Ga naar inhoud

Bestaat er een decoder die zowel DVB-C als DVB-S ondersteunt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heren en dames,

Ik heb sinds kort een nieuwe tv gekocht (HD) en ga mijn oude TV (analoge aansluiting)vervangen. Ik ben me nu aan het orienteren voor een decoder. Initieel wilde ik een Humax kopen met opmame mogelijkheden voor de kabel echter mijn vriendin die van buitenlandse afkomst is wil tv zenders ontvangen die niet aangeboden worden via de kabel. Dus dan kom ik al snel uit weer bij Satteliet. Echter mijn vriendin woont nog niet bij mij en mijn plan is om te starten met kabel. Nu is mijn vraag bestaat er een decoder die zowel DVB-C als DVB-S ondersteund? Als dit bestaat kan je beiden gelijktijdig aansluiten en makkelijk er tussen switchen. Misschien niet geheel onbelangrijk ik zit in ziggoland dus moet een apparaat hebben wat de ziggosmartcard ondersteund.

Wat ik verder graag zou willen is een apparaat waaraan ik een externe HD aan kan hangen zodat ik films kan afspelen die op die HD staan. Je kan apart een AC Ryan mini 2 kunnen kopen, maar er is mij verteld dat er ook decoders bestaan die die solutions aanbieden. In mijn zoektocht met mijn beperkte kennis ben ik aangekomen bij de dreambox systemen(dreambox 8000). Is dit een oplossing?

Bij voorbaat dank aan degene die mij verder kunnen helpen in mijn zoektocht

Geplaatst: (aangepast)

Ja, dat bestaat. Je moet dan wel een "Linux" ontvanger kopen.

Er zijn in ieder geval 2 ontvangers, die draaien op Linux, waar meer dan 2 tuners in kunnen en je kunt ze zelf ook nog eens vervangen als je wilt.

De eerste is een Vu+, zie: http://www2.vuplus.c...ducts/ultimo/73

of Dreambox, stukken duurder, zie: http://www.***ongewe.../dreambox8000hd

Beide toestellen bieden heel veel mogelijkheden en je zult er jaren plezier van hebben.

Bovendien kan je er een sata- disk aanhangen of een USB-Harddisk.

Voor beide merken geld ook, een Can. Digitaal smart-card is een must, een CI-module niet.

Die wordt vervangen door bijv. CCcam, te downloaden in het menu.

Laatste geldt wel alleen voor alternatieve software, zoals VTi of PLi, die zet je er heel een voudig op, door de software te downloaden en het zip bestand over te zetten op een USB-stick.

Als de ontvanger compleet uit staat, met de schakelaar, de Stick in een van de USB aansluitingen steken, weer stroom op de ontvanger en de originele software wordt overschreven.

Heb je er echt geen kaas van gegeten, kan je dit laten doen door de leverancier.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

@Emilki

Dank voor je snelle reactie. Dat klinkt als een goeie optie. Ik heb gehoord dat een esata harddisk van betere kwaliteit is dan de USB oplossing. CCam wat is dit precies? Is dit een alternatief? Omdat ik in ziggoland zit ben ik veroordeeld tot een smartcard werken beiden aparaten met deze smartcard. Ondersteunen deze apparaten dit?

Als ik het goed begrijp kan dus zowel een satteliet als een kabel aansluiten op een decorder en daartussen wisselen?

Ja, dat bestaat. Je moet dan wel een "Linux" ontvanger kopen.

Er zijn in ieder geval 2 ontvangers, die draaien op Linux, waar meer dan 2 tuners in kunnen en je kunt ze zelf ook nog eens vervangen als je wilt.

De eerste is een Vu+, zie: http://www2.vuplus.c...ducts/ultimo/73

of Dreambox, stukken duurder, zie: http://www.***ongewe.../dreambox8000hd

Beide toestellen bieden heel veel mogelijkheden en je zult er jaren plezier van hebben.

Bovendien kan je er een sata- disk aanhangen of een USB-Harddisk.

Voor beide merken geld ook, een Can. Digitaal smart-card is een must, een CI-module niet.

Die wordt vervangen door bijv. CCcam, te downloaden in het menu.

Laatste geldt wel alleen voor alternatieve software, zoals VTi of PLi, die zet je er heel een voudig op, door de software te downloaden en het zip bestand over te zetten op een USB-stick.

Als de ontvanger compleet uit staat, met de schakelaar, de Stick in een van de USB aansluitingen steken, weer stroom op de ontvanger en de originele software wordt overschreven.

Heb je er echt geen kaas van gegeten, kan je dit laten doen door de leverancier.

Geplaatst:

Of e-sate beter is, weet ik niet. Ik heb in mijn Vu+ een 1TB harddisk ingebouwd en dit werkt zeer goed.

Middels een programma, DCC, heb ik ook al mijn muziek, videoclips overgezet naar die schijf.

Voor foto´s kan je een USB stick gebruiken.

CCcam is een vervanging voor software die in een CI-module zit. De meeste ontvangers hebben "slots" voor CI-modules en / of een smart-card alleen.

Origineel zit er al een decodering in de originele software, maar niet van Can. Digitaal.

Als je nu bijv. VTi software op je ontvanger zet, dan kan je onder de blauwe knop, van alles tegenkomen van leuke dingen die je kunt downloaden.

O.a. Weer-info, You Tube, etc., maar vooral dus CCcam.

Als je die dan download, laatste versie, dan kijk je met smart-card, maar zonder CI-module naar de NL zenders en evt. nog VRT één en Canvas, hangt af van het abonnement.

Je spaart dan rond de €75.-- uit, die je kwijt bent voor de CI-module.

Wat Ziggo betreft, 100% zeker ben ik niet, maar denk dat dit geen probleem is. Misschien weet iemand anders dit.

Er zijn in ieder geval veel mensen die met een ontvanger als de mijne, (de Vu+ Duo), een DVB-C/T-USB stick gebruiken om naar de kabel te kijken en daar werkt het ook mee.

Eigenlijk is die stick, in de Vu+ Ultimo, vervangen door de uitwisselbare tuners.

Let wel, je wilt beginnen met alleen kabel, dan heb je minstens 2 C/T-tuners nodig, zodat je kunt kijken en opnemen tegelijkertijd.

De derde tuner kan dan een DVB/S tuner zijn voor satelliet ontvangst.

Heb je eenmaal satelliet en kabel ontvangst, dan kan je al de zenders op de plek zetten die jij wilt, de ontvanger switcht automatisch tussen kabel en sat.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Emekli,

Alweer dank:) Het ding is ik heb weinig tijd om zaken te downloaden en dus zaken van mijn pc naar een interne HD te loodsen. Echter ik heb vrienden die wel download junkies zijn. Dus mij idee was om een externe HD mee te nemen zodat ik die thuis weer kan aansluiten en films kan kijken.

Is de kwaliteit van de VU gelijk aan die van de dreambox. Waarme rechtvaardigt de dreambox de hogere prijs?

Of e-sate beter is, weet ik niet. Ik heb in mijn Vu+ een 1TB harddisk ingebouwd en dit werkt zeer goed.

Middels een programma, DCC, heb ik ook al mijn muziek, videoclips overgezet naar die schijf.

Voor foto´s kan je een USB stick gebruiken.

CCcam is een vervanging voor software die in een CI-module zit. De meeste ontvangers hebben "slots" voor CI-modules en / of een smart-card alleen.

Origineel zit er al een decodering in de originele software, maar niet van Can. Digitaal.

Als je nu bijv. VTi software op je ontvanger zet, dan kan je onder de blauwe knop, van alles tegenkomen van leuke dingen die je kunt downloaden.

O.a. Weer-info, You Tube, etc., maar vooral dus CCcam.

