Ga naar inhoud

Dreambox loopt vast tijdens opname icm. USB-tuner

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik sinds een tijdje een (uiteraard originele) DM800HD SE met OpenPli. Op zich werkt alles prima, maar opnames geven problemen. Ik heb een ingebouwde DVB-C tuner, en daarnaast nog een USB DVB-C tuner (Sundtek) zodat ik tijdens het opnemen ook nog wat anders kan kijken.

Op het moment dat er een opname loopt, en ik wat anders ga kijken loopt hij telkens vast (niet direct, maar net als je lekker zit te kijken). Enige wat dan nog te doen valt is de Dreambox via de schakelaar uitzetten en weer opstarten.

Details:

- Ik gebruik de laatste OpenPli

- Sundtek Control Center vanuit OpenPli gedownload

- USB tuner is aangesloten via verlengkabel (weet niet of dit mogelijk een storing kan veroorzaken? kan hem niet direct inpluggen omdat de stroomstekker in de weg zit)

- Er is een WD10TPVT (Western Digital 1TB 2,5") schijf ingebouwd

Bekend probleem? Iemand hier een oplossing van? Heb vanmiddag OpenPli opnieuw geflashed, geen resultaat.

(Hij is nu weer vastgelopen, maar nu staat het beeld vast maar loopt het geluid wel door, kan verder niets doen met de afstandsbediening of standby-knop)

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb nu sinds een paar weken de Sundtek USB DVB-C USB tuner, en sindsdien is de DM800HD-SE zeker wel een keer of 10 vastgelopen.

Iedere keer blijven er dan radartjes lopen, maar dar stopt alleen als je de voeding loshaalt.

Ik heb 2 keer wat opgenomen, maar geen problemen op dat moment gehad.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Geplaatst:

PLi heeft vergeleken met andere image's niet zo'n geweldige USB-tuner ondersteuning, en ik denk niet dat daar snel verandering in komt.... Wil je een betere usb-tuner ondersteuning kun je beter bijv. Blackhole eens proberen.

Geplaatst:

Kent iemand de officiële site waar ik Blackhole vandaan kan halen? Leuk die clones...internet staat overspoelt met de clone-images maar voor een originele box niet meer te vinden. Na een kwartier zoeken nog niets gevonden.

Geplaatst:

Vanmiddag liep de box weer vast...maar tijdens een opname op de ingebouwde tuner (USB-tuner was niet in gebruik). Misschien dat niet de USB-stick maar de harde schijf het probleem veroorzaakt...

Geplaatst:

Kent iemand de officiële site waar ik Blackhole vandaan kan halen? Leuk die clones...internet staat overspoelt met de clone-images maar voor een originele box niet meer te vinden. Na een kwartier zoeken nog niets gevonden.

Blackhole maakt toch geen images meer voor de DM800? Iemand een idee wat het beste image is in combinatie met de Sundtek stick?

Hier werkt het allemaal wel okee met de laatste Openpli en Ziggo, alleen de HD kanalen hangen na een paar seconden. (radertjes blijven draaien, zappen niet meer mogelijk)

Geplaatst:

Op het OpenPli forum ben ik wat verder, maar helaas ook nog geen oplossing.

- De Dreambox loopt ook vast wanneer er enkel met de interne tuner wordt opgenomen

- Overhittingsprobleem is ook uitgesloten, FanControl is geïnstalleerd en gem. temperatuur is 34-35 graden.

Misschien toch de schijf niet compatibel?

@D_V, ik geloof dat een gewone DM800 niet zo goed overweg kan met een USB-tuner omdat hij eigenlijk net te traag is.

Geplaatst:

@D_V, ik geloof dat een gewone DM800 niet zo goed overweg kan met een USB-tuner omdat hij eigenlijk net te traag is.

Ja, had ik ook al gelezen, maar ik lees ook berichten van mensen die zeggen dat het bij hun wel volledig werkt. Dacht dat het misschien een image-gerelateerd iets zou zijn.

Geplaatst:

Inmiddels andere schijf, tuner, en image geprobeerd...nog steeds vastlopers.

Waarschijnlijk is hij defect en moet hij retour..

Al gedaan, heb Newnigma geprobeerd, zelfde probleem.

Geplaatst:

Heel interessant dat jij hetzelfde hebt! Ik stel de laatste tijd continu timers in om te kijken wanneer hij weer vastslaat en of ik een regelmaat kan herkennen, maar tot nog toe niet. Wel een paar keer rond drie uur 's nachts toevallig..maar dat is niet meer dan toeval denk.

Heb hem vanmorgen weer van stroom gehaald en weer op laten nemen. Bij thuiskomst stond de klok op 12.15 vast...dus toch weer aardig wat uren gemaakt voor hij vast loopt. Gisteren had ik het twee keer in tien minuten, andere keren gaat het uren goed.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat dit een driver-probleem is. Wij zullen toch niet de enige zijn die eens een opname maakt?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...