Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik gebruik het onderstaande script om te controleren of oscam nog werkt of niet.

Het script blijft echter still running aangeven, ookal is oscam gestopt.

Wanneer ik oscam afsluit, en ps | grep oscam | grep -v grep | awk '{print $1}' uitvoer, is de output nochtans leeg...

Heeft iemand een idee wat hier mis mee is?

#!/bin/sh
process=`ps | grep oscam | grep -v grep | awk '{print $1}'`
DATE=`date`
if [ -z "$process" ]; then
echo "not running"
echo "($DATE) Couldn't find oscam running. Restarting server-binary" > /var/log/oscam.check
nohup /usr/bin/oscam-experimental -- -b -r 2 -c /etc/tuxbox/config/oscam-experimental &
else
echo "still running"
echo "($DATE) oscam is still OK!" > /var/log/oscam.check
fi

Wanneer ik echter als test gewon grep oscam door grep oscame vervang, echo'ed hij "not running". Als test werkt dit dus wel, maar eenmaal, ik het script echt wil gebruiken (en oscam-experimental dus afsluit), blijft hij "still running" aangeven...

aangepast door fjskmdl

• Moderator
Geplaatst:

kijk eens wat de waarde is van $progress als oscam niet is gestopt? met if [ -z $progress] wordt er gekeken of de lengte van de variabele $progress 0 is, maar is dat wel zo?

echo 'waarde progress' $progress bijvoorbeeld laat zien wat de waarde van $progress is in beide gevallen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik heb het script aangepast naar

process=`ps | grep oscam | grep -v grep | wc -l'`
DATE=`date`
echo $process
if [ "$process" -eq 0 ]; then
..... enzoverder

Als oscam runt en ik voer het script uit, dan bevat progress de waarde 4 en echo'ed hij "still running"

Als ik grep oscam verander door grep test, , dan bevat progress de waarde 0 en echo'ed hij "not running"

Tot zover alles juist

Als ik echter oscam afsluit, en het script uitvoer, bevat progress de waarde 2 en echo'ed hij "still running"

wanneer ik op deze moment echter ps | grep oscam | grep -v grep | wc -l' uitvoer, krijg ik als resultaat 0.

Ik test alles als root via putty (cli)

ik begrijp het niet... :crazy:

• Moderator
Geplaatst:

ps -A geeft hier gewoon output hoor op mijn Ultimo. Het maakt alleen geen moer uit wat je achter de - zet :)

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...