Ga naar inhoud


Wederom anti cardshare maatregel (max 2 SID's): een gerucht of ...


John-Michel

Aanbevolen berichten

Toch heb ik ook een vermoeden dat ik ben teruggezet naar 2 chid's sinds vorige week zondag.

Ik had een configuratie waarmee ik de afgelopen 3 weken nog kon kijken. Sinds zondag hier ook ineens het beeld toch op zwart!

Moest het kaartje in een andere ontvanger stoppen om weer beeld te krijgen.

 

De lol is er voor mij wel af zo, ondertussen is een 2e en 3e kaart ook geen echte oplossing meer want daar krijg je een gereduceert pakket en geen HD terwijl ik dat nu net had aangeschaft op de slaap en kinderkamer.

 

Ik ben serieus aan het kijken om de handel te verkopen en terug naar UPC te gaan.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet zeggen dat ik nog steeds op 4 SID's zit en ook nog geen last heb je had van zwart beeld .

 

net als UPC nu zo goed is.

dacht het niet.

hoeveel tuners ik van die gasten heb gehad en je kunt er maar 2 krijgen... dat is helemaal ruk.

1 in de huiskamer 1 slaapkamer en de rest hmmm niks, ja aneloog. dat mooi beeld....

 

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is wel dat de kleine gelegenheids sharder "omdat het kan en niets kost" nu uitgeroeit is.

Ook de kleine en middelgrote payservers.

 

Als je gelegenheids sharder de thuis netwerkjes bedoeld dan kan ik het met je eens zijn.

Echter worden de kleine en middelgrote payservers alleen maar groter dankzij de 'hulp' van CanalDigital.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik ook een vermoeden dat ik ben teruggezet naar 2 chid's sinds vorige week zondag.

Ik had een configuratie waarmee ik de afgelopen 3 weken nog kon kijken. Sinds zondag hier ook ineens het beeld toch op zwart!

 

En welke softcam + versie had je in gebruik? Blockte je ook EMM's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke softcam + versie had je in gebruik? Blockte je ook EMM's ?

 

Ik was begonnen met over te stappen naar cccam 2.3.0 en het is gelukt mijn kaart om te zetten naar RevI4A, echter de configuratie die ik jarenlang hed gebruikt deed mijn beeld steeds op zwart springen.

Het heeft mij heel veel tijd gekost om uit te vinden dat ik na zo'n blackout mijn kaart een lange tijd in een andere receiver moest stoppen zodat hij na een half uur ongeveer het weer deed.

 

Toen heb ik de configuratie proberen aan te passen met blocken van EMM,s terugschroeven van het aantal peers en hun rechten maar het beeld bleef hakkelen of op zwart springen.

 

Uiteindelijk terug gegaan naar een oudere versie van cccam, namelijk 2.0.11. Hiermee had ik veel betere resultaten.(zonder EMM blokkade o.i.d. want dat werkt in deze versie niet)

Mijn peers heb ik terug geschroefd naar 3 en hun rechten naar 1. Zo heb ik ruim 3 weken zonder problemen weten te kijken.

 

De versie 2.3.0. vertrouw ik niet, dit om de uitspraken die Michel heeft gedaan, het feit dat er zo,n rare uitleg van CD circuleert hoe je je kaart naar rev.I4a moet updaten en het feit dat mijn beeld vaker op zwart springt.

 

Toen begonnen afgelopen zondag de problemen weer, beeld op zwart, kaart moest weer in een andere receiver en ik was het echt helemaal zat. Heb toen mijn netwerk op de ontvanger uitgeschakelt en toen had CD zijn zin. Mij hebben ze uitgeschakelt, en mijn kinderen ook, die kunnen nu boven niet meer kijken, doen ze het wel hebben we allemaal geen beeld meer.

 

Ik noemde wel UPC, maar daar ben ik niet happig op om lid van te worden, was 10 jaar geleden de reden om over te stappen naar satelliet.

 

Ik ben er zeker van dat er vorige week is gerommeld met het aantal chids, anders gaat het na 3 weken niet zomaar op zwart.

 

Zoals theparasol mischien uit mijn schrijfen kan opmaken ben ik niet zo goed technisch onderlegd om de juiste configuratie voor mijn config te schrijven.

 

Ik wil graag dat maximaal 4 peers naar mijn ontvanger kunnen ZONDER dat mijn kaart 20 minuten op zwart gaat. Maar mij lukt het niet.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijke zaak, de terugstap naar 2.0.11 is niet handig want die kan niet met nieuwe type emm's van de provider omgaan.

 

Ik raad je aan om met de oscam 1.20 rev 6471 te gaan werken en dan kun je "genieten" van onbeperkt 4 kanalen.

CCcam is oud en vertrouwd maar niet opgewassen tegen nieuwe truukjes van CDS

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rasta 87 schrijft; " uit mijn schrijven kan opmaken, ben ik niet zo goed technisch onderlegd om de juiste configuratie voor mijn config te schrijven".

 

 

 

Is OSCam dan de oplossing?, daar moet nogal wat ingesteld worden.

 

Als jij, theparasol, dit eens haar fijn kan uitleggen, dan hebben Rasta, ik en vele anderen hier misschien iets aan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rasta 87 schrijft; " uit mijn schrijven kan opmaken, ben ik niet zo goed technisch onderlegd om de juiste configuratie voor mijn config te schrijven".

 

 

 

Is OSCam dan de oplossing?, daar moet nogal wat ingesteld worden.

 

Als jij, theparasol, dit eens haar fijn kan uitleggen, dan hebben Rasta, ik en vele anderen hier misschien iets aan.

 

 

Emekli en Rasta87

 

Michel heeft samen met anderen (Waaronder Parasol) onderstaande stap voor stap handleiding gemaakt. Deze is goed te volgen. Succes ermee.

 

http://www.sat4all.c...rt-in-dreambox/

aangepast door GodZZila
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, bedankt. Hopelijk kan ik, als a-technisch, hier iets mee.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik ben dol op stap voor stap tutorials, en vind het nog leuker dat ik mijn spullen niet van de hand hoef te doen.

Ik denk dat ik hier morgen aan ga beginnen en de bevindingen zal ik hier posten.

Bedankt alvast mede hobbyisten!

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grap is dat dit niets met dit onderwerp te maken heeft.

Technische zaken bespreken we in de daarvoor bedoelde forums en niet in nieuws.

De tweede grap is dat Pay servers ook gewoon werken met een oude cccam.

 

Verder maar weer on topic heren....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb het al een paar keer eerder gesteld: het terugbrengen naar 4 kanalen is een feit, het beperken van de tweede kaart is een feit. Het beperken van SIDs is een gerucht, het lijkt me echt sterk dat dat wordt doorgevoerd. Er zijn ook helemaal geen concrete aanwijzingen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neptunes

 

Niemand beweerd dat het terugbrengen naar 4 kanalen geen feit is.

je kan je dus de moeite besparen om dit voor de zoveelste keer hier op het board te schrijven.

 

Voor wat betreft het beperken van de tweede kaart is dit nog geen feit, althans niet bij mij.

Mijn twee tweede kaarten werken nog met entertainment pakket zoals afgesproken met CanalDigitaal....

En in tegenstelling tot andere berichten op het board heb ik ook geen bericht gehad dat de tweede kaarten worden aangepast.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grap is dat dit niets met dit onderwerp te maken heeft.

Technische zaken bespreken we in de daarvoor bedoelde forums en niet in nieuws.

De tweede grap is dat Pay servers ook gewoon werken met een oude cccam.

 

Verder maar weer on topic heren....

klopt als een bus de meeste werken met 2.1.4 en of met 2.0.11

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...