Ga naar inhoud


Wederom anti cardshare maatregel (max 2 SID's): een gerucht of ...


John-Michel

Aanbevolen berichten

Jongens,

Voordat we elkaar gaan beschuldigen van je weet het wel en je weet het niet.

Ik ervaar verschil met hoe het allemaal is geweest.Ik heb een config lopen die prima is met cccam.

Al jaren met en zonder HTPC.BTW EIT heeft alleen maar wat te maken met de EPG.

De HTPC staat niet eens aan op het moment van zwart gaan.Oscam is een optie maar het doet niet ter zake in dit topic.De afhandeling van de ecm's heeft altijd gewerkt via cccam alleen vandaag was er duidelijk wat aan de hand.Ik heb niets veranderd in de config of cccam of wat dan ook.

Het is niet meer maar wel minder.

Ik hou er hier verder over op en ik lees wel of ik de enige ben.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben je nu oprecht van mening dat CDS alleen jouw kaart op een CHID-2 lock teruggezet heeft?

 

Sinds tweede week januari 2012 is er permanent iets veranderd waardoor al je kennis en ervaring van jaren herzien moet worden.

En niet alleen jouw persoonlijke kennis en ervaring maar ook de softcams en hun technische werking.

 

CCcam gaat gewoon windows XP achterna ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je nu oprecht van mening dat CDS alleen jouw kaart op een CHID-2 lock teruggezet heeft?

 

Sinds tweede week januari 2012 is er permanent iets veranderd waardoor al je kennis en ervaring van jaren herzien moet worden.

En niet alleen jouw persoonlijke kennis en ervaring maar ook de softcams en hun technische werking.

 

CCcam gaat gewoon windows XP achterna ;)

 

 

wat er aan de hand is weet ik niet maar wat ik wel weet is dat mijn kaart gister avond ook enkele keren op zwart ging

terwijl ik tot op heden nog nergens last van gehad heb

vandaag weet ik niet heb de box nog niet aan gehad

maar gister avond waren ze zeker aan het rommelen bij c plus das zeker

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al jaren met en zonder HTPC.BTW EIT heeft alleen maar wat te maken met de EPG.

De HTPC staat niet eens aan op het moment van zwart gaan.Oscam is een optie maar het doet niet ter zake in dit topic.De afhandeling van de ecm's heeft altijd gewerkt via cccam

Dit betreft dus het delen van kennis of ervaring. In 'mijn' opstelling zorgde de EIT/epg dus voor problemen, vandaar de opmerking/vraag. Als je dus antwoord dat je geen HTPC aan hebt staan kan dat dus uitgesloten worden.

aangepast door ruwebol

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er niks aan de hand, maar hebben we een te optimistische instelling voor juist aangenomen: 4/10

Als je je kaart in een ontvanger gebruikt als server voor je clients, dan is 2/10 veilig en altijd correct werkend.

Waarom? Omdat volgens mij de dvbapi buiten de limieten om gaat en voorrang krijgt op de rest.

M.a.w, als je een beetje zapt is 2 sids voor je ontvanger geen overbodige luxe, en dan kan je er verder nog 2 sharen.

Voor servers zonder dvbapi kun je veilig 3/10 nemen. Bij 4/10 gaat het soms toch nog mis. Ook de ecm tijd aanpassen heeft geen zin (bijv. 4/11 of 4/12).

 

Misschien hebben we zelfs maar 3,5 sids gekregen op de kaarten. Als je dan 2/10 insteld is dat de limiet voor je clients. Zo hou je voor je eigen ontvanger nog 1,5 over, en dat is dan net genoeg als je 1 kanaal kijkt en tegelijk opneemt.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat er aan de hand is weet ik niet maar wat ik wel weet is dat mijn kaart gister avond ook enkele keren op zwart ging

terwijl ik tot op heden nog nergens last van gehad heb

vandaag weet ik niet heb de box nog niet aan gehad

maar gister avond waren ze zeker aan het rommelen bij c plus das zeker

 

gr metropar

 

Gisterenavond omstreeks 22:20?

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond omstreeks 22:20?

 

Kan ook iets heel anders zijn: slechte ontvangst op je schotel of een brakke internetverbinding kan ook resulteren in extra sid-aanvragen op je kaart. Regelmatig zie ik hier in oscam telkens een en dezelfde user compleet wegvallen en wederom connecten, hier snap ik echt niets van, maar ik vermoed dat er ergens een rotte ethernetstekker in m'n netwerk zit.

Slecht weer in Luxemburg bij de upload van het signaal kan b.v. ook de oorzaak zijn voor een slechtere ontvangst hierzo.

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook iets heel anders zijn: slechte ontvangst op je schotel of een brakke internetverbinding kan ook resulteren in extra sid-aanvragen op je kaart. Regelmatig zie ik hier in oscam telkens een en dezelfde user compleet wegvallen en wederom connecten, hier snap ik echt niets van, maar ik vermoed dat er ergens een rotte ethernetstekker in m'n netwerk zit.

Slecht weer in Luxemburg bij de upload van het signaal kan b.v. ook de oorzaak zijn voor een slechtere ontvangst hierzo.

 

Internet verbinding heeft als goed is er niks mee te maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet verbinding heeft als goed is er niks mee te maken ;)

 

Wel waar: Kaart zit in een smargo smartreader hier op een hp thin-client waar de allerlaatste versie van oscam op draait onder ubuntu en dat is verbonden via interne ethernetkabels naar mijn lokale dreamboxen. Dus gewoon lan-sharing....

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel waar: Kaart zit in een smargo smartreader hier op een hp thin-client waar de allerlaatste versie van oscam op draait onder ubuntu en dat is verbonden via interne ethernetkabels naar mijn lokale dreamboxen. Dus gewoon lan-sharing....

 

Ik denk dat GodZZila bedoeld dat de INTERNET verbinding er niks mee te maken heeft, wellicht bedoel je de netwerkverbinding ;-)

Vu+ Ultimo - Open Pli

Vu+ Duo - Open Pli

Viosat G4

2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel waar: Kaart zit in een smargo smartreader hier op een hp thin-client waar de allerlaatste versie van oscam op draait onder ubuntu en dat is verbonden via interne ethernetkabels naar mijn lokale dreamboxen. Dus gewoon lan-sharing....

 

@Godzilla, ik zal je een slag voor zijn, je hebt gelijk...... ik bedoel natuurlijk intranet!

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Godzilla, ik zal je een slag voor zijn, je hebt gelijk...... ik bedoel natuurlijk intranet!

 

Je hoeft me niet een slag voor te zijn ;)

 

Maar je bedoelde dus een brakke netwerk bekabeling. Als het niet een te lange kabel is. Is misschien STP een oplossing. Is storings gevoelig als je de plugs maar goed er opknipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft me niet een slag voor te zijn ;)

 

Maar je bedoelde dus een brakke netwerk bekabeling. Als het niet een te lange kabel is. Is misschien STP een oplossing. Is storings gevoelig als je de plugs maar goed er opknipt.

 

Er ziiten inmiddels wel 3 switches tussen, terwijl het maar een afstand is van de meterkast naar de slaapkamer van mijn zoon.. Ach is allemaal zo gegroeid vanaf laten we zeggen 1995 tot nu.....

Wellicht tijd voor een totale reorganisatie.

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ziiten inmiddels wel 3 switches tussen, terwijl het maar een afstand is van de meterkast naar de slaapkamer van mijn zoon.. Ach is allemaal zo gegroeid vanaf laten we zeggen 1995 tot nu.....

Wellicht tijd voor een totale reorganisatie.

 

Switches moet het probleem niet zijn. Bij mij tot in het tuinhuisje is ongeveer 110m. En het singaal van de server komt ook over een switch of 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...