Ga naar inhoud


Wie heeft verstand van bijstand en aanvullende regels ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Helaas moet ik volgende week een beroep op de bijstand doen, mijn WW rechten zijn de afgelopen jaren al 'op geraakt'. Nu, ik eens om me heen kijk, hoeveel bijstand ik kan krijgen, en als ik dat naast mijn vaste lasten leg........pffftttt wordt je niet vrolijk van.

 

Laat ik ff voor op stellen dat ik natuurlijk GRAAG wil werken, echter ik pis steeds naast de pot (om verschillende redenen).

 

Even voor de duidelijkheid; ik woon alleen en heb een eigen woning, die ik begin 2006 heb gekocht, dus overwaarde zit er niet in.

 

Ik ontvang dus straks bijstand (hoop ik) en ik heb ook iets gelezen van een toeslag woonlasten.

 

Wie weet hier meer van ?

 

Groet,

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je begint natuurlijk bij de overheid op de site te kijken

http://www.rijksover...gemene-bijstand

 

 

Eigen vermogen en bijstand

 

Als u beschikt over te veel eigen vermogen, dan moet u dit eerst opmaken. Pas dan kunt u in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering. Onder eigen vermogen valt niet alleen spaargeld, maar bijvoorbeeld ook de waarde van uw auto. Voor gezinnen, voor mensen die een gezamenlijke huishouding voeren en voor alleenstaande ouders is het maximumbedrag aan eigen vermogen € 11.370. Voor alleenstaanden is dat € 5.685.

De waarde van een eigen huis valt ook onder het eigen vermogen. Van deze waarde wordt maximaal € 48.000 buiten beschouwing gelaten. Als de waarde van uw huis verminderd met de al afgeloste hypotheek maar meer is dan dit maximumbedrag, kan de gemeente u een bijstandsuitkering toekennen op basis van een lening. De gemeente kan in dit geval een zogeheten krediethypotheek met u afsluiten. Hierbij dient het huis dan als onderpand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.slochteren.nl/slochteren/incontact/productie/basis/ic_gempro.nsf/Producten/%7B17A5B489-BFBB-439B-93A0-98F1894ECADB%7D?OpenDocument

 

Hier vindt je iets over toeslag woonlasten voor eigen huis bezitters en bijstand.

Maar waarom wacht je met deze vraag tot een week voor de deadline?

 

Als de overwaarde van je huis (gekocht ruim 2 jaar voor de crisis) meer is dan de norm voor de bijstand, dan kun je nog steeds geld krijgen met je huis als onderpand. De gemeente is echter niet gek. Ze willen voorkomen dat het onderpand op een dag onderhands verkocht wordt. De kosten van het opstellen van een acte om dat te voorkomen gaat via de notaris en kadaster en die kosten betaal je zelf.

 

Voor het vinden van werk weet ik niet wat je locatie in dit land is, je leeftijd en opleiding. Maar bijstand is minder dan minimumloon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.

Bijstand is minimum loon!

 

 

 

http://www.slochtere...7D?OpenDocument

 

Hier vindt je iets over toeslag woonlasten voor eigen huis bezitters en bijstand.

Maar waarom wacht je met deze vraag tot een week voor de deadline?

 

Als de overwaarde van je huis (gekocht ruim 2 jaar voor de crisis) meer is dan de norm voor de bijstand, dan kun je nog steeds geld krijgen met je huis als onderpand. De gemeente is echter niet gek. Ze willen voorkomen dat het onderpand op een dag onderhands verkocht wordt. De kosten van het opstellen van een acte om dat te voorkomen gaat via de notaris en kadaster en die kosten betaal je zelf.

 

Voor het vinden van werk weet ik niet wat je locatie in dit land is, je leeftijd en opleiding. Maar bijstand is minder dan minimumloon

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...