Ga naar inhoud


Wederom anti cardshare maatregel (max 2 SID's): een gerucht of ...


John-Michel

Aanbevolen berichten


Hallo...bron?...De bron zit op mijn kaart en ik heb het vandaag zelf vastgesteld.Greevels ga er maar vanuit dat het zo is.Ik schrijf hier niet zoveel maar wat ik schrijf is 100% waar.

Geloof het of niet.Het kan mij niet zoveel schelen.Feit is dat CD de boel nog erger maakt dan het al is.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo...bron?...De bron zit op mijn kaart en ik heb het vandaag zelf vastgesteld.Greevels ga er maar vanuit dat het zo is.Ik schrijf hier niet zoveel maar wat ik schrijf is 100% waar.

Geloof het of niet.Het kan mij niet zoveel schelen.Feit is dat CD de boel nog erger maakt dan het al is.

Hmja , maar ik heb hier met 4 sids nergens last van dus dat is weird ? is je kaart wel goed geupdate ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik denk en dat is mijn iegen mening dat ze niet naar 2 sids gaan want dan komen ze met hun eigen ontvangers vast te zitten

 

Leg me dat maar eens uit.

Ik wil die ontvangers van CD niet.

Deze ontvangers lopen namelijk altijd vast ;)

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke versie en wat is je config en hoe stel je vast dat je niet meer dan 2 kanalen tegelijk kunt kijken?

 

Je moet nu wel drommels goed beseffen dat jij de enige bent die er "maar" 2 kan decoderen. Ik ga dus uit van een tuner / image beperking of een niet correct geconfigureerde

CCCam.

Op zeggerswoorden doe ik niets meer uit of je moet in het verleden bewezen hebben dat je weet wat je zegt en onderbouwt met logfiles.

 

Dit soort indianenverhalen worden door diverse lieden overgenomen als de waarheid en overal verkondigd. Gevolg: de zoveelste roddel.

Als jij vandaag of volgende week erachter komt dat je zelf een foutje had gemaakt oid dan ga je echt dit verhaal niet meer uit de wereld helpen door te roepen: sorry niks aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theparasol,

 

Ik heb vanaf de dag dat de sid limiet werd ingesteld nooit last gehad van tijdelijk zwart beeld.Ook niet na update van de kaart naar de laatste REV.Sinds vandaag wel zwart beeld en door de interne shares te verminderen naar 2 kreeg ik het beeld weer terug na een tijdje.Weer terug gezet met 1 extra intern lijntje naar mijn ontvangers en wel weer op zwart.Terug naar 2 interne shares en weer terug op beeld.

Ik loop al een tijdje mee dus ik weet waar ik over praat.Natuurlijk snap ik dat van roddels etc.maar in dit geval is het voor mij wel duidelijk dat het einde nog niet in zicht is van het limiteren van de kaart.

 

CD kan en wil me hierover niets vertellen.Ik heb ze nl gebeld.Dus als wederdienst en de goede service van CD zet ik mijn bevindingen hier neer.Als ieder met nog 4 sids dit als indianen verhaal gaat zien PRIMA

Ik weet genoeg!

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat jij 4 ontvangers in huis hebt en 1 kaart, en je kunt maar op 2 van de ontvangers beeld krijgen:

 

Als 2 van die 4 ontvangers een ecm request sturen naar de mediaguard3 kaart maar helaas voor jou die ecm request is niet valid (je stuurt een seca2 ecm uit) en pas in tweede instantie de mediaguard3 ecm dan geldt dat voor je kaart nog steeds als 4 verzoeken.

Dan kun je vervolgens wel stoer roepen: ik weet genoeg. Je weet niet genoeg (!)

Zover ik weet kun je met CCcam niet de seca2 ecm's van clients afvangen voordat die doorgegeven worden aan de kaart. Je kunt eventueel wel de clients instellen dat ze helemaal geen seca2 meer aanvragen. *** CONTROLEER DIT ***

 

Ik raad je aan om met minimaal oscam rev 6463 als softcam te gaan werken in je hoofdbox.

Dan hoef je helemaal nooit meer wat aan te passen op je clients. Oscam zorgt er nl voor dat er nooit onjuiste ecm requests bij een kaart komen die daar niets mee kan.

 

Zou zeggen proberen en ik weet zeker dat je dan heel erg snel op je woorden terugkomt!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik niks van een HTPC met DVBLink maar gebeurd het toevallig als je de HTPC erbij zet? Zoals ik nu ervaren heb met Mythtv en een ingeschakelde EIT worden (belachelijk) veel chids opgevraagd waardoor mijn kaartje ook op zwart ging. Na het uitschakelen van de EIT op de tuners was dit over. Op de dreambox (natuurlijk) geen probleem.

Denk dat je het zal moeten bevestigen met log files om het geloofwaardig te maken. Draai zelf nu naar volle tevredenheid met Oscam en camd35 onderling en 4 chids per kaartje.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...