Ga naar inhoud

Dreambox loopt vast tijdens opname icm. USB-tuner

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee Jerpsx je bent zeker niet de enige met het probleem.

Ik heb ook problemen met mijn externe hd.Draai hier ook met de DM800 en de nieuwste open pli.Als ik een opname start krijg ik na een paar minuten de foutmelding.

Schrijffout tijdens opname.

Harde schijf vol?

De opname word dus in de flash geschreven en niet op de schijf.

Wat hij in de korte tijd aan opnames heeft gemaakt zit in de map movie en de schijf is en blijft leeg.

De opname locaties zijn

Standaard opname locatie hdd/movie/

timeshift locatie media/hdd/

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Nee Jerpsx je bent zeker niet de enige met het probleem.

Ik heb ook problemen met mijn externe hd.Draai hier ook met de DM800 en de nieuwste open pli.Als ik een opname start krijg ik na een paar minuten de foutmelding.

Schrijffout tijdens opname.

Harde schijf vol?

De opname word dus in de flash geschreven en niet op de schijf.

Wat hij in de korte tijd aan opnames heeft gemaakt zit in de map movie en de schijf is en blijft leeg.

De opname locaties zijn

Standaard opname locatie hdd/movie/

timeshift locatie media/hdd/

Vanaf 23-01-2012 is er door PLi een aanpassing gedaan in de image, de locatie voor een externe HDD werkt niet meer zoals voorheen /media/hdd (een interne schijf werkt nog wel zo)

De externe HDD is nu een USB schijf geworden /media/hdd

Je moet nu zelf de zaak op de juiste plaats mounten, lees de berichten op het PLi forum: http://openpli.org/forums/topic/21426-openpli-update-troubles-topic/page__view__findpost__p__251153

Grts.

Geplaatst: (aangepast)

wordt de externe schijf nu niet automatisch gemount onder media/usb?

en is het dan niet voldoende om dan de standaard opnamelokatie in te geven als media/usb?

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Dank voor de reaktie mobieltje en Metoo.Maar mijn probleem is, waar verander ik dit pad.

In opname locaties kan ik weinig aan het pad veranderen,en als ik het in enigma verander word het veranderde pad na een reboot van de box niet door gevoerd naar opname locaties

en blijft daar als pad bij standaard locatie hdd/movie en bij timeshift lokatie media/hdd staan.

Geplaatst:

Heb je alle berichten na mijn post gelezen dan? dan heb je deze post van Milo ook gelezen:

"Boxen die potentieel een interne harddisk hebben, mounten die altijd als /media/hdd, en bijvoorbeeld USB disken elders. Dit om dat het anders een kansspelletje wordt welke disk waar terecht gaat komen, met mislukte opnames tot gevolg.

Als je een USB disk onder /media/hdd wil mounten, moet je een entry in /etc/fstab maken, liefst met het UUID (staat elders in het forum beschreven), dan zit hij altijd waar je wil. Als ik een keer tijd over heb, schrijf ik nog wel een plugin om dat makkelijker te regelen."

Na een zoekopdracht op het PLi forum (Mounten harddisk UUID) heb ik dit gevonden:

Een externe usb hdd op media/usb heeft toch nadelen omdat o.a. autobackup, trashbox standaard uitgaan van media/hdd

Dus beter de externe (usb) harddisk weer mounten aan media/hdd

Een volledige tutorial in het Engels staat op het OpenPli forum, zoek op Mounting harddisks UUID LABEL

In het Nederlands een verkorte instructie:

met telnet (b.v. m.b.v. DCC), type:

blkid

Dan krijg je zoiets als:

/dev/sda1: UUID="c968f687-e6c1-4562-8828-f0fa5604e5db"

Ga nu via ftp naar de Vu+

/etc/fstab

Open (met de DCC rechtermuisknop bewerken) het bestand fstab en voeg onderaan toe (kopieer de code hieronder en vervang de eerste tekst achter het = teken door de tekst tussen de aanhalingstekens die je via blkid hebt gekregen):

UUID=c968f687-e6c1-4562-8828-f0fa5604e5db /media/hdd auto defaults 0 0

Aantal spaties of tabs maakt niet uit.

Sla de wijzigingen op. Herstart de Vu+

De externe hdd zit nu voortaan weer op media/hdd in plaats van b.v. media/usb

Ik heb dit zelf nog niet getest!! Ik draai nog steeds op de image van 23-01-2012.

PS Milo zou hier een patch voor maken (als hij de tijd er voor had) maar tot nu toe nog niets gezien.

Grts.

Geplaatst:

Ik denk dat dit weer een ander probleem is dan de mijne...mijne was aanvankelijk met de interne harde schijf, heb enkel een externe schijf geprobeerd om te kijken of het daarmee wel goed werkt. Beiden geven vastlopers, dat wil zeggen: hele box zit vast, dus geen melding dat de schijf vol is of iets dergelijks.

Ik heb het probleem ook voorgesteld op het OpenPli forum maar daar ook niet verder gekomen, ook niet met een seriële log, daar viel niets te zien. Daarnaast ook nog andere images geprobeerd..

Geplaatst:

O sorry jerpsx,dacht dat je hetzelfde probleem had en daarom stelde ik ook even aan de orde dat je dan niet de enige was.Anders had ik hier een ander topic voor opgestart.

