mobieltje Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 (aangepast) Sorry maar ik moet even iets rechtzetten. Het klopt wat Sat4all Freak schrijft !! De 5 volt spanning die OpenPLi 2.1 uitgeeft voor een active DVB-T antenne werkt niet met een USB-stick, je moet dan gebruik maken van een 5 volt power inserter. (zie plaatje) In mijn geval heb ik een DM8000 met als extra een ingebouwde DVB-T tuner met daarop aangesloten een active antenne die de 5 volt spanning krijgt via deze Dreambox en de image OpenPLi 2.1 Verder heb ik een ET5000 met een DVB-T stick, maar die stick krijgt zijn antenne signaal van de doorlus antenne aansluiting op de DM8000, in dit geval heb geen extra power inserter nodig. Grts. 23 februari 2012 aangepast door mobieltje
hansputters Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Geplaatst: 23 februari 2012 (aangepast) Geeft helemaal niets hoor Mobieltje! Weliswaar had ik je laatste draadje gemist maar nam me sowieso voor twee antennes te kopen.(waarvan een retour gaat) Een passieve (Funke) die deed evenmin iets maar het tweede exemplaar (actief met zo'n power inserter) schijnt het beter te doen want een lopende scan geeft bij 50% doorlopen al een dikke 22 radio en tv-zenders. Hopelijk is alle moeite dus niet voor niets geweest. Mijn vrouw zegt: gekkenwerk en dat alles om slechts één regionale zender binnen te kunnen halen....... 23 februari 2012 aangepast door hansputters
Loui (K) Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 . Mijn vrouw zegt: gekkenwerk en dat alles om slechts één regionale zender binnen te kunnen halen....... Is het eigenlijk ook!!!! terwijl je vaak via internet deze zender ook kan krijgen hihihih. Maar ja hobby he?
hansputters Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Geplaatst: 23 februari 2012 Jullie allen nogmaals dank voor het geduld en de hulp! Het is uiteindelijk gelukt met een actieve antenne! Het blijft natuurlijk schipperen met diens positie in een tv-rack met allerlei storingsbronnen. Ik ga nu in alle rust op zoek naar een mogelijk betere antenne
jph Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Jullie allen nogmaals dank voor het geduld en de hulp! Het is uiteindelijk gelukt met een actieve antenne! Het blijft natuurlijk schipperen met diens positie in een tv-rack met allerlei storingsbronnen. Ik ga nu in alle rust op zoek naar een mogelijk betere antenne En heb je nu een degelijke antenne gevonden waarmee je meerdere zenders kunt ontvangen ? ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
hansputters Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2012 Ja, ik heb er zelfs twee: de Technisat Digitenne TT1 en een Funke. (type heb ik nu even niet paraat) Voldoen beide, lichte voorkeur voor de Technisat. Maar nu probeer ik een nieuwe USB-tuner geinstalleerd te krijgen. Terratec Sinergy RC Mk II Lukt echter niet; driver (in Feed OpenPli 3.0) AF9014 geinstalleerd maar het ding vertikt het om te functioneren Grrrr
jph Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 (aangepast) Heb vandaag een pctv 73e geinstalleerd zoals hier op het forum beschreven maar wanneer ik wil scannen dan vindt die geen zenders en dat terwijl we er in Belgie toch enkele moeten hebben. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? Op de pc werkt deze dan wel . 29 augustus 2012 aangepast door jph ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
hansputters Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2012 Heb je Europa als DVB-T gebied geselecteerd? Bij een zenderscan heb ik indertijd voor automatisch/alle frequenties gekozen. Brandt de LED van de 73e solo wanneer de box goed en wel opgestart is? Heb je ook een Dreambox, van welk type?
hansputters Geplaatst: 30 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2012 edit: in mijn vorig draadje staat een storende vergissing: ik heb indertijd voor HANDMATIG gekozen... Sorry!
jph Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 (aangepast) Heb voor Europa als DVB-T gekozen en zowel in automatisch als handmatig krijg ik niets. Heb een DM800. Welke frequenties en bandwidth dienen er gescand te worden wanneer dit manueel gedaan wordt ? 30 augustus 2012 aangepast door jph ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
hansputters Geplaatst: 30 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2012 Heb je bij het handmatig zoeken de zoekmodus op "compleet" staan ? Het uiteindelijke zoekresultaat kun je met de resterende drie zoekcriteria verfijnen. Heb je de actieve (?) binnenantenne al eens met een lange coaxkabel in een ander vertrek geprobeerd?
jph Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 Heb je bij het handmatig zoeken de zoekmodus op "compleet" staan ? Het uiteindelijke zoekresultaat kun je met de resterende drie zoekcriteria verfijnen. Heb je de actieve (?) binnenantenne al eens met een lange coaxkabel in een ander vertrek geprobeerd? Heb deze zelfs eens buiten gezet en dan heb ik nog niets. Vind ik raar. Heb dus al van alles geprobeerd. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
hansputters Geplaatst: 1 september 2012 Auteur Geplaatst: 1 september 2012 Raar...... Je hebt de PCTV ook daadwerkelijk geactiveerd in het (tunerconf)menu?
jph Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 (aangepast) Raar...... Je hebt de PCTV ook daadwerkelijk geactiveerd in het (tunerconf)menu? Yep, staat aan en geconfigureerd , heb daarvoor zelfs eens een andere image (dream-elite) geflasht omdat ik eerst twijfels had over open-pli. En op de pc in dezelfde kamer werkt het dan wel. Bij het scannen krijg ik enkele zenders en kan ik er ook naar kijken. 1 september 2012 aangepast door jph ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
toeter Geplaatst: 4 september 2012 Geplaatst: 4 september 2012 ben hier ook bezig met de pctv 73e en werkt goed op een 7020hd met de nieuwste open pli 3.0. volgens dit topic te werk gegaan en automatisch laten zoeken en 56 kanalen gevonden. nu m'n kaart nog even aan de praat zien te krijgen met een smargo. ;-))
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen