Rootical Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Werk al tijden met de AC Ryan HD Mini, ben er dik tevreden mee wat betreft video bestanden afspelen hij vreet vrijwel alles zonder haperen. Audio afspelen vind ik een minpunt, mis een fatsoenlijke jukebox achtige keuze menu en om een filmjukebox aan te maken moet je allerlei fratsen uithalen en met externe server gaan werken. Hier heb ik totaal geen zin in, het moet gewoon vanuit de box zelf kunnen werken evenals Youtube en nog belangrijker: uitzending gemist. De keuze voor een DUNE of PCH viel al snel af aangezien dat ook boxen zijn waarmee je eeuwig blijft prutsen en klootzakken. Mij werd de D-Link Boxee Box aanbevolen, de reviews zijn goed maar hoe vindt de "gewone" man 'm werken, en is die vrouwvriendelijk? Deze blijkt dus net als de DUNE de film bibliotheek zonder fratsen aan te kunnen maken (map(pen) selecteren en de box doet de rest. Ook zeggen ze dat deze vanuit de firmware uitzending gemist en meer online content te streamen. wie o wie heeft zo'n ding.
kweetnie Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Ik heb zo'n ding. Heb eerst 'n xTreamer gehad, (nog). Ik kan je vertellen, dat de Boxee weer een hele stap vooruit is t.o.v. de xTreamer. Waar ik eigenlijk naar opzoek was, is een streamer die ook met muziek goed om kan gaan, en ik kan je zeggen, er is geen enkele streamer/player die dat doet. Ja, afspelen doen ze allemaal, maar met playlists enz. goed omgaan, b.v. zoeken naar een nummer enz., kunnen ze allemaal niet. De enige die dat wel kan, en ook speciaal hiervoor gemaakt is, is de squeezebox. Maarja, die doet dus ook alleen maar muziek! Daarnaast is bij de Squeezebox ook nog bijna een eis bij een grote muziekbibl. dat je een hoogwaardige NAS hebt. Kijk; video afspelen doen ze allemaal, (behalve dus de Squeezebox...). Ik ben op zowel die oudere xTreamer, als ook op deze Boxee die ik nu heb, nog geen enkele file tegen gekomen die hij niet afspeeld. Dus dat is niet het probleem. De Boxee kan heel veel, b.v. als de gegevens niet bij de file staan, gaat hij automatisch naar IMDB voor de info/poster. Ondertitels, indien nodig, kun je met een druk op de knop ook meteen bij de film downloaden. (indien op internet aanwezig natuurlijk). In het begin is het natuurlijk eerst alles uitzoeken hoe e.e.a. werkt en moet, maar daarna, als je het ding je films hebt laten scannen (1x), dan kan zelfs een kind het ding bedienen. Maar niet alleen positiefs: Met de ontwikkeling van de software hapert het. Men concentreerd zich niet op de bugs, maar op andere onnozele dingen. Maar troost je; als je alle belangrijke fora bekijkt van alle streamers/players, zie je dat het overal kommer en kwel is. Dus bij Boxee, xTreamer, AppleTV, Mede8ter, WD live TV enz. enz. En ja, ook bij Logitech Squeezebox deugt het niet! De Boxee is ontwikkeld om hoofdzakelijk online-content te doen, maar helaas, niet op de europese markt gericht. (NetFix, Hulu, enz.) uiteindelijk denk ik dat ik je de Boxee met een gerust hart zou kunnen aanraden. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
kweetnie Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 O, En je moet een internet verbinding hebben om het ding voor het eerst aan te melden. Bedraad of WiFi, maakt niets uit. kan beide. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
grad85 Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Heb er ook een vanaf het begin dat ie uitkwam. ik gebruik m het meest om te streamen,werkt perfect. Als je op tweakers zoekt,zullen er zat vragen van je beantwoord worden. Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH, PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x , Google Nexus 7
kweetnie Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 Maar ook hier weer erg veel gevloek over de software.... Ik heb de laatste tijd erg veel forums afgestruind, maar overal is het een en al gevloek over de slechte support en slechte software1 En ik heb er erg veel bekeken....! Dit was ook het geval bij de Boxee Box..... Maar ik moet echt zeggen, hier heeft hij fantastisch gewerkt. Maar heb hem nu verkocht, dit in verband met de slechte muziek ondersteuning. (Jukebox) Dat was ook de enige reden dat ik hem weg gedaan heb. Een waarschuwing: Wat je ook aanschaft, vermijd een produkt wat een X in z'n naam draagt Suc6 >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
RobbieT Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Ik heb hier een Popbox V8 als video streamer, die haalt zelf de filmposters en de ondertitels op en werkt sinds de november update naar behoren. Mooi stil compleet passief gekoeld ding zonder al teveel poespas. Wel redelijk rap en gewoon makkelijk in het gebruik. Muziek gaat via een Squeezebox Touch. Ik blijf erbij dat een muziekstreamer een eigen scherm moet hebben, anders werkt het niet. En daarom is een combi zoals deze in mijn ogen de enige bruikbare oplossing. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
winwiz Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Ik kan het er wel grotendeels mee eens zijn. Voor muziek is het prima te bedienen mits er een goed beeldscherm is. Nu kan dat natuurlijk gewoon de tv zijn, maar dat is wel een dure oplossing. Een Squeezebox is een goede oplossing om dit probleem te omzeilen en zo zijn er meer.... Een en ander is op het display van mijn C200 te bedienen maar ideaal is het niet. De boxee heeft helemaal geen display, dus zul je toch een tv aan moeten zetten. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
kweetnie Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Of via 'n telefoon.....(Android/IOS) Ben nu over gestapt op 'n HTPC.....! Moet zeggen; klein "rot' kastje, maar je kan er nu dus wel ALLES mee. razend snel, en voor de prijs hoef je het ook echt niet te laten. Zoekwoord "Zotac". Ik kan het er wel grotendeels mee eens zijn. Voor muziek is het prima te bedienen mits er een goed beeldscherm is. Nu kan dat natuurlijk gewoon de tv zijn, maar dat is wel een dure oplossing. Een Squeezebox is een goede oplossing om dit probleem te omzeilen en zo zijn er meer.... Een en ander is op het display van mijn C200 te bedienen maar ideaal is het niet. De boxee heeft helemaal geen display, dus zul je toch een tv aan moeten zetten. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen