Ga naar inhoud

hulp gevraagd bij uitrichten schotel (Nw Schoonebeek)

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

hoewel op het vorige woonades het uitrichten van de schotel een fluitje van minimale waarde leek te zijn geweest (het is al weer heel wat jaartjes geleden) lukt het mij nu absoluut niet. in de verhuizing ben ik ook nog eens m'n satfinder kwijtgeraakt, dat maakt het geheel ook niet makkelijker.

betreft een 68cm Triax, op een alu muurbeugel en één duo lnb (astra's) op een zuidgevel met volledig vrij uitzicht. schotel hangt naast slaapkamerraam, goede ladder aanwezig.

vergoeding in goed overleg, ik woon 5 km ten zuiden van Nieuw Schonnebeek, dus net bij de oosterburen.

aangepast door bous

Geplaatst:

Als je de muurbeugel van alle kanten waterpas hebt staan , stel dan je graden instelling

in ,die op de klem van de schotel staat , op 29 graden ,en dan richt je de schotel uit,

dat kun je doen op de zon, als je dat om 12.45 uur doet dan zit je in de goede richting

staat zomers 11.45

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

grootste probleem is dat de beugel erg lastig het bijstellen toelaat, ik dus m'n satfinder kwijt ben (dus de tv met signaal van de ontvanger in beeld in het raam heb staan. die signaal meter is volgens mij nogal traag)....

kortom, een crime. ik heb de muurbeugel prima verticaal staan, mbv waterpas gemonteerd. probleem is gewoon de klem op de muurbeugel: beugel is aluminium, de klem is getand en drukt heel snel in het aluminium.

Geplaatst: (aangepast)

Zet even een aparte (extra) klem vast aan de beugel onder de schotelklem. Dan kun je de schotel probleemloos om de mast draaien zonder dat de zaak naar beneden kan zakken, Daarmee wordt het uitrichten doodsimpel.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Zet even een aparte (extra) klem vast aan de beugel onder de schotelklem. Dan kun je de schotel probleemloos om de mast draaien zonder dat de zaak naar beneden kan zakken, Daarmee wordt het uitrichten doodsimpel.

bij de pra*is/g@mm@/etc te koop of moet ik (terug) naar de sat-shop?

Geplaatst:

@ Bous

Mocht het echt niet willen.

Geef maar ff een PM

Woon op zich binnen een half uur van je af.

Woensdag of Donderdag kan voor mij.

Vanaf Vrijdag zit ik min of meer 24/7 on call

• Like 1

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

ik ga zaterdag (moet de andere dagen helaas werken), aan de hand van de hier gegeven tips nog een keer de ladder op.

heb me ook een tweede bevestigingsbeugel bezorgt.

zou moeten lukken, ik meld me nog wel zaterdag.

dank voor hulp en aanbod!

Geplaatst:

even tussenstand:

satfinder terecht, de schotel hangt, met de ontvanger op zolder aangesloten kon ik de NL-zenders krijgen, kaart kon weer bijgewerkt worden (datum meldt nu iets tot in april). op zolder was signaal ergens in 40-50%, met kwaliteit rond 50%. uitrichten is kl*te met de beugels een beetje gelost. als je 'm vastzet verschuift het zaakje zodanig dat ontvangst meteen weer weg is.

ik realiseerde me ook waarom het richten de vorige keer veel makkelijker ging: toen de schotel op een mast in muurbeugels. dan kan je de mast makkelijk draaien, muurbeugels vast en de zaak verspringt niet. toen had ik rond 80% signaal.

ik denk dat ik maandag dus maar een paar (uitlaat)klemmen haal en een stukje mast (ik heb nog een paar meter liggen) met daarop de schotel op de muurbeugel vastzet. komt de schotel wel wat hoger (zet de beugel wel weer lager), da's makkelijk met western red cedar gevelbekleding...

volgende strijd zal zijn om de humax hdci2000 te laten snappen dat hij astra 19,1 en astra 23,5 moet ontvangen.

of de oude philips dsr2210 het dubbele astra geweld aan kan weet ik niet. ik laat m wel als reserve in de kast liggen. leuk om naar antiek te kijken.

Geplaatst:

volgende stand: eventjes succes. de philips dsr 2010 er aangehangen, antennesignaal op 4 van 5 gekregen. zenders ingelezen, prima aantal (hele bak vol, tv, hd, radio, servicekanalen). zelfs nog een paar updates voor philips en zenderlijst, ook de wijzigingen per 1-2-2012 ingelezen.

dan de stroom eraf, humax eraan.

signaal o%. is dat ding kritischer dan de philips?! kan natuurlijk.

schotel beter proberen uit te richten, zelfs een stukje plastic pijp in de klem gedaan, nou kun je schokvrij draaien (in hele kleine beetjes). niks, nada, noppes.

satfinder er tussen. hé, lampje brandt niet, geen (basis)piep. voltmeter er bij, geen spanning op de antenne(lnb)

terug naar de philips: ook niks geen spanning op de lnb.

kabel nagelopen, beginnen bij begin. menu: alles automaat gericht op astra1. diseqc auto, 22k toon auto. etc. voorheen kwam er dan een piep uit de satfinder...

connectors losgemaakt, gekeken of er kortsluiting was, weer vastgezet.

wie is er nu overleden?

Geplaatst:

Heb je bij de humax in het menu de diseqc switch wel in gesteld 19,2 op A en de 23,5 op B

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Heb je bij de humax in het menu de diseqc switch wel in gesteld 19,2 op A en de 23,5 op B

ik wou dat ik dat kon zien: humax heeft denk ik last van dikke elco's :(

hij startte af en toe al moeilijk op, de laatste 4 uur heeft hij helemaal niets meer gedaan.

maar volgens mij had ik idd de 19,2 op A en de 23,5 op B

Geplaatst:

nou alle tips opgevolgd, en de ideeën van mezelf ook er in gemixed, met succes.

vooral het volgende vond ik handig: ik heb de muurbeugel waarop de schotel is vastgeklemd met een pvc rioolbuis bekleed (de buis is dikker dan een 50 mm ø pijp, dus even doorgezaagd en opengevouwen om de beugel.

daarna de schotel er gewoon op vastgeklemd, vleugelmoeren bijna vastgedraaid.

nu kun je de schotel nog nèt verdraaien, en dan ook nog eens goed beheersbaar. als de zaak optimaal staat, kun je de vleugelmoeren aan draaien, zonder dat de schotel verspringt van stand.

iedereen bedankt voor de adviezen.

Geplaatst:

Mooi dat het gelukt is

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen