Ga naar inhoud


Wederom anti cardshare maatregel (max 2 SID's): een gerucht of ...


John-Michel

Aanbevolen berichten


Omdat het wellicht iets minder duidelijk geworden is, welke maatregelen CanalDIGITAAL allemaal onderneemt en omdat nog minder duidelijk is welke daarvan momenteel legaal zijn, heb ik aan euro commissaris Neelie Kroes de vraag gesteld.

 

Haar staf medewerker, zo gaat dat, antwoorde volgens de onderstaande reactie... zie bijlagen

 

Bedroevend;

Of je kiest een andere provider of je accepteerd dergelijke aanzienlijke vrijheden die de operatoren hebben.

 

Misschien in de toekomst wordt de markt EU conform open, maar nu wordt nog steeds strikt onderscheid gemaakt tussen de sportevenementen en andere bussines modellen die jij hebt geabonneerd.

 

ciao

One Bourbon One Scotch One Beer

George Thorogood & The Destroyers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ofschoon je antwoord op meerdere manieren te interpreteren is pukje, geef ik je het voordeel van de twijfel

 

ik twijfel echter niet meer

 

het bussines model past dus niet met mijn behoefte, dus ik zeg op.

want wat waren die extra's?

-de commerciele nederlandstaligen is het niet waard

-voor de nederlandstalige ondertitels bij een film met een desbetreffend abonnement hoef ik het zelf zeer zeker niet doen

-en voor de nationale "premiere van een nieuwe film" ook niet want die heb ik al gezien

-en vooral niet op HD (high definition television broadcast) dat is elders beter

-en de sport, och die blijkt andere regelementen te volgen in europa en niet mijn interesse

ook

-on demand krijg ik niets en ook niet binnen enkele jaren

-en m'n eigen zender pakket abonneren kan ik ook al niet, dus ben het knevel kontrakt beu.

 

wat wilden wij...

wat abonneerden wij daarom

wat wordt niet meer geleverd

einde bussines model

 

ciao

One Bourbon One Scotch One Beer

George Thorogood & The Destroyers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic gaat over het beperken van 4 SID's naar 2 SID's.

 

Wat ik me afvraag: waar is het gerucht op gebaseerd? Volgens is iemand geweest die zomaar iets in de lucht gegooid heeft, gevolg, ellenlange draadjes met gespeculeer, veel aannames, weinig tot geen feiten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

CDS snijd zichzelf in de vingers.

Wie gaat er als DVB-S2 hobbyist (en dat zijn er veel) nog een abonnement bij signaalboer afnemen, met alle beperkingen van dien, als een pay server meer (zenders & vrijheden) bied voor zelfde geld (of minder).

 

Zover ik merk, wordt het begrip pay-server alleen maar bekender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS snijd zichzelf in de vingers.

Wie gaat er als DVB-S2 hobbyist (en dat zijn er veel) nog een abonnement bij signaalboer afnemen, met alle beperkingen van dien, als een pay server meer (zenders & vrijheden) bied voor zelfde geld (of minder).

 

Zover ik merk, wordt het begrip pay-server alleen maar bekender.

 

En toch vin ik het rennen naar een payserver zeker geen oplossing. Betaal je nog per box. En dus in principe te veel. Want of ik nu met 4 boxen en nog eens af en toe wat hobby met een dvb-s2 kaartje aan een legale instantie 45 euro betaal, of aan een illegale payserver 40,- euro scheelt maar 5 euro en dan weet ik het dus echt wel. Laten we wel wezen, alleen voor die film1-shit hoef ik mij niet in het illegale cirquit te gooien.

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou Canal Digitaal met een soort van "Pay per Channel" moeten komen.

Alleen betalen voor de kanalen die je kijkt!

Laten we zeggen; een euro'tje per kanaal of zo.

 

Misschien een idee om als concurrerende provider dit in te voeren.

Ik zal eens met wat investeerders gaan praten, want deze club gaat niet lang meer bestaan als dadelijk het sidsysteem in de lucht komt, of seca3 publiek word.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch vin ik het rennen naar een payserver zeker geen oplossing. Betaal je nog per box. En dus in principe te veel. Want of ik nu met 4 boxen en nog eens af en toe wat hobby met een dvb-s2 kaartje aan een legale instantie 45 euro betaal, of aan een illegale payserver 40,- euro scheelt maar 5 euro en dan weet ik het dus echt wel. Laten we wel wezen, alleen voor die film1-shit hoef ik mij niet in het illegale cirquit te gooien.

 

 

ik weet niet waar jij die info van hebt, maar ik ken genoeg payserver die het voor 10 euro doen en een 2 erbij dan voor 5 euro per maand.

 

 

die mensen die het illegaal aanbieden heb er niet zo veel last van, wat ik zo hoor en zie.

vooral als ze veel kaarten hebben en deze goed verdelen.

en veel mensen doen het ook voor de buitenlandse zender SKY UK, SKY Duits, enz...

 

ik keur het niet goed hoor maar ze pakken de mensen zoals ik die gewoon betalen.

maar de mensen die hier goed aanverdienen vinden van zelf weer anderen wegen om te belopen.

misschien kraken ze de CD kaart wel en dan is het hek van de dam.

 

en ik weet niet of CD daar op zit te wachten.

 

gr.

 

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is wel dat de kleine gelegenheids sharder "omdat het kan en niets kost" nu uitgeroeit is.

Ook de kleine en middelgrote payservers. Wat overblijft zijn de grotere payservers en die zullen nu beslist groeien.

Maar als payservers groter worden en meer volk zich aansluit wordt tevens de pakkans groter en interessanter voor justitie en M7 groep.

 

Ik wil hier in elk geval niet afhankelijk zijn van een payserver om televisie te kunnen kijken.

De rapen zijn gaar als de internetlijn eruit ligt of als de payserver even niet thuis geeft of alle kaarten gedisabled heeft gekregen door M7 infiltratie.

 

Als de codering gekraakt is of wordt gaat dit beslist niet publiek. De community die zich daar mee bezighoud heeft ook geleerd van hun fouten met seca1 en seca2.

Daarbij een gekraakte codering betekend per direct kaartwissel en die betalen de abonnees er uiteindelijk gewoon bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zit ook weer wat in.

maar je zult ze toch niet allemaal pakken en extra kaartjes zijn zo gekocht.

dus ze bereiken en uiteindelijk niet veel mee.

 

en zo gaat het spelletje maar door.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...