Hellum Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Ik heb hier nu 3 linux ontvangers aangesloten (waren eerst 5) Ik heb die in de keuken er maar afgehaald vanwege dat limiet maar ik heb niets anders dan uitval, het kan soms dagen goed gaan of zoals vanavond dat er telkens zwart beeld komt, dan opnieuw actveren in een oude Strong en het werkt weer even. Ook heb ik nog een TV Vlaanderen kaart in een van de ontvangers zitten die heeft geen enkel probleem. de dm7000 heeft de canal digitaal kaart en 3 f lijntjes (1 wordt nu dus niet gebruikt) en een dm500+ heeft de TVV kaart en 3 f lijntjes (waarvan er ook eentje niet wordt gebruikt.), verder zit dit op een losse router zonder internet dus de "gevaren" van CCcam horen geen rol te spelen. Mijn vraag is kent iemand dit probleem? moet ik het in mijn kaart of configuratie zoeken? ik ben simpelweg te einde raad. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Mumzel Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Hier maar 2 linux ontvangers ,1 met family pakket en hd en 2e kaart met basis pakket in de ontvanger en ook steeds uitval (kaarten sharen onderling). ik neem nooit iets op dus als ik met 2 ontvangers al geen beeld heb ,(met elk een eigen kaart) dan zal 3 of 4 zeker niet werken. Ik heb intussen mijn ziggo (kabel abbo) uitgebreidt.dus daar kan ik dan verder kijken. Ziggo werk wel en een 2e kaart kost niets extra .(een derde trouwens ook niet) Mijn 2 CD kaartjes gaan dus in de aanbieding. Tref je klanten niet je aanvallers is het motto van CD. Omdat het een hobby is ga ik toch maar eens inlezen hoe zo'n commerciele share werkt, Mvg Mumzel. Ps: ik betaal voor 2 CD kaartjes en een ziggo abbo, dus de rechten worden dubbel afgedragen! Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.
Hellum Geplaatst: 15 februari 2012 Auteur Geplaatst: 15 februari 2012 (aangepast) leuk en aardig (jij kunt gelukkig nog tv kijken) maar hier geen kabel aanwezig dus ziggo is geen optie, anders al lang gehad 15 februari 2012 aangepast door Hellum If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
GodZZila Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Wat is de revisie van jullie smartcard?
ruwebol Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Ben zelf van CCcam overgestapt op Oscam. Kaartje met Family pakket + HD in mijn DM500HD zitten en een tweede kaartje met alleen Family via een usb reader op een Ubuntu server (als ik het goed heb kan deze reader niet op de DM500 zonder er zelf aan te knoeien/solderen). Op beiden dus Oscam en via camd35 zijn die met elkaar verbonden. Door het zo in te stellen dat eerst alle mogelijke kanalen van het tweede kaartje te halen en daarna van het hoofdkaartje heb ik geen uitval meer. Het is wel even proberen, lezen, bestuderen etc maar wel leuk om het dan aan de praat te krijgen. In het Oscam gedeelte hier op het forum wordt je al aardig op weg geholpen. DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen