Theo50 Geplaatst: 7 september 2002 Geplaatst: 7 september 2002 Ik ben in sinds 2 dagen in het bezit van een 110cm schotel en woon in Amsterdam. Nu hij aan de muur hangt kwam,misschien een beetje laat,bij mij de vraag op of dit in Amsterdam eigenkijk wel mag.Ik heb op internet gezocht,maar kan de voorschriften van Amsterdam niet vinden.Heel nieuw west hangt wel vol met die dingen,maar het zal mij wel weer gebeuren dat de gemeente een voorbeelt wil stellen.Weet iemand de regels van Amsterdam. Bij voorbaat bedankt. Gegroet,Theo.
Gast Geplaatst: 7 september 2002 Geplaatst: 7 september 2002 De algemene regel is vrij tot 1 meter en meldingsplichtig van 1 tot 2 meter. Boven de 2 meter heb je een bouwvergunning nodig. Deze regels gelden in principe in alle gemeenten. Omdat de tussenstap "meldingsplichtige bouwwerken" per 1 januari komt te vervallen zullen de schotels tot 2 meter vrij te plaatsen zijn.
Gast Geplaatst: 10 september 2002 Geplaatst: 10 september 2002 In principe klopt dat van die afmetingen en medingsplicht en die datum, er is echter nog een complicerende factor: beschermde stadsgezichten. Heb je de pech in zo'n wijk te wonen, dan komt er heel wat meer bij kijken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen