Ga naar inhoud


Nemen van abonnement: Ontvanger in bruikleen?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Omdat mijn Topfiel ontvanger defect is wilde ik kijken of ik een abonnement kan nemen bij Digitenne. Ik heb momenteel alleen de vrij te ontvangen zenders Nederland 1,2 en 3 + het informatie kanaal van Digitenne en regio TV.

 

Welke digitale ontvanger wil je gebruiken bij je eerste TV?*

 

< is de ontvanger na 1 jaar mijn eigendom of is dit een bruikleen constructie? Dat is mij niet geheel duidelijk!

 

Lijkt er op dat KPN weer terug gaat naar de tijd waarin ze vroeger ook van die vaste toestellen gingen verhuren.....

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites


< is de ontvanger na 1 jaar mijn eigendom of is dit een bruikleen constructie? Dat is mij niet geheel duidelijk!

 

 

Nee, na 1 jaar moet je de basis ontvanger terug sturen omdat het een bruikleen apparaat is.

Volgens mij mag je na 1 jaar de insteekkaart wel houden.

Voor de recorder betaal je een (huur) bedrag van 4 euro p/m en moet na 1 jaar ook terug.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@rolandroland Als je een abonnement afsluit dan heb je voor 13 Euro per maand je abo (9) en een recorder (4). Recorder kost eigenlijk 8 maar voor de eerste ontvanger die je huurt, ook insteekkaar of losse ontvanger krijg je 4 euro korting. Dat betekent dat je insteekkaart of losse ontvanger voor netto 0 Euro kan huren en dus alleen die 9 Euro per maand betaald het staat best duidelijk bij KPN op de website. http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm bij vergelijk de ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp het nog niet goed. Vind de term huur duidelijker.

 

Je betaald dus 4 euro per maand voor de

Extra:

Digitenne Recorder.

Voorheen kon je recorder gewoon kopen en betaalde je gewoon het abonnement. 4 euro x 12 is 48 euro per jaar. Op een gegeven moment heb je de recoder allang betaald maar zit jij nog vast voor 4 euro per maand wat nooit je eigendom wordt. Vroeger had je van die grote ring telefoons, sommige mensen hadden al meer dan 30 jaar zo een ding gehuurd dat is natuurlijk lekker winst van KPN. Vind de abonnementen niet meer zo aantrekkelijk. Koop liever iets zodat het mijn eigendom wordt. Ik zie op de website nergens staan dat je zo een ontvanger kunt kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gaan huren, is veel te duur, die defecte Topfield kan je voor een paar tientjes laten repareren, sterker nog, omruilen voor een werkend exemplaar. Google maar eens.

 

Verder is de conax CI module aan te bevelen, heb je helemaal geen aparte ontvanger meer nodig, maar dan moet je TV wel een CI slot hebben.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste apparaat zit gewoon in de huur, een 2e en 3e apparaat kan je beter kopen, want die heb je er met 1 jaar er al uit.

 

Een CI module wordt dacht ik wel eigendom, maar inprinciepe betaal je dan nog steeds voor de eerste ontvanger en zou je recht hebben op garantie.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik belde de klantenservice een jaar om op te zeggen (dat was natuurlijk helmaal niet zo) .....als ik zou verlengen met een jaar kreeg ik een gratis ontvanger.....

 

de 1e ontvanger krijg je altijd te leen, de 2e kreeg ik dus en een 3e heb ik via marktplaats gekocht incl. smartcard (nieuw) voor 30 euro destijds.....(bij kpn 70 euro)

 

hadden de kids mooi tv op de slaapkamer en 1 apparaat voor op de camping :)

aangepast door piele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...