Ga naar inhoud


Wederom anti cardshare maatregel (max 2 SID's): een gerucht of ...


John-Michel

Aanbevolen berichten

Heb zelf ook een Samsung, de UE40D6530 met DVB-S2 tuner. Deze gebruik ik i.c.m de Canal Digitaal CI-module (SmarCAM-2 910050) heb deze OTA geüpdatet naar 3.03.13sp2.

Het lijkt nu iets beter te gaan met de SmartWi. Op de Azbox (interne kaartlezer, met MultiCAS) werkt het nog niet optimaal, daar zal toch echt een software-update voor moeten komen. Verder moet ik mijn CD smartcard nog even controleren op de juiste versie (I4A), eerst opzoek naar een officiële ontvanger. :lol:

aangepast door puch-maxi
Link naar reactie
Delen op andere sites


Na de test van 28/4/12 tot nu geen uitval meer gekend (op zwart gaan) met mijn TV-toestel samsung en dit door de CI-module DVD nr. 2557 te plaatsen van ASTON (1.07) met bootversie 2.19 en CA versie van 2.0r14 enkel bij opnieuw inschakelen van TV-toestel duurt het toch tamelijk lang alvoor er teug beeld verschijn, op te lossen door de smartkaart even uit en terug in te steken en terug vrij vlug beeld, (dit moet ik nog zien op te lossen). Deze kaart zou toch geupdate kunnen worden in tegestelling wat ik dacht dat dit te oud zou zijn geweest, maar volgens wat ik heb gelezen gaat dit wel.

Daar en tegen met de nieuwe CI-module van (Tv-Vlaanderen met werelbol en de laatste firmware) was dit een ramp wat betreft beeld geregeld op zwart gaan.

Deze nieuwe CI-module blijf voorlopig uitdienst zolang er geen oplossing of nieuwe update komt.

Dit is wat ik ervaar bij mij met Clone+ en wat betreft CI-modules, voor anderen onderons zal het hoogst waarschijnlijk anders zijn.

 

Indien ik nog andere bevindigen vaststel bij het nog verder uitzoeken, laat ik het nog weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu nog eens een goede tip! :) Ik gebruik inderdaad de interne cardreader van de Azbox Premium HD+ i.c.m. OpenXCAS en MultiCAS V1.71.

Met een losse CD CI-module lijkt het vooralsnog wel goed te gaan i.c.m. de SmartWi. Als ik het goed begrijp is er dus iets gewijzigd aan de CD smartkaart waardoor het nu niet meer op de oude manier werkt. Er zal dus een softtwareupdate moeten komen cq een nieuwe versie van MultiCAS. ;)

 

Nope gewoon multicas versie 1.63 gebruiken samen met de oranje seca3 kaart van CD-NL werkt goed en de juiste rev update krijgt ie ook met versie 1.63

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Na mijn schrijven op 2 mei wat betreft test van 28/4/12 is nog tot vandaag nog steeds prima.

Er is een bijkomde ontvanger gekomen in bruikleen het betreft hier de Technomate 6800HD deze heb ik ook aan de test onderworpen aangaande de werking met clone+. In het verleden was dat ook gedaan met de Topfield 6710 met de zelfde CI module als van de Samsung TV (CI-module Aston 1.07) zie schrijven van 2 mei 12.

Ook ben ik in bezit van CI-module Van Aston 1.05 die normaliter in de Topfield zit en de CI-module van Aston 1.07 in de Samsung TV, dit werkt tot op vandaag dus prima met clone plus.

Goed, nu over de technomate 6800hd, eerst de nieuwste versie 2011 firmware erop gezet en test uitgevoerd de clone+ in de kaartlezer komt na 5 tal minuten de bevriezing op beeld en gaat zo steeds verder, niet OK dus.

Dan is het de beurt aan de Ci-module van Aston 1.07 werkt prima zonder enige storing (zeer lange tijd getest), dan de volgende Ci-module de Aston 1.05 in de Technomate 6800HD en werkt verbluffend zelfs Street13 en Foxlife wat normaliter niet kan met deze verouderde CI-module van Aston 1.05, in de Samsung TV en topfield daar en tegen werkte deze 2 zenders niet. En dan als laatste de nieuwe CI-module van Tv-Vlaanderen met wereldbol en de laatste firmware was dit een ramp wat betreft beeld geregeld op zwart gaan.

De technomate 6800HD kan naar mijn mening beter overweg wat betreft clone+ als de Topfield en Samsung TV indien deze van Aston zijn.

Opgelet: De originele smartkaart van TV-Vlaanderen werkt prima op alle CI-modules en kaartlezers zonder enige uitval of storing.

NB. De Technomate is gedurende 3 weken in mijn bezit geweest en steeds alle dagen lang gewerkt met clone + geen enkele storing deed zich voor.

Hopend dat sommige onder jullie er iets aan hebben gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...