hansputters Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Hallo, Nu pas -bij toeval- ontdekt: het ondermenu van de teletekst die veel van mijn bedenkingen over de weergave in een klap weggenomen heeft. Behalve één klein detail dan: onafhankelijk van de scherminstellingen is aan de rechter beeldhelft af en toe een "rafeltje" van de het onderliggende tv-programma zichtbaar. Geen wereldschokkend probleem natuurlijk maar heeft iemand misschien toch een oplossing paraat? Bedankt!
icesat Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Je kan het een en ander in het Teletekst Configuratiemenu instellen start teletekst en druk op MENU toets
hansputters Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 Bedankt profil voor je reactie! Dat sub (?) menu had ik zelf al -bij toeval- ontdekt. Het verschijnsel van het zichtbare beeldrandje komt ook voor bij uitgeschakelde 16:9-mode. Ik zal een screenshot maken; gek genoeg is het namelijk niet altijd zichtbaar groet,
hansputters Geplaatst: 18 februari 2012 Auteur Geplaatst: 18 februari 2012 Een beeld zegt meer dan duizend woorden: dit bedoelde ik dus. Het lijkt er op dat de teletekst-weergave niet in het kader past. In werkelijkheid is het fenomeen erger dan op het screenshot Mocht iemand nog een suggestie hoe dit aan te passen dan houd ik me graag aanbevolen
joker1 Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Ik heb dit ook met Newnigma2,maar helaas weet ik ook geen oplossing. Gr:Toon
hansputters Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Geplaatst: 20 februari 2012 Hallo Joker1 (en anderen) Na enig zoeken heb ik de oplossing voor ons teletekst-probleem gevonden -Middels een FTP-programma de map \etc geopend -Vervolgens de map tuxtxt -tenslotte de zich daarin bevindende map tuxtxt2 Bepalend voor een juiste weergave van teletekst zijn de laaste vier variabelen: startx, endx, tuxty en endy Mijn waardes zijn momenteel respectievelijk: 50, 690, 30 en 556 De storende beeldrand is daarmee totaal verdwenen. De genoemde waardes zijn als globaal te interpreteren: afhankelijk van het tv-display is hier of daar enige finetuning nodig. Maar je weet nu waar e.e.a. te vinden is. Suc6 roy
joker1 Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Hallo Roy, Ik heb de 4 waardes zo ingevuld en inderdaad is het euvel hiermee verholpen. Bedankt voor het zoekwerk. Gr:Toon
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen