CDZakelijk Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Is er een regel die veplicht steld dat heel Nederland voor een bepaalde datum voorzien moet zijn van glasvezel. Met namen voor het buiten gebied zou dit een uitkomst zijn.
Gast RvanH Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 (aangepast) Hoi. Buiten gebieden krijgen (nog) geen Glasvezel. Zolang ik er werk hebben we ooit maar in een gemeente de buiten gebieden aangesloten dat was gewen-nederwetten. Verder heb ik het nooit meer meegemaakt. Vaak heeft dat te maken met de kosten/baten. 18 februari 2012 aangepast door RvanH
dutchandrew Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 In Deventer zijn ze daar mee bezig. Het netwerk is daar dan wel gedeeltelijk draadloos.
MacGuinness Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Troost je in de meeste binnen gebieden is er voorlopig ook geen glasvezel te verkrijgen. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
theparasol Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Is er een regel die veplicht steld dat heel Nederland voor een bepaalde datum voorzien moet zijn van glasvezel. Met namen voor het buiten gebied zou dit een uitkomst zijn. Er is zelfs geen wetgeving dat iedereen voor bepaalde datum op riool aangesloten moet zijn.... Of en wanneer je glasvezel krijgt ben je sterk afhankelijk van lokale lobbygroepen, gemeentebesturen of glasvezel bedrijfspolitiek. Je kunt niet verlangen/eisen van bedrijfsleven dat ze een groepje huizen op 8 km van de bebouwde kom aansluiten. Als je dat al wenst kun je zelf de aanlegkosten voldoen. Weet zeker dat je dat niet wilt. Het leven in het buitengebied heeft zijn voordelen maar ook zeker zijn nadelen.
Beheerder Michel Geplaatst: 20 februari 2012 Beheerder Geplaatst: 20 februari 2012 Ik vraag me af wat deze vraag in het Satelliet -> algemeen forum te zoeken heeft. Bij deze verplaatst naar het juiste forum. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
satmarc Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Het zal toch een kosten/ baten afweging zijn vrees ik. De investeringen zijn gigantisch, en voordat men deze investeringen gaat doen, wil men toch zeker weten of deze kunnen worden terugverdiend. Ikzelf woon in een dorp, liggend in West Brabant, mijn wijk heeft ook nog steeds geen beschikking over een ADSL verbinding die boven de 15MB uitkomt. Wijkcentrale is nog steeds niet aangepast; gaat ook niet gebeuren waarschijnlijk omdat kosten simpelweg veel te hoog zijn. Ook zijn er nog steeds gebieden die niet bekabeld zijn, en mensen dus een schotel moeten hangen om t.v. te kunnen kijken. Kennelijk hoeft er dus ook niet overal kabel opgeleverd te worden...... wil je dit wel, tsja.... dan moeten mensen ook zelf weer de kosten ophoesten. Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.
Janneman Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Ikzelf woon in een dorp, liggend in West Brabant, mijn wijk heeft ook nog steeds geen beschikking over een ADSL verbinding die boven de 15MB uitkomt. Jammer, hier niet boven de 8... kan nog erger dus Ook zijn er nog steeds gebieden die niet bekabeld zijn, en mensen dus een schotel moeten hangen om t.v. te kunnen kijken. Gefeliciteerd, ben ook veroordeeld tot cd
holles Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 (aangepast) Hier kom ik niet verder dan 6 en wij wonen nog wel in de stad. Ik vraag me af wie er verantwoordelijk is voor de wijkcentrales. Bij wie kun je met vragen terecht? De internetprovider geeft niet thuis. 21 februari 2012 aangepast door holles Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
theparasol Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Hier kom ik niet verder dan 6 en wij wonen nog wel in de stad. Ik vraag me af wie er verantwoordelijk is voor de wijkcentrales. Bij wie kun je met vragen terecht? De internetprovider geeft niet thuis. Tijd voor een andere internet provider. Die gasten zijn immers je aanspreekpunt. KPN is bottom line verantwoordelijk voor de wijkcentrales alleen die sturen je weer terug naar de provider. Waar veel klanten mee te maken hebben is een linecap. Je adsl profiel staat dan gelocked op 8/1 terwijl er al lang 50/4 mogelijk is. Alleen je provider kan deze cap laten verwijderen maar in de regel moet je daar zelf met de stok achteraan.
holles Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Wij zitten 2,3 km van de centrale, dus meer dan 6M is niet mogelijk. De vraag is of er andere centrales bijkomen of dat er in de toekomst hogere snelheden mogelijk zijn bij deze "lange" afstanden. PS: Bij elke provider zit een afstandcheck en alle geven aan dat maximaal 6M te halen is, dus de provider lijkt me OK. Ze kunnen volgens mij niets doen om hogere snelheden te krijgen. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Outta space Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 De grootste partij in Nederland die glasvezel aanlegt is Reggefiber. Voor de buitengebieden telt nu vaak dat de investering veel te hoog is. Zonder subsidie van overheden zal dat voorlopig ook niet veranderen.
borsjea Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Glasverbindingen naar de wijkkasten (VDSL Buitenring) zullen de snelheden verhogen, kijk in dit overzicht http://www.kpn-wholesale.com/media/172725/vdsl_buitenring_publicatielijst_sdf_20120127.xls of er wat en wellicht wanneer aankomt
holles Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Er staan enkele adressen uit mijn gemeente in de Excel. Als in naar de KPN website geeft deze geen informatie over of en waar glasvezel te bestellen is. Hoe moet je nu verder zoeken als een adres in de lijst staat? Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
GodZZila Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Er staan enkele adressen uit mijn gemeente in de Excel. Als in naar de KPN website geeft deze geen informatie over of en waar glasvezel te bestellen is. Hoe moet je nu verder zoeken als een adres in de lijst staat? Lijst zegt niet alles. Mijn gemeente en buurgemeentes staan er niet op. Terwijl ze daar nu glasvezel aan het aanleggen zijn. Straten liggen open.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen