Frankly Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Ik ben sinds enige tijd de gelukkige bezitter van een Samsung 32D6500. 2 Weken geleden een extra Canal Digitaal CI module met kaart aan geschaft en een HD abonnement. Ervaring tot nu toe; Elke keer als ik de TV aanzet blijft het opvallend lang zwart, na ongeveer 1,5 seconde krijg ik een soort gedigitaliseerd beeld verschijnt dat is opgebouwd uit allemaal kleine roze streepjes, na nog eens een paar seconden verschijnt de zender. Bij het zappen tussen HD kanalen eerst 1,5 seconde zwart, dan een seconde een balk met de mededeling; 'zender gecodeerd controleer uw abonnement' dan weer een ruime seconde zwart en dan pas de nieuwe zender. Bij het zappen tussen SD kanalen gaat het ook traag, maar krijg ik geen 'controleer abonnement' melding. De CI module en kaart beneden in mijn Topfield 7710 HDPVR geprobeerd, alles zapt lekker snel, geen problemen. Eerst CD maar eens gebeld.. U moet alle kanalen opnieuw inladen - Heeft geen effect U moet een factory reset doen – geen effect U moet de software updaten - die is up to date. Het lijkt er op dat of de module of de tuner niet snel genoeg decodeert... Nieuwe module gekregen – zelfde probleem. ‘Dan moet u Samsung maar eens bellen..’ Samsung gebeld; Met Samsung customer support. Probleem nogmaals uitgelegd. Factory reset - heb ik gedaan, dat werkt niet en mijn software is up to date.. Hoe lang zei u dat het duurde? - Nou een seconde of 3 – 4. ‘Ja, wij hebben thuis ook een Samsung TV en die zapt ook langzaam.’ ‘Ik heb het thuis wel eens gemeten en bij ons duurt het ook 3 tot 4 seconden..’ Serieus? Dat lijkt me niet de bedoeling van Samsung.. Nou, het is wel zo. Pardon? Ik koop een SmartTV met een DVB-S2 tuner en een CI module en die gaat niet sneller zappen dan 3 tot 4 seconden? Wacht u even ik ga het navragen.. Ja, hier zeggen ze dat dat best wel zo lang kan duren.. en anders moet u maar een brief schrijven, nee er is geen emailadres… Nogmaals alle mogelijke instellinge geprobeerd, wat blijkt nu; met mij Astoncrypt Dual heb ik geen roze beginscherm en ongeveer dezelfde zapsnelheid als op met Topfield, niet heel snel, maar in ieder geval zonder de medling dat ik mijn abonnement moet checken, maar; ik krijg de Film1 en EDL zenders niet ongecodeerd. CD module er weer in, roze beeld, langzaamzappen met check abo melding, en mijn Film1 en EDL zenders worden weer getoont... Iemand vergelijkbare ervaringen en een opossing ?
Digin Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 (aangepast) Ik heb zelf een 46D7000 van Samsung en ook bij mij duurt het zappen lang (4,5 sec). Ik krijg tussen de zenders de melding: Uw abonnement is niet geldig voor dit kanaal. Verder geen roze streepjes en ik heb de CD module met de wereldbol erop. Ik ben binnenkort van plan de Diablo Cam WIFi aan te schaffen en in house de kaart te delen, zodat mijn Dreambox 7000 ook weer werkt zonder te wisselen van kaart. 23 februari 2012 aangepast door Digin
Frankly Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Geplaatst: 29 februari 2012 Heb zowel CD als Samsung aan het werk gezet, eerst gevraagd wat voor criteria er zijn om gecertificeerd te zijn, toen dat duidelijk was gevraagd of 4 seconden acceptabel is, ze zijn nu aan het kijken of het uberhaupt met een CD module is op te lossen, zo niet gaat er ook bij mij een Aston scrypt in..
Frankly Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Reactie CD; Geachte heer coolen, Wij hebben contact opgenomen met onze technische afdeling, die ons kon mededelen dat met de komst van nieuwe software voor de CI-module de melding waar u hinder van ondervindt sneller verdwijnt dan dat deze nu doet. Deze software is momenteel in een testfase en wij hopen deze snel te mogen distribueren. Houdt u alstublieft www.canaldigitaal.nl in de gaten voor meldingen hieromtrend. We willen u wel graag meegeven dat dit verschijnsel inherent is aan het gebruik van een CI-module in een ontvanger en/of TV. Het duurt altijd langer voordat een ontvanger/TV het signaal kan decoderen van een CI-module. Hierom zal deze melding vrijwel altijd even in beeld komen, al is het met de aankomende software aanzienlijk korter. Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal Ik heb ze alvast medegedeeld , dat als die melding echt elke keer in beeld komt, en ze dat niet op gaan lossen, ze behoorlijk wat klanten gaan verliezen.
Frankly Geplaatst: 6 maart 2012 Auteur Geplaatst: 6 maart 2012 CD klantenservice (mooi woord is dat toch) Het signaal heeft tijd nodig heeft om gedecodeerd te worden. Uw CI-module is niet defect. Een aankomende Software-update zal het process sneller laten verlopen. Helaas moeten we mededelen dat het decoderen nooit helemaal direct zal zijn. In uw situatie gaan we dan ook niet over tot vervanging van de CI-module. Onze excuses voor de belofte dat deze vervangen zou worden, maar helaas bent u verkeerd geïnformeerd. Tevens kunnen we u helaas geen korting geven op uw abonnementskosten bij een technische oorzaak. Maar eens op zoek naar een andere oplossing
gerardsch Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 Ik heb sinds 2 maanden een Samsung UE55D8000. Is ook erg traag met zappen. Soms 4-5 seconden. Krijg soms wel en soms niet even de melding dat abonnement niet geldig is en "gecodeerd signaal". Beeld verder is prima. Heb al een nieuwe CI module gekregen van Canl Digitaal, maar het probleem blijft hetzelfde. Met een Inverto Scena5 en een Homecast 2100 werkt alles wel snel, maar ik gebruik liever geen twee afstandsbedieningen Bij zelfdiagnose in het menu gekeken naar signaal van de schotel: signaalsterkte varieert van 75-80%, signaalkwaliteit staat op 100% en bitfoutfrequentie staat op 0. Heb al diverse keren contact gehad met Samsung. Reageren erg traag. Hoop dat er een keer een oplossing komt.
wanderer Geplaatst: 28 maart 2012 Geplaatst: 28 maart 2012 ik heb een aston CI en deze zapt wel lekker, niet snel....maar beter als de CD CI.... Samsung 40D6510WS
dvbs Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 (aangepast) verkeerd onderwerp, sorry al tweede keer -deze week, ik ben even niet goed bezig 6 april 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen