieuw opstarten en kijken of dat hij er dan nog 5 minuten over doet om op te starten.

Succes

Grts.

5 minuten is toch echt een bekend probleem

dhcp , verkeerde automounts.xml of auto.network

sorry + verkeerde epg.dat op harddisc

kies bijvoorbeeld eens een fixed IP voor je een backup maakt.

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Mobieltje

Zoals je schreef heb ik de standaard kanalenlijst ingeladen, en inderdaad binnen 1 minuut had ik beeld.

Daarna mijn settings ingeladen en het duurt weer 5 minuten,deze door mij aangepaste zenderlijst van Hans R. gebruikte ik ook met de OpenPli 2.1.

Omdat ik ook de kabeltuner-c gebruik, heb ik ook een bouquet Ziggo in deze lijst staan.

Wat kan er fout zijn?

Grt.

aangepast door pionier48
Geplaatst:

5 minuten is toch echt een bekend probleem

dhcp , verkeerde automounts.xml of auto.network

sorry + verkeerde epg.dat op harddisc

kies bijvoorbeeld eens een fixed IP voor je een backup maakt.

ciao

Oeps als beginner ben ik nog niet zover wat betreft bovenstaande uitleg.

Geplaatst:

Oeps als beginner ben ik nog niet zover wat betreft bovenstaande uitleg.

sorry dat hoeft ook niet, normaal gesproken

er zijn wel problemen met externe lijstjes, ik had ze zelfs met die van mijzelf na de kernel update

misschien probeer je dan toch een eigen scan van de sat-posities manueel

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Mobieltje

Zoals je schreef heb ik de standaard kanalenlijst ingeladen, en inderdaad binnen 1 minuut had ik beeld.

Daarna mijn settings ingeladen en het duurt weer 5 minuten,deze door mij aangepaste zenderlijst van Hans R. gebruikte ik ook met de OpenPli 2.1.

Omdat ik ook de kabeltuner-c gebruik, heb ik ook een bouquet Ziggo in deze lijst staan.

Wat kan er fout zijn?

Grt.

Je wilt te veel in 1 keer

Image laden tot en met de wizard, inclusief de standaard eenvoudige kanalenlijst binnen de wizard. (dus verder niets, ook niet je eigen kanalenlijst)

Reboot dan de box, desnoods twee keer achter elkaar en kijk wat dan de opstarttijd is.

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Zoals je schreef heb ik uitgevoerd, misschien was ik niet duidelijk genoeg maar ik heb met de standaard kanalenlijst (via de wizard) een aantal keren gereboot en dat gebeurde beide keren binnen 1 minuut stop.

Daarna pas heb ik de eigen kanalenlijst er weer ingeladen via Dreamset en opnieuw reboot nu duurde dit weer 5 minuten.

Had ik iets anders moeten doen nadat ik had geconstateerd dat met de standaardlijst de boottime 1 minuut was?

Dank voor je (jullie) geduld en hulp.

grt.

Geplaatst:

Prima dan is de image dus goed in je box en gaat het fout als je die kanalenlijst ingeladen hebt. (door mij aangepaste zenderlijst van Hans R.)

Die zenderlijst werkt niet goed i.s.m. een VTi image, ook al werkt hij wel goed met een PLi image.

Neem een andere bestaande kanalenlijst of ga de kanalen zelf scannen, waarschijnlijk is dat een anders probleem voor je.

Ik werkt zelf altijd met OpenPLi 2.1, in deze image is een kabelsscan heel eenvoudig te doen, ik werk met Satelliet, UPC en KPN digitenne.

Doe het scannen stap voor stap, dus eerst b.v. de satellietkanalen....... goed testen of je box nog binnen 1 minuut opstart en daarna pas de Ziggo kanalen scannen.

Succes

Grts.

Geplaatst:

Ga een kanalenlijst downloaden via de feed. Deze moet toch na behoren werken lijkt mij.

Is de boottime dan ook goed, dan daarna de Ziggo kanalen zelf scannen.

Wordt vervolgd, uiteindelijk moet het gaan lukken om de VTI-image een aantal weken (of langer) te beoordelen.

Neem een andere bestaande kanalenlijst of ga de kanalen zelf scannen, waarschijnlijk is dat een anders probleem voor je.

Wat bedoel je met: waarschijnlijk is dat een anders probleem voor je?

Grt.

Geplaatst:

Wat bedoel je met: waarschijnlijk is dat een anders probleem voor je?

Grt.

schrijffoutje: anders moet ander zijn :)

Ik weet niet of jij Ziggo kanalen kan scannen? (instellingen voor Ziggo)

Maar blijkbaar weet je wel hoe dat moet.

PS als je een kanalenlijst gaat downloaden via de feed b.v. die van Henksat, dan moet je die alleen maar bewerken met DreamBox Edit omdat die ook gemaakt zijn met DreamBox Edit.

Ga je deze uitlezen en bewerkenen met Dreamset kunnen er fouten ontstaan in de lijst.

Lijsten die met Dreamset gemaakt zijn moet je ook niet bewerken met DreamBox Edit, ook dan kunnen er fouten ontstaan in de lijst.

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...