Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Welke image?

Je geeft aan "mijn doos draait op de (DMM) Enigma2"

Maar is dat dan de originele Dream image?

Kijk in het menu welke image er in je box zit: menu -> informatie -> over

Grts.

aangepast door mobieltje

wat ik tot op heden heb gedaan:

met Filezilla in map tmp gezet en uitvoerrechten 755 toegekend.

daarna box uit en aan maar helaas pindakaas

Natuurlijk werkt dat niet.

En het werkt niet i.s.m. met een originele Dream image

Installeer een image van de makers Dream elite, OpenPli 2.1 of een andere.

Dit had ik al geschreven, bij Dream elite gaat het herkennen van de stick automatisch en bij OpenPli 2.1 moet je de driver downloaden via het menu en applicaties, dat is downloaden vanuit de feed.

Grts.

aangepast door mobieltje

Waar heb je die gevonde en op hoe manier heb je dit gedaan?

Is het een ipk bestand? dan moet je die in de root zetten en dan via softwarebeheer/installeer lokale extenties. en dan kies je internal flash daar zou hij dan moeten staan en klik op het bestad zodat er een vinkje voor staat en druk op de groene knop. en zo zou het moeten lukken.

Maar waarom zet je er geen alternative software op zoals Open Pli daar zit veel meer in en is veel eenvoudiger om mee te werken.Je zal zien dat je daar veel meer plezier uit je box kan halen.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Bedankt voor alle moeite...!

Ben teruggegaan naar Enigma2 van Dream omdat een aantal dingen van de handleiding niet 1:1 overeenkwamen met OpenPli en andere.

Zo stoorde me bv het (niet uit te schakelen) knipperende symbooltje bij opnames........

OK, ik zit nu met de gebakken peren maar i.i.g. bedankt voor het meedenken!

Bedankt voor alle moeite...!

Ben teruggegaan naar Enigma2 van Dream omdat een aantal dingen van de handleiding niet 1:1 overeenkwamen met OpenPli en andere.

Zo stoorde me bv het (niet uit te schakelen) knipperende symbooltje bij opnames........

OK, ik zit nu met de gebakken peren maar i.i.g. bedankt voor het meedenken!

Dat kun je gewoon uitskakelen met pli dat zit gewoon onder dieverse instellingen en anders is daar een plugin voor.En ten tweede het duurt maar eventjes en die handleiding gooi je in de kast en komt er nooit meer uit.

aangepast door Loui (K)

Loui, dank nogmaal

Nee is een zogenaamd FW-bestand

Maar waar in de root te plaatsen?

Nee zo werkt het niet!!

Je hebt ook veel meer bestanden nodig dan de file dvb-usb-dib0700-1.20.fw

Eerst een andere image installeren op je box flashen en dan de nodige driver downloaden via het menu -> applicaties. (druk dan op de groene toets)

Bij OpenPLi 2.1 is dat de driver: dvb-usb-dib0700 (1.0-r3)

Oeps, volgens mij val ik in herhaling met mijn antwoorden.

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Hansputters, ik heb hier beide dreamboxen draaien met een DVB-t stick van pinnacle. De ene is een 72e en de andere een 73e. Op mijn dreamboxen draai ik New Dream-Elite 2.1 (3.0 draait bij mij niet stabiel). Om de stick te laten werken hoef je niets te installeren. Het enige dat je moet doen is in Menu, Instellingen, systeem, device manager, DVB-t panel de stick te activeren, Na een herstart werkt de stick en vind je die terug onder Menu, instellingen, zenders zoeken, tuner configuratie. Daar kun je dan verdere instellingen (regio en 5v) doen. Alleen het meesturen van 5v werkt niet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...