En Mobieltje ik had hier zeker al het 1 en ander over gelezen maar je 2e uitleg werkt in ieder geval verhelderend,en hoe meer ik er zo over lees hoe begrijpelijker het voor me word.Ik ga dit zeker even allemaal proberen en laat het resultaat even weten.

Bedankt voor je genomen moeite en groetjes

Geplaatst:

Heb je alle berichten na mijn post gelezen dan? dan heb je deze post van Milo ook gelezen:

"Boxen die potentieel een interne harddisk hebben, mounten die altijd als /media/hdd, en bijvoorbeeld USB disken elders. Dit om dat het anders een kansspelletje wordt welke disk waar terecht gaat komen, met mislukte opnames tot gevolg.

Als je een USB disk onder /media/hdd wil mounten, moet je een entry in /etc/fstab maken, liefst met het UUID (staat elders in het forum beschreven), dan zit hij altijd waar je wil. Als ik een keer tijd over heb, schrijf ik nog wel een plugin om dat makkelijker te regelen."

Na een zoekopdracht op het PLi forum (Mounten harddisk UUID) heb ik dit gevonden:

Een externe usb hdd op media/usb heeft toch nadelen omdat o.a. autobackup, trashbox standaard uitgaan van media/hdd

Dus beter de externe (usb) harddisk weer mounten aan media/hdd

Een volledige tutorial in het Engels staat op het OpenPli forum, zoek op Mounting harddisks UUID LABEL

In het Nederlands een verkorte instructie:

met telnet (b.v. m.b.v. DCC), type:

blkid

Dan krijg je zoiets als:

/dev/sda1: UUID="c968f687-e6c1-4562-8828-f0fa5604e5db"

Ga nu via ftp naar de Vu+

/etc/fstab

Open (met de DCC rechtermuisknop bewerken) het bestand fstab en voeg onderaan toe (kopieer de code hieronder en vervang de eerste tekst achter het = teken door de tekst tussen de aanhalingstekens die je via blkid hebt gekregen):

UUID=c968f687-e6c1-4562-8828-f0fa5604e5db /media/hdd auto defaults 0 0

Aantal spaties of tabs maakt niet uit.

Sla de wijzigingen op. Herstart de Vu+

De externe hdd zit nu voortaan weer op media/hdd in plaats van b.v. media/usb

Ik heb dit zelf nog niet getest!! Ik draai nog steeds op de image van 23-01-2012.

PS Milo zou hier een patch voor maken (als hij de tijd er voor had) maar tot nu toe nog niets gezien.

Grts.

Mobieltje ik heb je posting gelezen en geprobeerd uit te voeren.ben toch bang dat ik het niet goed heb gedaan.

Stuur even mee hoe ik het nu heb staan.Klopt dit ?Of is het helemaal fout zo?

rootfs / auto defaults 1 1

proc /proc proc defaults 0 0

devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0

usbfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0

tmpfs /var/volatile tmpfs defaults 0 0

UUID=70b306ff-ad60-4fd7-8d31-fa88bfe5fd74/media/hdd auto defaults 0 0

Geplaatst:

Mobieltje ik heb je posting gelezen en geprobeerd uit te voeren.ben toch bang dat ik het niet goed heb gedaan.

Stuur even mee hoe ik het nu heb staan.Klopt dit ?Of is het helemaal fout zo?

UUID=70b306ff-ad60-4fd7-8d31-fa88bfe5fd74/media/hdd auto defaults 0 0

Zoals ik al schreef heb ik het nog niet getest, maar in deze regel moet in ieder geval minimaal 1 spatie tussen de ...7 en /medis/hdd, zo dus:

UUID=70b306ff-ad60-4fd7-8d31-fa88bfe5fd74 /media/hdd auto defaults 0 0

De rest van de spaties is niet zo belangrijk.

Dan zal het na een algehele reboot van je box wel werken denk ik.

Grts.

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle antwoord.

Helaas heb het precies gedaan nu zoals je beschreef en hij blijft het naar de flash weg schrijven.Na enige minuten weer de foutmelding dat de schijf vol is.Hij heeft het dan weg geschreven in de map HDD/movie.

Geplaatst:

Ter goede orde.De foutmelding die ik krijg is schrijffout en dan Harde schijf vol?Dus met vraagteken.

Hier de log

root@dm800:~# mount

rootfs on / type rootfs (rw)

/dev/root on / type jffs2 (rw)

proc on /proc type proc (rw)

sysfs on /sys type sysfs (rw)

tmpfs on /dev type tmpfs (rw)

devpts on /dev/pts type devpts (rw)

/dev/sda1 on /media/usb type ext3 (rw,data=ordered)

usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)

tmpfs on /var/vo

Geplaatst:

Heb even de bestanden verwijderd uit de media map en heb nu de volgende log

root@dm800:~# mount

rootfs on / type rootfs (rw)

/dev/root on / type jffs2 (rw)

proc on /proc type proc (rw)

sysfs on /sys type sysfs (rw)

tmpfs on /dev type tmpfs (rw)

devpts on /dev/pts type devpts (rw)

/dev/sda1 on /media/usb type ext3 (rw,data=ordered)

usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)

tmpfs on /var/volatile ty

Geplaatst:

is goed hoor.Heb er geen haast mee.bedankt en hou zeker je vrouw te vriend :D Gr

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...