Ga naar inhoud

Oscam draaiende krijgen op vu+ solo

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij helpen om oscam draaiende te krijgen.

Ik heb alle bestanden al klaarliggen maar ik weet niet waar ik het moet gaan plaatsen ik heb de volgende bestanden

oscam.conf

oscam.dvbapi

oscam.provid

oscam.server

oscam.services

oscam.srvid

oscam.user

Als ik dit draaiende heb dan wil ik namelijk graag de codes naar een andere box in huis zenden via mijn eigen lan zodat ik overal in huis waar ik een ontvanger neerzet tv kan kijken

Dan mijn laatste vraag wat is makkelijker om op de 2e ontvanger met cccam te gaan werken of ook om daar oscam op te zetten, cccam lijkt me makkelijker want die is sneller te configureren

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

Dat weten wij ook niet als je niet aangeeft welke image er in je box zit?

Bij diverse images kan je via de feed (menu applicaties) Oscam downloaden, dan worden de bestanden automatisch op de juiste plaats geinstalleerd.

Overigens is er al heel veel over gepost hier, in het speciale OSCAM topic en ook in het Dreambox forum, dat zijn allemaal enigma 2 boxen'

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Bedankt voor uw reactie

Ik werk met VTI en daar heb ik OSCAM in gedownload via de repository tot zover kom ik alleen dan loop ik vast ik kan vanalles vinden over het configureren alleen ik kan niks vinden waar ik de config moet plaatsen

Geplaatst:

Daar heb ik alle files al ingezet maar als ik dan de cam activeer dan wil het niet

Ik heb al werkende files deze hebben al gewerkt op een andere ontvanger alleen deze heeft andere software dus kunnen we niet met elkaar vergelijken

Geplaatst: (aangepast)

Daar heb ik alle files al ingezet maar als ik dan de cam activeer dan wil het niet

Ik heb al werkende files deze hebben al gewerkt op een andere ontvanger alleen deze heeft andere software dus kunnen we niet met elkaar vergelijken

nu ja,

1)

dat 1:1 kopieren van die bestanden kan dus enkel als machine A en machine B ook allebei servers zijn OF allebei clients zijn

EN DAN heb je misschien een IPconflict bij een kopie plaatsen

2)

als de machine A server is en machine B client is, zal een van beiden natuurlijk niet werken daar de bestanden per webinterface nog aangepast moeten worden

bovendien als in geval 2) een bestand met services gebruikt wordt komt het ook niet goed.

de stelling is dus niet zomaar alles heen en weer kopieren ofwel direkt editeren, aanpassen en dat liefst middels het webinterface daar menig windows editor je configuratie bestanden vernaggelt.

bovendien:

heb ik gemerkt dat je soms per webinterface kunt herstarten en soms dringend een softcam start op de reciever nodig is

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Die ander is een client en ik heb alles aangepast zodat het op mijn box moet werken

• Moderator
Geplaatst:

maar even terug naar de basis. Kan je nu eens helder uiteen zetten wat je allemaal hebt geprobeerd, en wat het resultaat was? En kom je er niet uit, post hier dan eens je configs. Zo blijft het gissen naar wat er allemaal al is gedaan.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik heb oscam geinstaleerd op de vu plus solo via de repository

Daarna de volgende config files in etc\tuxbox\config geplaatst

Stuur alles als bijlage mee want anders wil het niet

oscam.rar

• Moderator
Geplaatst:

Je kunt niet zo maar overal en nergens bestandjes vandaan halen en dan in een directory kopieren en dan ervanuit gaan dat het gaat werken.

In je config staat dat er gezocht wordt naar een smargo en naar een andere externe cardreader, is dat ook echt wat je hebt staan samen met 2 interne readers?

Lees eens de sticky die in het Oscam forum staat en begin daar eens mee als basis in plaats van deze configuraties?

Geplaatst:

Heel leuk dat jullie mij er mee willen helpen op deze manier maar ik kan het gewoon niet vinden op deze manier zouden jullie voor mij een goede link kunnen sturen waar het goed staat geschreven, of gewoon de tekst voor me willen copieren

Als ik 1maal een begin heb dan krijg ik de rest wel voor elkaar alleen heb nog niks

Misschien dat jullie elke keer die vraag krijgen maar voor een beginneling die net begint met oscam is het gewoon niet te snappen ik moet toch ergens beginnen

Geplaatst:

Vraag: waarom OScam als het met CCcam veel eenvoudiger is om je kaart te delen met een andere ontvanger?

Als je niet met de laatste versie CCcam 2.30 wil werken, kan je ook CCcam 2.13 of 2.14 nemen dat werkt ook perfect.

Grts.

Geplaatst:

Mobieltje, omdat ik wil uitvinden hoe OScam werkt en het is frustrerend dat dat nu niet lukt.

• Moderator
Geplaatst:

Hoe ga je dat uitvinden dan als je eigenlijk wil dat wij een kant en klare config voor je in elkaar knutselen dan?

Zoals ik al eerder zei, in het oscam topic staat een kant en klare config voor canal digitaal icm een dreambox. Die kan je prima als basis nemen en terwijl je er dan zelf mee aan de slag gaat ga je ook snappen wat waar zit en waarom.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...