Ga naar inhoud


Aanschaf VU+ duo


bart137

Aanbevolen berichten


de receiver neemt op in .ts formaat (transponder stream)

welke op andere apparaten afgespeeld kan worden, doch niet elk apparaat

maar zeer zeker met PC en het VLC programma

 

film opname afhankelijk van SD of HD formaat is naast onderliggende geluissporen en of ondertitels varierend van

2,6 GigaByte/uur

tot

6,5 ~ 7 GigaByte/uur

 

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er niet over uitweiden, maar ben meer dan tevreden over Vu+ Duo, i.c.m CTi image (software).

Ik raad je een 1TB harddisk aan, zijn tegenwoordig niet meer zo duur.

Welk merk dan ook, zie wel of het ook werkt met een "Linux"-ontvanger.

Zie ook: http://www.vuplus-support.org/wbb2/

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo, ik ga waarschijnlijk ook de vu+ duo aanschaffen maar heb toch nog een vraagje.

Ik heb het 1 keer gelezen maar wil het graag zeker weten.

Kun je, terwijl je op de Tv naar een zender kijkt, via de pc naar een andere zender kijken. ( met goede lnb etc)

Lees overal dat meerder zenders opnemen geen probleem is maar is dit ook mogelijk.

Is soms handig wanneer bv de kinderen iets anders willen zien.

vr gr Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je, terwijl je op de Tv naar een zender kijkt, via de pc naar een andere zender kijken. ( met goede lnb etc)

Lees overal dat meerder zenders opnemen geen probleem is maar is dit ook mogelijk.

vr gr Rob

Kun je, terwijl je op de Tv naar een zender kijkt, via de pc naar een andere zender kijken. ( met goede lnb etc). Ja gaat goed.

Lees overal dat meerder zenders opnemen geen probleem is maar is dit ook mogelijk. Zolang je in de 2 transponders blijft gaat dit tot 5 en zelfs meer ( FTA) of max 4 voor CD & TVV.

 

groetjes

 

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgaande van een twin LNB opstelling daar je immers ook een twin tuner hebt

 

tuner A zender op BVN kijken

tuner B zender op ZDF opnemen

dan kun je niet nog iets kijken per PC (stream webinterface - TVicoontje klikken)

 

tuner A zender op BVN kijken

tuner B vrij

dan kun je nog iets anders kijken per PC (stream webinterface - TVicoontje klikken) welke op de vrije tuner beschikbaar is

 

tuner A ARTE HD opnemen

tuner B vrij

dan kun je nog iets anders kijken per PC (stream webinterface - TVicoontje klikken) welke op de vrije tuner beschikbaar is

 

tuner A iets anders kijken per PC (stream webinterface - TVicoontje klikken) welke op de vrije tuner beschikbaar is

tuner B iets anders kijken per PC (stream webinterface - TVicoontje klikken) welke op de vrije tuner beschikbaar is

dan kun je niet nog iets kijken op de receiver zelf

 

bovenaan het VU+ subforum is een bericht als "sticky" wat de VU+ allemaal kan.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt perfect afgelopen weekend nog gedaan.

 

Boven op slaapkamer stond TV aan.

In de schuur 1 laptop met ED2 en een andere laptop op ED1HD op de beamer.

 

Je moet echter wel voor HD zenders zorgen dat je gigabit hebt anders stottert het. Draadloos is voor HD ook niet aan te raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt perfect afgelopen weekend nog gedaan.

 

Boven op slaapkamer stond TV aan.

In de schuur 1 laptop met ED2 en een andere laptop op ED1HD op de beamer.

 

Je moet echter wel voor HD zenders zorgen dat je gigabit hebt anders stottert het. Draadloos is voor HD ook niet aan te raden.

 

GodZZila,

de Wlan usb stick die ik afgelopen week intensief heb getest op Ultimo en op Duo werkten prima met HD stream op PC

daar naast is "zorgen dat je gigabit hebt" voor LAN niet helemaal waar, de VU heeft een 100Mbit/s netwerkkaart onboard dus die Gigabit (1000Mbit/s) krijg je der niet uit.

 

per Wlan gaat wel 300 Mbit/s met de juiste stick en Wlan router.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet, werkt dit alleen goed met VLC player.

Als ik op een icoontje van een zender klik, opent Windows Media Player, maar kan er niks mee.

Ik moet dan eerst bij downloades kijken, daar staat dat "stream", en dan met rechtse muisklik moet ik afspelen met, keuze >>VLC player.

Kan dit niet eenvoudiger, waar moet ik wat instellen?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Guys, deze draad gaat over aankoopadvies voor een duo. We gaan hier geen boom opzetten over hoe dingen in de webinterface moeten of hoe je vlc moet configureren. Heb je een vraag, helemaal prima, maar open dan een eigen draad. Het wordt anders een onsamenhangende bende.

 

Dank!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...