Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een kort geleden een dm 8000 gekocht. Dit was in november 2011. Ik probeer mijn interne dvd aan te sluiten, maar kom er niet uit. Ik lees overal hetzelfde over een dongle waar het rode kabel van de dvd drive op aangesloten is en deze wordt vervolgens weer gekoppeld met de usb ingang achter de power knop aan de voorzijde. Gaat dit met nieuwe boxen nog steeds op deze manier. Waarom ik dit vraag is omdat in eerste instantie geen dongle er bij geleverd heb gekregen (wel een usb recovery stick, maar dit zal het niet zijn) en ten tweede is mijn rode kabel van de dvd drive niet lang genoeg om de usb te bereiken. Kan iemand mij op weg helpen? Waar hoort mijn rode kabel vanuit de dvd drive gekoppeld te worden?

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Dit snap ik ff niet, ik heb er nog geen DVD speler/brander in zitten, maar in mijn DM8000 (die ik nu 2 maanden heb) zitten er twee extra eSATA aansluitingen onder de DVD speler/brander?

Waarom sluit je die dan aan via een USB naar eSATA converter?

Grts.

Geplaatst:

Dit snap ik ff niet, ik heb er nog geen DVD speler/brander in zitten, maar in mijn DM8000 (die ik nu 2 maanden heb) zitten er twee extra eSATA aansluitingen onder de DVD speler/brander?

Grts.

Je hebt helemaal gelijk. Heb mij laten vertellen dat de nieuwe typen boxen gewoon rechtstreeks op de sata aanslutingen kunnen worden gezet. Ik ga het even proberen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Grts.

Okee ik heb dit zo bij mij omdat ik dus een oudere type heb en daar maar 1 aansluiting op zit dus moet dat wel met een dongel.

Ik wist niet dat de nieuwere types nu wel 2 aansluitingen hebben.dan heb je natuurlijk deze dongel niet nodig.

Geplaatst:

Ik wist niet dat de nieuwere types nu wel 2 aansluitingen hebben.

Zelfs drie.

Weet je wel zeker dat links onder je dvd speler/brander geen eSATA aansluiting zit?

Plaatje 1 heeft er buiten de aansluiting van de HDD 1x extra onder de dvd speler/brander.

Plaatje 2 is de nieuwste DM8000 en die heeft er buiten de aansluiting van de HDD 2x extra onder de dvd speler/brander.

Grts.

post-39238-0-54688700-1330002126_thumb.jpg

post-39238-0-75562600-1330002135_thumb.jpg

Geplaatst:

@DeBeek

Waarom dan op plaatje 1 de exstra eSATA aansluiting (gele cirkel) werkt deze dan niet?

Volgens een bekende Duitse site is dit het verschil:

Rev 1.2 mainboard - 2 x SATA für HDD und ein USB2eSATA Adapter für DVD

Rev 1.3 mainboard - 3 x SATA o/b (2xHDD, 1xDVD mit DMA)

Grts.

Geplaatst:
Waarom dan op plaatje 1 de exstra eSATA aansluiting (gele cirkel) werkt deze dan niet?

Neen, helaas niet met DVD

Dat is dus eigenlijk wat ik ook zeg

Rev 1.2 und ein USB2eSATA Adapter für DVD (dongel)

Rev 1.3 3 x SATA o/b (2xHDD, 1xDVD mit DMA)

Geplaatst:

hoi

bedankt wist ik nog niet dat dat ook kon

heb mijn 8000 nu 13 maanden dus hij moet rev. 1.3 zijn

gr

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...