Als je die dan download, laatste versie, dan kijk je met smart-card, maar zonder CI-module naar de NL zenders en evt. nog VRT één en Canvas, hangt af van het abonnement.

Je spaart dan rond de €75.-- uit, die je kwijt bent voor de CI-module.

Wat Ziggo betreft, 100% zeker ben ik niet, maar denk dat dit geen probleem is. Misschien weet iemand anders dit.

Er zijn in ieder geval veel mensen die met een ontvanger als de mijne, (de Vu+ Duo), een DVB-C/T-USB stick gebruiken om naar de kabel te kijken en daar werkt het ook mee.

Eigenlijk is die stick, in de Vu+ Ultimo, vervangen door de uitwisselbare tuners.

Let wel, je wilt beginnen met alleen kabel, dan heb je minstens 2 C/T-tuners nodig, zodat je kunt kijken en opnemen tegelijkertijd.

De derde tuner kan dan een DVB/S tuner zijn voor satelliet ontvangst.

Heb je eenmaal satelliet en kabel ontvangst, dan kan je al de zenders op de plek zetten die jij wilt, de ontvanger switcht automatisch tussen kabel en sat.

In ziggoland werken de smartcards gewoon in een Vu+, geen enkel probleem ;) zonder ci module .....

Ook de dvb-t kaartjes van digitenne draaien als een tierelier......

aangepast door piele
Geplaatst:

ik zou toch oppassen om een linux bak als "allesspeler" te gebruiken : DVD's en MKV's lukt nog net, standaard MPEG's zal ie ook wel afspelen, maar daar stopt het zowat. AVI's en andere courante bestandsindelingen die je via het internet download daar is er weinig van dat correct wordt afgespeeld.

dus tenzij je héél véél tijd hebt om al die bestanden te converteren naar een formaat dat wél correct zou worden afgespeeld, zou ik toch maar een uitkijken naar een popcorn of zo.

ik spreek me hier niet uit over kabel & satelliet, daarvoor zijn die linux bakker perfect voor geschikt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

ik zou toch oppassen om een linux bak als "allesspeler" te gebruiken : DVD's en MKV's lukt nog net, standaard MPEG's zal ie ook wel afspelen, maar daar stopt het zowat. AVI's en andere courante bestandsindelingen die je via het internet download daar is er weinig van dat correct wordt afgespeeld.

dus tenzij je héél véél tijd hebt om al die bestanden te converteren naar een formaat dat wél correct zou worden afgespeeld, zou ik toch maar een uitkijken naar een popcorn of zo.

ik spreek me hier niet uit over kabel & satelliet, daarvoor zijn die linux bakker perfect voor geschikt.

Nou dat valt toch wel mee tegenwoordig. Met de snelle verbindingen haal je in een 15-30 min een 4,7 gb film binnen in iso of video.ts formaat binnen. Werkt perfect....mp3"s speelt ie af en foto's kijken. Ik vind het een perfect ding zo'n linux bak

Geplaatst:

@jean-claude,

Ik download alleen videoclips van You Tube, meestal ook nog eens in HD.

Deze zijn perfect af te spelen, ZONDER converteren.

@hegemanm,

Je moet het zo zien, met Vu+ is echt niks mis, ze worden in China zelfs al nagemaakt.

Dat doen ze niet met slecht werkende ontvangers.

De prijs, zie het als een VW Golf ten opzichte van Peugeot of een ander merk, dan is de eerste duurder, maar per definitie beter??.

Je betaald bij velen gewoon voor de naam.

Op diverse forums staan ook verhalen van bezitters van een Dreambox, als ze een 2e ontvanger er bij willen, of iets anders dan het model van Dreambox dat ze hebben, kiezen vele voor een Vu+.

Neem de Vu+ Duo, die bestaat nu al meer dan twee jaar en nog steeds goede ondersteuning van de makers en diegenen

die er alternatieve software voor maken.

Zie dat maar eens te vinden bij andere merken.

Ik wil hiermee Dreambox NIET afkraken, maar mij en vele anderen is het de meer-prijs niet waard.

Maar uiteindelijk maak jij natuurlijk de keus.

Zie ook nog: http://www.sat4all.c...-met-een-vuduo/

Er staan misschien dingen waar je niet aan uit kunt, maar hier op het forum helpen ze je wel uit de brand.

Ook ik was iemand die er niks vanaf wist, na een week de Vu+ in bezit te hebben, begon ik zelf al te experimenteren met alles wat mogelijk is.

Dit hoeft natuurlijk niet, je kan hem ook "plug & play" kopen, maar vergeet er niet CCcam in te laten zetten en een zenderlijst van de satellieten die je wilt ontvangen.

aangepast door Emekli

Geplaatst:

@emekli : ik heb niet gezegd dat die linux boxen niks afspelen, wel dat het er een beetje van afhangt van het gebruikte formaat. AVI's en WMV's kunt ge bvb al vergeten. Youtube filmpjes zijn FLV of MP4 dacht ik, dus blijkbaar gaat het daarmee wel goed. Maar ook kwa functionaliteit is een linux box beperkt. Zo heb ik gisterenavond nog een DVD afgespeeld, en dat is inderdaad gelukt, maar ondertitels of audio-sporen selecteren via de gele toets zat er niet in, dat werkte langs geen meter. Gelukkig werkte de selectie via het DVD menu dan wél. Als die DVD menu goed werkt tenminste, want ik heb er ook waar mijn dreambox zich in verslikt. Ook kreeg ik regelmatig (ik vermoed bij het begin van elk "chapter") de vooruitgangsinfo op het scherm te zien, hoewel ik die niet gevraagd had - en ook de ondertitels werden niet altijd netjes opgekuist. (en ja, ik gebruik PLi).

kortom : bepaalde voor de hand liggende basisfunctionaliteiten van elke multimedia-speler lijken niet zo evident te zijn bij een linux box, ge moet geval per geval bekijken, soms werkt het, maar soms ook niet.

ik vestig hier vooral de aandacht op omdat de TS aangeeft dat hij via een externe HD films wil bekijken, en hij spreekt ook van "download junkies" dus veel materiaal wat van internet gedownload is.

voor het overige geen kwaad woord over mijn dreambox, heb er zelfs 2, 8000 modellen natuurlijk.....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

YouTube is niet het issue. Je moet meer denken aan gedownloade dvd en blurays die ik wil afspelen van een HD. Ik heb liever een alles in een oplossing anders zou ik ook nog een ac Ryan moeten kopen mini 2

Geplaatst:

Ik heb liever een alles in een oplossing anders zou ik ook nog een ac Ryan moeten kopen mini 2

Wel dan, even kort door de bocht:

- Er zijn geen multimedia dozen waarmee je DVB-S(2) en/of DVB-C(2) kunt ontvangen/opnemen

- Er zijn geen DVB-S(2) en/of DVB-C(2) ontvangers die (heel) goed zijn in multimedia

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ja, "Linux"- ontvangers zijn primair gemaakt voor TV kijken en middels te downloaden plug-ins en applicaties nog andere zaken.

Maar het is geen volwaardige "media-player", of het moet gaan om filmpjes van You Tube, dat gaat perfect.

Vele (LED) LCD TV´s hebben ook al een ingebouwde "media-player" en daar zal ook niet alles mee kunnen.

Vergelijk een wasmachine met een droogzwierder, beiden zwieren ze water uit de was, maar de laatste doet het toch het best.

Gaat het om onbezorgd TV kijken, denk aan de "nukken" van CD en TVV, dan is er niks beter dan een "Linux".

En nogmaals, ook de support voor dit ontvangers is uitermate goed.

Bij de anderen is de verkoop primair en of het allemaal goed werkt, ach we hebben de centen toch binnen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen