rolandroland Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 (aangepast) Met Canal Digitaal kun je gratis naar Nederland 1, 2 en 3 kijken. In België heeft men helaas niet zo een systeem toch? Zijn er nog andere landen die zo werken als Nederland, waar je gewoon met eenmaal een smart card op zak hebt gratis kunt kijken naar dergelijke zenders? Kun je met dit gratis abonnement ook kijken naar de gecodeerde regionale publieke omroepen? Immers de regionale omroepen worden betaald van ons Belastinggelden. Of gaan die op slot als je abonnement opzegt? De gecodeerde regionale omroepen behoren toch FTA te zijn? Immers het is de publieke omroep? Of zie ik dat verkeerd en wordt dit ondervangen met Digitenne? 20 februari 2012 aangepast door rolandroland
rolandroland Geplaatst: 21 februari 2012 Auteur Geplaatst: 21 februari 2012 http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/nieuws/hd-std-stbp.aspx Staat dat deze pakketten zoals STD-NL gaat verdwijnen?!
Miauw Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 (aangepast) Nederland 1, 2 en 3 zijn via een kaart geregistreerd in Nederland, gratis te ontvangen. Het grootste deel van de provinciale omroepen was tijdelijk (ik dacht een jaar) zelfs FTA, maar door bezuinigingen en de geldwolven van CDS, is het grootste deel afgehaakt en een klein deel achter de decoder verdwenen in de duurdere pakketten. Digitenne, of eigenlijk KPN TV heeft een verplicting Nederland 1, 2 en 3, maar ook de proviciale omroepen per gebied FTA door te geven. CDS gebruikt op voorwaarden van de landelijke publieke omroepen Nederland 1, 2 en 3, dat het signaal gecodeerd door gegeven moet worden, want anders stelt het pakket van CDS niets meer voor. Helaas heeft men in Begië die constructie nooit toegepast, dus moet er gewoon betaald worden voor TVV. Met Canal Digitaal kun je gratis naar Nederland 1, 2 en 3 kijken. In België heeft men helaas niet zo een systeem toch? Zijn er nog andere landen die zo werken als Nederland, waar je gewoon met eenmaal een smart card op zak hebt gratis kunt kijken naar dergelijke zenders? Kun je met dit gratis abonnement ook kijken naar de gecodeerde regionale publieke omroepen? Immers de regionale omroepen worden betaald van ons Belastinggelden. Of gaan die op slot als je abonnement opzegt? De gecodeerde regionale omroepen behoren toch FTA te zijn? Immers het is de publieke omroep? Of zie ik dat verkeerd en wordt dit ondervangen met Digitenne? 22 februari 2012 aangepast door ilseonline Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
GodZZila Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 (aangepast) Met Canal Digitaal kun je gratis naar Nederland 1, 2 en 3 kijken. De gecodeerde regionale omroepen behoren toch FTA te zijn? Immers het is de publieke omroep? Of zie ik dat verkeerd en wordt dit ondervangen met Digitenne? Ja op de schotel is het niet FTA maar FTV wat betekend Free To View. Dit wordt gedaan wegens autourrechtelijke redenen. http://nl.wikipedia....ki/Free-to-view Maar wel eerst een pasje kopen (€89,-) en activeren anders is het foei en krijgt C+ geen geld. 22 februari 2012 aangepast door GodZZila
satcat Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Die Franse provider zendt ook geen Ned 1/2/3 uit en krijgt daar dus ook geen geld voor.
GodZZila Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Die Franse provider zendt ook geen Ned 1/2/3 uit en krijgt daar dus ook geen geld voor. Canaal Digitaal dan
Moderator ceesv Geplaatst: 23 februari 2012 Moderator Geplaatst: 23 februari 2012 Nederland 1, 2 en 3 zijn via een kaart geregistreerd in Nederland, gratis te ontvangen. Het grootste deel van de provinciale omroepen was tijdelijk (ik dacht een jaar) zelfs FTA, maar door bezuinigingen en de geldwolven van CDS, is het grootste deel afgehaakt en een klein deel achter de decoder verdwenen in de duurdere pakketten. Digitenne, of eigenlijk KPN TV heeft een verplicting Nederland 1, 2 en 3, maar ook de proviciale omroepen per gebied FTA door te geven. Voordat onze overheid besloot te bezuinigen op de omroepen huurden de regionale omroepen gezamenlijk transponder ruimte bij ASTRA en waren deze zonder bemoeienis van CD te ontvangen. Toen de regionalen door de verlaagde budgetten besloten geen geld meer te steken in de verspreiding door satelliet, was er veel kritiek en heeft men naar een oplossing gezocht. Enige omroepen hebben toen alsnog besloten geld te steken in transponder capaciteit en hebben via CD een plekje gehuurd en dit fta ter beschikking gesteld. Enkele regionalen hebben wel het signaal ter beschikking gesteld, maar willen niet of minder betalen voor satelliet capaciteit. Daarop heeft CD deze omroepen in haar pakket opgenomen en haalt de kosten terug door ze in een betaald pakket te stoppen. Of je ze daarom geldwolven moet noemen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jobru Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 kan er mij iemand het volgende bevestigen om Ned 1 2 3 in HD te ontvangen ? als je een SECA 3 kaart hebt, volstaat het om die te activeren via internet op een nederlands adres zonder iets te betalen zijn er dan ook extra regionale omroepen te bekijken ?
Softmatic Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 kan er mij iemand het volgende bevestigen om Ned 1 2 3 in HD te ontvangen ? als je een SECA 3 kaart hebt, volstaat het om die te activeren via internet op een nederlands adres zonder iets te betalen zijn er dan ook extra regionale omroepen te bekijken ? Ned 123hd zijn te ontvangen met een kaartje dat geregistreerd is en waar verder geen abonnement op zit. Sommige regionale omroepen zijn te bekijken. Alleen de FTA zenders. (Maar die werken ook zonder kaartje) Onder andere TV-Oost. En volgens mij ook Tv-drenthe, Tv-noord en Omroep Friesland. Correct me if i'm wrong.
Softmatic Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 En tv-gelderland is ook FTA. En niet te vergeten BVN natuurlijk.
rolandroland Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 Omroep Brabant en TV West zijn gecodeerd. Dit kan ik zien in mijn lijstje door de aanduiding $. Ook AT 5 is gecodeerd maar dat is niet echt een regionale omroep.
Noordzee Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 En tv-gelderland is ook FTA. En niet te vergeten BVN natuurlijk. En voor de compleetheid : Omroep Zeeland is de 6-de FTA regiozender. Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag van Roland : In Zwitserland is ook zo'n FTV-systeem. Jaren geleden heb ik via iemand een kaartje kunnen regelen. Nog steeds hebben we daar plezier van. Verder kent dacht ik Frankrijk ook zo'n constructie, alleen dat werkt niet met alle ontvangers. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
rolandroland Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 Zou leuk zijn dat er complete lijst met FTV systeem naar voren zou komen en hoe je daar zoal aan kunt komen! Voor Canal Digitaal en TV Vlaanderen gebruikt men hetzelfde codering systeem dus zijn ze uitwisselbaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen