Ga naar inhoud


Wederom anti cardshare maatregel (max 2 SID's): een gerucht of ...


John-Michel

Aanbevolen berichten


Nou, we zijn 2 maanden verder en zijn er al resultaten te melden?

Nee natuurlijk niet zal ook nooit komen

opzet

1.laat ontevreden klanten zich hier uitrazen

2.geef de indruk dat al procedures lopen dus dat nog een procedure niet nodig is.

 

doofpot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je "resultaten"?

 

Allereerst is wel gebleken dat het inderdaad niet meer dan een gerucht is als we het hebben over de verdere beperking naar 2 SIDS.

 

Maar de eerdere maatregelen zijn gewoon doorgevoerd en iedereen heeft óf maatregelen genomen zoals een extra kaartje of een payserver, óf is inmiddels al weg.

 

Ik verwacht echt niet dat er iets teruggedraaid gaat worden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste allemaal,

 

Ik heb hier in het verleden al gemeld van mijn probleem wat betreft TV-vlaanderen en clone+.

Kort samengevat :

Ik heb deze clone+ met twee clientkaarten al ruim 9 maanden in mijn bezit.

Ik beschik over, tv Samsung HD 6700 serie met TV-ontvangst DVB-T/C/S2 dus met ingebouwde (s2) tuner voor satelliet, 1 ontvanger merk topfield 7710HD.

Ben terug overgegaan naar telenet omdat de laatste twee maanden het niet meer uit te houden was, steeds viel ik op zwart beeld zelfs indien er één toestel in werking is en is op dit moment nog zo.

ik heb de laatste firmware in clone plus gedaan, de CI-module verleden week nog upgedate niets helpt, met de orginele kaart van tv-vlaanderen geen probleem zonder enige uitval (gelukkig heb ik telenet terug en kan ik verder zien op beide tv-toestellen wel analoog tot hier toe.

 

Nu heb ik de invoerder gebeld alsat in Aalst (daar moet ge niet te lang aan de telefoon hangen dat kost anders een fortuin 0902 nummer) na de kost van 8 euro ben ik niet veel wijzer geworden van de uitleg van de technieker te plaatsen, hij zij wel dat TV-Vlaanderen aan het prutsen zijn om ilegale kaarten zoveel mogelijk aan banden te leggen.

Goed, maar hij kom mij niet precies vertellen, waarom bij werking van een tv-toestel deze via clone+ ook steeds op zwart ging.

maw. veel verteld en weinig gezegd voor mijn 8 euro aan telefoon.

 

Ik woon in de streek van Londerzeel - willebroek, indien mij iemand kan verder helpen of beter nog in mijn streek woont met ook een clone+ kan er mischien eens getest worden onderling of er niets mis is met deze clone+, op hoop van zege.

 

Als ik het goed begrijp hebben we hetzelfde probleem. In plaats van een Clone+ heb ik een SmartWi, maar ook bij mij gaat het beeld op zwart.

Voorheen werkte het prima, vandaar mijn vraag of het met het gerucht over de 'max 2 SID's' te maken zou kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat hier wat meer aan de hand is, het gerucht met max 2 Sid's kan volgens mij mischien zo zijn, ik lees bij (Puth-maxi) het zelfde als ik.

Nu beging ik mij stilletjes in vraag te stellen of deze met niet meer bezig zijn dan die 2 sid's waarvan sprake.

Bij mij is dat ook al zeker meer dan 2 maanden bezig het veregert met de tijd. vanaf 18.00 uur begint het al en naarmate dat het nieuws begint wordt het erger en dat schild van de ene dag met de andere. op 27/4/12 was het na het 19.00 uur niet meer te doen en schakel ik dan wel over naar telenet, maar ik blijf het opvolgen, daarom deze vraag of er nog zijn die het zelfde probleem hebben als ik en Puch-maxi die het dan heeft met Smartwi.

 

Met de werking via Clone+ op 1 tv-toestel en 1 clientkaart in werking en beeld op zwart gaan en nog geen klein beetje (steek ik de originele smartkaart in de plaats van clientkaart in tv-toestel geen enkel probleem meer, hoe verklaard men zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartwi geeft geen problemen; die kapt alles in stukjes en verstuurt die dan...

De problemen zitten in de software van de ontvanger:

 

- Clarketech 3100HD: nieuwe software

- Maxplus met Clarketech software: nieuwe software

- ET 9000: Ccam problemen.

 

Nu werkt alles min of meer normaal, maar blokvorming niet uitgesloten op alle stations, is meestal tijdelijk.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar liggen die problemen dan ten grondslag, veranderingen bij Canal Digitaal?

Voor mij als leek is het moeilijk vast te stellen waar het probleem ligt. Met de originele kaart erin doet hij het wel.

Dus je denkt: Zal wel aan de SmartWi liggen dan. Want kun je uitleggen wat er nu wezenlijk is veranderd dat het niet meer werkt?

 

Wat Ides hierboven ook aangeeft herken ik ook, overdag lijk het te werken terwijl 's avonds het beeld geheel wegvalt.

Ook met de originele smartcard krijg ik dan regelmatig blokjes te zien. Het ligt niet aan de ontvangst, die is gewoon optimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Ides hierboven ook aangeeft herken ik ook, overdag lijk het te werken terwijl 's avonds het beeld geheel wegvalt.

Ook met de originele smartcard krijg ik dan regelmatig blokjes te zien. Het ligt niet aan de ontvangst, die is gewoon optimaal.

Heb je wel goede ontvangst ? schotel groot genoeg en

goed uitgericht ?

wat is de ber?

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Het ligt niet aan de schotel of iets anders, als ik de orginele kaart van Tv-vlaanderen gebruik in tv-toestel dan werkt alles prima, gaat deze via Clone+ dan begint de misserie.

alles is geuptate naar de laatste firmware van CI-module (met wereldbol) versie 3.03.013sp2 alsook clone plus geupdate naar laatste versie allemaal zonder resultaat.

over 2 a 3 maanden had ik deze problemen niet.

Er moeten er volgens mij nog mensen zijn met dit verschijnsel, het kan toch niet zijn dat er tot nog toe maar twee zijn.

Ik ben aangesloten vanaf september 2011 ik weet niet van wanneer Puch-max is aangesloten, misschien moet we in die richting zoeken, want die van TV-Vlaanderen kunnen met adressering werken voor enkele tests, wie zal het zeggen.

Ik kan niet tegen TV-Vlaanderen clan gaan zeggen dat mijn beeld op zwart gaat, want met hun kaart werkt alles netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat van de schotel heb ik ook aan gedacht. Maar de ontvangst is en was goed, zo'n 85-90%. Heb de boel nog weer eens opnieuw uitgericht, maar een hoger signaal krijg ik niet.

Het is een 88cm schotel met een speciaal hiervoor ontwikkelde DUO-LNB. Maar hier ligt het allemaal niet aan, buitenlandse en FTA zenders, zowel HD als SD gaan gewoon goed.

Puur in combinatie met de SmartWi + Canal Digitaal gaat het vooral fout. Het heeft tijden goed gewerkt, ook met de nieuwe SECA3 kaart. Het is sinds kort dat het fout loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén manier om vast te stellen of het de Smartwii is of niet is de CI-module gebruiken en niet de emulator die in je ontvanger zit:

Maxje gaf geen problemen met de CI-module via smartwii, maar wél met de eigen software via smartwii.

Ook de Clarke 3100HD had dezelfde problemen.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu nog eens een goede tip! :) Ik gebruik inderdaad de interne cardreader van de Azbox Premium HD+ i.c.m. OpenXCAS en MultiCAS V1.71.

Met een losse CD CI-module lijkt het vooralsnog wel goed te gaan i.c.m. de SmartWi. Als ik het goed begrijp is er dus iets gewijzigd aan de CD smartkaart waardoor het nu niet meer op de oude manier werkt. Er zal dus een softtwareupdate moeten komen cq een nieuwe versie van MultiCAS. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft zeker met de CI module te maken en op welke merk ontvanger of tv-toestel (met S2 aanboort) deze goed werkt met Clone+ of smartwi.

Ik heb hiermee bij mij althans enkele test uit geprobeerd.

Op mijn TV-Samsung heb ik enorme problemen met beeld op zwart zoals vermeld in mijn vorige bericht.

Wat ik heb gedaan is mijn CI-module (met wereldbol) met de laatste firmware uit het mij Tv-toestel gehaald en deze vervangen door een CI-module (aston) van de oudere versie die niet kan upgedate worden of andere softwarematige toegang uitgesloten is.

Ik heb dat geplaats op 28/4/12 s'morgens, tot hier toe 2 maal beeld uitval (op zwart) gehad maar blijft nu veel langer weg en keert moeilijk terug, of u moet de kaart eens uit en terug in steken (reset) en is deze terug vertrokken. M.a.w. een grote verbetering ten opzichte van de nieuwe versie CI-module met wereldbol maar is afhankelijk met welk ontvanger (bij de meeste zal dit wel zonder problemen zijn denk ik). Maar dat is wat ik bij mij ervaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...