Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De eigenaar van kabelmaatschappij UPC, het Amerikaanse Liberty Global, telt momenteel zijn knopen en overweegt een bod uit te brengen op collega-kabelaar Ziggo. Daarmee zou een beursgang van laatstgenoemde te elfder ure van de baan kunnen zijn.

Bron: De krant van wakker Nederland.

Zijn we klaar mee!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Denk niet dat de NMA hier mee instemt. Krijgen ze een veel te groot marktaandeel in handen.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Geplaatst: (aangepast)

ik kan hier maar 1 kabelexploitant kiezen ... veel keus .... not..

Reinste monopolie... gelukkig heb ik glasvezel :grin:

Alleen internet en bellen natuurlijk :P

aangepast door frissie
Geplaatst:

Je hebt keuze; kabel, digitenne, canal digitaal, glasvezel... niet alles overal.

Zo wordt dat gezien, ook door de nma!

Maar ik hoop dat het niet word overgenomen... Heb totaal geen zin in die apparatuur van hun, die ze je door de strot duwen.

Geplaatst:

Kijk maar hoe het bij ons in België is en hier wordt het blijkbaar ook zonder problemen aanvaard door de overheid.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

Kijk maar hoe het bij ons in België is en hier wordt het blijkbaar ook zonder problemen aanvaard door de overheid.

Denk niet dat de overheid hier een rol in hoort te spelen, die willen zo graag marktwerking. Dan moet je je er ook niet meer mee bemoeien. Maar voordat het allemaal zo ver is gaat de NMa zich er zeker nog een keer over buigen en ik ga er vanuit dat het niet onder dezelfde noemer verder mag.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Geplaatst:

Je hebt keuze; kabel, digitenne, canal digitaal, glasvezel... niet alles overal.

Zo wordt dat gezien, ook door de nma!

Maar ik hoop dat het niet word overgenomen... Heb totaal geen zin in die apparatuur van hun, die ze je door de strot duwen.

Dat er geen concurrentie is, is kul inderdaad. Je kan TV/Internet/telefonie van diverse aanbieders afnemen. Je kan dan ook stellen dat CanalDigitaal een monopolie heeft op de satelliet voor Nederland en Digitenne op de ether etc.

Ik zie ook voordelen als UPC Ziggo gaat overnemen. Het gaat dan makkelijker met verhuizen tussen Ziggo en UPC gebied en ik kan me zo voorstellen dat Liberty Global hetzelfde met het merk Ziggo gaat doen als KPN bij Telfort, XS4ALL etc. heeft gedaan.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Geplaatst:

UPC wil ziggo niet over nemen maar de eigenaren van UPC das wel een verschilletje de beide bedrijven kunnen dan rustig naast elkaar blijven bestaan, met alle problemen die ze soms nu al hebben

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Geplaatst:

Ter attentie

Onlangs maakte de telecomwaakhond OPTAbekend dat Ziggo en UPC op de Nederlandse markt niet als concurrenten van elkaar te zien. Dat sterkt de gevoelens dat een eventuele overname van Ziggo door UPC niet door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) wordt tegengehouden

Geplaatst:

Zijn we inderdaad mooi klaar mee, die troep van UPC waar je aan vast zit. Brakke verbindingen, slechte service, duur, gesloten netwerk. En daarbij, hoe vaak is in de afgelopen 10 jaar dat kabelnet hier niet van eigenaar veranderd? Regionaal Nutsbedrijf -> Pallet -> Essent Kabelcom -> @Home -> Ziggo. Gelukkig is service altijd goed geweest, maar dat gaat bij UPC niet gebeuren. Maar het was te verwachten, inverstingsmaatschappijen willen graag gaan cashen.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Maar het is nog allemaal niet zo ver. eerst zien dan geloven

In het hele tv en sat wereldje zal het er niet beter op gaan worden door de jaren heen vrees ik

aangepast door greevels

Zijn we inderdaad mooi klaar mee, die troep van UPC waar je aan vast zit. Brakke verbindingen, slechte service, duur, gesloten netwerk. En daarbij, hoe vaak is in de afgelopen 10 jaar dat kabelnet hier niet van eigenaar veranderd? Regionaal Nutsbedrijf -> Pallet -> Essent Kabelcom -> @Home -> Ziggo. Gelukkig is service altijd goed geweest, maar dat gaat bij UPC niet gebeuren. Maar het was te verwachten, inverstingsmaatschappijen willen graag gaan cashen.

Dit is allemaal echt onzin. Ook al is het zeker niet perfect, moet ik het toch even gaan opnemen voor UPC. Ik ben al bij UPC sinds het begin (in eerste instantie alleen voor TV, gevolgd door Internet en sinds een paar jaar ook telefoon. Verder alleen aangevuld met FTA aanbod van de sat). De internetverbinding is absoluut niet brak. Er zijn in bepaalde wijken capaciteitsproblemen waardoor snelheden van 120 Mb/s niet kan worden gehaald. Ik heb zelf 25 Mb/s en dat wordt ook steeds gehaald. De service was vroeger inderdaad minder, maar daar heeft UPC absoluut wat aan gedaan. Online reageert men erg snel en adequaat. Alsof de service bij CanalDigitaal of KPN zo goed is, ahum :/ (Ziggo weet ik niet, maar daar lees ik ook de nodige klachten van op het net). Het is zeker niet bij voorbaat al duurder dan KPN of Ziggo. Het ligt er maar geheel aan welke pakketten je afneemt voor wie duurder is. Elke aanbieder heeft horrorverhalen op het Internet. Als de overname überhaupt doorgaat is het waarschijnlijk dat beide merken naast elkaar blijven bestaan.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Ook ik heb ruim 11 jaar UPC gehad vanaf de begin tijd dat het op mijn oude adres te verkrijgen was

Ben verhuisd en heb nu Ziggo en ben vele malen meer tevreden over UPC dan over Ziggo.

Haalde bij UPC voor 95 % tenminste 95% van de beloofde snelheid. ( 90mb )

Dat kan ik nu van Ziggo niet zeggen ben al blij als ik 50 % van de 120 mb haal

Ik heb de laatste 5 jaar bij UPC mischien in totaal 4 dagen geen telefoon, internet, tv gehad

Nu met een jaar Ziggo al minimaal 5 dagen zonder gezeten.

En ja natuurlijk ligt 'm dat aan de kwaliteit van het kabel netwerk.

Maar ik zal er niet om treuren mocht Ziggo UPC worden.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...