Ga naar inhoud


Tvvlaanderen belt rond om Hd decoders te verkopen


crazydavid

Aanbevolen berichten

Vandaag een telefoon gehad van een callcenter dat zich uitgaf voor Tvvlaanderen.

Blijkbaar waren ze aan het rondbellen met de vraag of ik reeds een Hd decoder had.

Dit omdat ze volgens de dame aan de lijn recentelijk volledig hd zouden gaan.

Is dit een truc om een abonnement te verkopen of niet.

Aangezien ik over een Hd-decoder beschik maar een basic oplossing heb dringende ze niet verder aan maar ging ze het in het systeem plaatsen zodat ik reeds klaar was voor de toekomst.

Moet we hier vragen bij stellen of niet?

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag een telefoon gehad van een callcenter dat zich uitgaf voor Tvvlaanderen.

Blijkbaar waren ze aan het rondbellen met de vraag of ik reeds een Hd decoder had.

Dit omdat ze volgens de dame aan de lijn recentelijk volledig hd zouden gaan.

Is dit een truc om een abonnement te verkopen of niet.

Aangezien ik over een Hd-decoder beschik maar een basic oplossing heb dringende ze niet verder aan maar ging ze het in het systeem plaatsen zodat ik reeds klaar was voor de toekomst.

Moet we hier vragen bij stellen of niet?

stuur dit eens naar tvv en wacht op een antwoord of het wel echt is

het is maar een ide

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien willen ze wel over naar volledig MPEG4/HD om zo plaats te maken voor het derde VRT net. Dan hoeft ook de dubbele uitzending (HD en SD) niet meer gedaan te worden. Dat scheelt alvast drie kanalen (een, canvas en vtm). De SD kanalen kunnen naar MPEG4 waardoor alles nog netjes past. En de beeldkwaliteit zal er alleen maar beter door worden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze maar vlug die aanbieding doen aan mensen die nog een MPEG2 ontvanger zouden hebben zodat ze kunnen omschakelen naar MPEG4.

Op dit moment zit die TVV transponder zo vol dat bvb. de bitrate op de meeste radiokanalen te laag zit en bvb. de compressiefouten (rondom zenderlogo's en ondertiteling) veel te vaak voorkomt.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hebben ze een paar weken terug ook gebeld met dat verhaal, ze zeiden dat ik een decoder had die niet geschikt meer was op het einde van het jaar (heb ooit een oude ontvanger die ik nog had liggen gratis omgeruild voor zo'n gecertificeerde van hun, om met een 2de kaart op een 2de tv te kijken). Dat ik zelf een HD ontvanger had gekocht voor m'n hoofd tv wisten ze uiteraard niet. Ze zeiden ook dat alle zenders naar HD zouden omschakelen omdat ze veel klachten hadden van slecht beeld op de SD zenders (blokvorming). VT4 en 2Be bijvoorbeeld worden nog nergens in HD aangeboden, laat staan MotorsTV of andere thema zenders. Het zal waarschijnlijk enkel over de mpeg4 codering gaan. Maar echt HD mag van mij natuurlijk, hoe meer HD zenders hoe beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad maar sinds wanneer trekt Tvvlaanderen zich iets aan van hun klanten. Laten we even eerlijk zijn dat het tijd wordt dat ze mee beginnen te gaan met de tijd. Dit zal ook te nadelen van sommige klanten zijn.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem ook niet aan dat de klanten die meerde ontvangers hebben en/of multiroom kaarten hebben hier ook andere ontvangers voor gaan krijgen.

Persoonlijk denk ik dan ook dat het een bangmakerij is om de klant de mpeg4 door de strot te persen om straks te kunnen zeggen wij schakelen het uit want 95% kijkt al via mpeg4 en/of HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad maar sinds wanneer trekt Tvvlaanderen zich iets aan van hun klanten. Laten we even eerlijk zijn dat het tijd wordt dat ze mee beginnen te gaan met de tijd. Dit zal ook te nadelen van sommige klanten zijn.

 

Maar, nee overschakelen naar HD en de SD laten vallen dat is toch niet zo erg...

Als ze dit doen halveren ze mijn ontvangers, maar daar ben ik niet kwaad voor, want ik bestel zo 2 x HD7141 voor 338€.

 

Ik beloof ook plechtig om niet meer aan interne Cardsharing te doen (Foei, wat een vies dinges CARDSHARING) en ik gooi mijn Smartwi van 199€ de deur uit, en ik bestel prompt 3 extra abo's Basic+ met telkens een bijhorende kaart en bijhorende CI module voor 387€. Ik betaal verder nog 82€ per maand aan abonnementsgeld (984€ per jaar) want ik wil elke zender op al mijn TV's kunnen bekijken.

 

Als TVV dan beslist om mijn 2 andere ontvangers ook te saboteren, wat, nu eigenlijk ook al zo is, dan ga ik deze met de glimlach vervangen door een 3de HD7141 en omdat ik niet langer meer ongecodeerd wil opnemen zal ik de HD8121 ook maar aanschaffen, met alle voordelen van het gecodeerd opnemen. Dus nog eens 451€.

 

En voor 988€ en 82€ in de maand zou ik volgens TVV onbezorgd kunnen kijken????

 

Och ja, op 6 december loop ik rond met een mijter en een valse baard en ik deel briefjes van 25€ uit...

Op 28 december viert iedereeen mijn verjaardag... (dag van de onnozele kinderen)

 

Nu nog wachten op het telefoontje...

 

Eddy Vl

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vorige week ook een telefoontje gehad van een niet al te vriendelijke dame met hetzelfde verhaaltje enkel startte ze bij mij met me te zeggen dat ik waarschijnlijk al gezien had dat ik een aantal kanalen kwijt was.

Ik had die morgen proberen zitten kijken naar national geographic en had een zwart beeld, dus ik vertelde haar ah ja heb heb gezien dat NG weg is.

Antwoord van haar : ja meneer,juist en er gaan er nog volgen.

Toch maar niet toegehapt omdat ik zelf wil beslissen wat ik me aanschaf.

Kwam ik s'avonds thuis ging NG toch wel weer zeker (waarschijnlijk hebben ze dit speciaal voor mij terug geactiveerd :tired: )

Ze wilden vooral dat ik van 10.4 euro naar 14.... euro overging want ik miste zoveel.

Toen ik haar vertelde dat ik zo al weinig naar TVVL keek had ze dit niet zo graag.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar, nee overschakelen naar HD en de SD laten vallen dat is toch niet zo erg...

Als ze dit doen halveren ze mijn ontvangers, maar daar ben ik niet kwaad voor, want ik bestel zo 2 x HD7141 voor 338€.

 

Ik beloof ook plechtig om niet meer aan interne Cardsharing te doen (Foei, wat een vies dinges CARDSHARING) en ik gooi mijn Smartwi van 199€ de deur uit, en ik bestel prompt 3 extra abo's Basic+ met telkens een bijhorende kaart en bijhorende CI module voor 387€. Ik betaal verder nog 82€ per maand aan abonnementsgeld (984€ per jaar) want ik wil elke zender op al mijn TV's kunnen bekijken.

 

Als TVV dan beslist om mijn 2 andere ontvangers ook te saboteren, wat, nu eigenlijk ook al zo is, dan ga ik deze met de glimlach vervangen door een 3de HD7141 en omdat ik niet langer meer ongecodeerd wil opnemen zal ik de HD8121 ook maar aanschaffen, met alle voordelen van het gecodeerd opnemen. Dus nog eens 451€.

 

En voor 988€ en 82€ in de maand zou ik volgens TVV onbezorgd kunnen kijken????

 

Och ja, op 6 december loop ik rond met een mijter en een valse baard en ik deel briefjes van 25€ uit...

Op 28 december viert iedereeen mijn verjaardag... (dag van de onnozele kinderen)

 

Nu nog wachten op het telefoontje...

 

Eddy Vl

 

Geweldig :) :) :) ( ge kunt zo Urbanus vervangen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...