paulpaul Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Beste allemaal, Ik heb het volgende probleem. Als ik een programma opneem (zowel direct als uitgesteld ) zijn een groot aantal zenders niet meer beschikbaar om te kijken. De zender lijst geeft deze zenders dan in lichte kleur weer. Het vreemde was dat dit in het verleden niet het geval was. Het enige wat veranderd is dat ik een nieuwe kaart van canaal digitaal heb gekregen omdat de kaart kapot was. Reeds geprobeerd om de nieuwe software op te zetten daar deze werkte niet. Ik heb de volgende zaken: Rebox 8000 met software 1.09.36 loader 1.152 visiosat met 4 koppen Alvast bedankt voor de hulp, Paul
Joh14vers6 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 De Rebox staat dan in Single tuner mode, net als mijn Rebox 4000. Tuner instelling van je Rebox 8000 nakijken. VU+ Uno 4K SE Zgemma 7HS 4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra
kasato Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Als je 1 antenne kabel hebt aangesloten dan klopt het wat je nu hebt , heb je de ontvanger misschien op HD laten zoeken ipv SD bij HD zitten de Ned zenders zowel vertikaal als horizontaal en word bij opnamen van bijv ned 1 , ned 2 niet meer zichtbaar Op SD is dit niet het geval (bijna) alles zit op Horizontaal. Als je wel 2 kabels hebt aangesloten dan moet je bij de schotel instelling dit wel aangeven Vanuit de fabrieksinstelling staat het nl op doorlus en dat moet niet.
paulpaul Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 Heren, waar kan kan ik die single tuner mode vinden. Ik kan niets vinden waar je dit kunt instellen. Ik heb twee kabels en dit weergeven als gescheiden.
De_Perre Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 je moet na het zoeken de zenderlijst kopieren. alternatieve methode: * tijdens kijken op de OK toets drukken * vervolgens de blauwe toets * met de pijltjes naar copy service * kiezen of je van tunerlijst1 naar tunerlijst2 wil of andersom en OK indrukken. Normaal vraagt de box na het kopieren of je dit wil, af en toe loopt het echter mis. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
KeesZ Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Ik herken dit probleem en heb een suggestie om het op te lossen! Als ik bij mijn Rebox 8000 de normale procedure volg bij het inladen van de zenderlijst krijg ik hetzelfde resultaat. Dit ondanks twee kabels, instelling op separaat en het kopiëren van de ingeladen lijst naar de 2e tuner. Dit los ik op door de zenderlijst nogmaals in te laden en te kopiëren naar de 2e tuner. Nu doe ik het altijd dubbel en kom het probleem niet meer tegen. Dit heb ik een keer op een ander forum aan de orde gesteld en kreeg toen enkele reacties van leden die dezelfde ervaring hadden.
ton2207 Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Klopt helemaal, bij de Rebox 9000 zelfde ervaring. Je kunt het trouwens wel zien, want als je een timeropname wil instellen krijg je bij 'tunerkeuze' niet 'automatisch' te staan. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
paulpaul Geplaatst: 17 februari 2012 Auteur Geplaatst: 17 februari 2012 Beste leden, Heel hartelijk dank voor de oplossing. Het bleek zoals ton en kees beschreven. De hele familie is weer blij. Paul
Ambrus Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 IIk heb een andere vraag over opnamen op de Re8000: gisteren, kijkend naar Ned1 HD, nam ik een programma op op de Vlaamse een HD. Via USB achter op een externe drive. Omdat ik wel eens missers had bij HD (ik neem de laatste tijd maar geen HD-uitzendingen meer op, bij gewone gaat het wel goed) eerst even proef op 15 minuten. Dit leek oké, en toen maar via programmeren een opname van 3 uur op de Vlaamse een HD (mijn CD kaart is hiervoor geschikt). Bij beide opnamen staat nu in de bestandslijst bij de opname een €. Is hier sprake van codering? Speel ik de proef van 15 minuten af dan gaat het scherm op zwart en na een 5 minuten stopt de weergave, zonder dat er wat veranderd is. Ik heb de opname van 3 uur nog niet bekeken, maar voor een HD opname lijkt het bestand niet erg groot, ca 1,5Gb. In de Rebox handleiding staat niets over zo'n € teken bij een opname. Iemand een verklaring? Kan ik die 3uur opname nog eens bekijken, na een ingreep? Met dank, Nic Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. Triple LNB Quad van CD, Triax 64
De_Perre Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Het € teken bij een opname wil zeggen dat het bestand gecodeerd opgenomen is; het feit dat je opname in HD van 3 uur slechts 1.5GB is lijkt me al een teken aan de wand dat deze mogelijk mislukt is. Beste is om ze even te bekijken; heb je na 40 minuten zwart beeld kan je er zeker van zijn. Mogelijk kan je de opname afspelen en ondertussen terug opnemen, heb dit zelf nog nooit gedaan dus durf niet zeggen of dit op de rebox wel lukt. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Ambrus Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 De opnamen zijn niet gelukt. Bij tegelijk afspelen en opnemen wordt wel een kopie gemaakt, maar deze stelt ook niets voor. Waarom zou er trouwens als er verder niets loopt een gecodeerde opname gemaakt worden? Bij geprogrammeerd opnemen lukt het trouwens bij HD uitzendingen niet altijd: soms lijkt wel of de opname begint, maar als de tijdweergave op het scherm niet loopt weet ik dat ik kan ingrijpen en eventueel naar niet-HD uitzending kan gaan. Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. Triple LNB Quad van CD, Triax 64
De_Perre Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ambrus, misschien de fastscan eens doen op beide tuners afzonderlijk; om zeker te zijn dat alles correct ingelezen is. Dus zonder te kopieren van 1 naar 2 (of andersom). Ik heb afgelopen weekend de laatste octagon op mijn box gezet, en had iets gelijkaardig voor, maar dan met SD opname. Ben er toen ook achtergekomen dat het kopieren va n2 naar 1 niet degelijk gewerkt heeft. Alternatief is om PolarEdit te gebruiken, en daar de zenderlijst in bij te werken. Selecteer de zenders die enkel op T1 of T2 staan, rechtermuisklik, en Add to. Zie screen. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Ambrus Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Dank voor je suggesties; fastscan leverde geen oplossing. Inmiddels is er een ander probleem. Ik wilde terug naar een andere software versie, omdat er tot voor kort nooit een probleem was (wat betreft opnemen HD programma's). Tijdens software laden via internet liep de zaak vast err 0 x 71, fout melding wordt elders uitgebreid besproken. Via Channel up, met wat oudere software is er geen enkele reactie. Ik heb bij het internetadres de 8000 niet ingevuld, merkte ik naderhand; dit kan de oorzaak zijn. Toch maar naar Haarlem met dit apparaat? Kan ik meteen de opnameproblemen aankaarten. Ambrus Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. Triple LNB Quad van CD, Triax 64
De_Perre Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 indien je een nullmodem kabel hebt kan je het eventueel overwegen om porter te gebruiken. Of je kan je handelaar even contacteren, kost je wel iets denk ik, maar kan je misschien de verplaatsing besparen. Tenzij je niet te ver van de invoerder af woont natuurlijk... [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
MACKerMD Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 0 modemkabeltje kost +_ 10,- in de winkel en 2,50 online.. effe zoeken .. heb je zo gevonden. Bij mij werkte usb, channelup en online niet. Maar via null-modemkabeltje wel. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen