TheDutchDream Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Beste Forumleden. ik ben compleet nieuw, zowel op dit forum als met alles wat met schotels te maken heeft.Ik wil binnen nu en 3 maanden een set gaan aanschaffen en heb al flink wat uitzoekwerk verricht, echter denk ik dat ik met jullie ervaring de laatste juiste beslissingen kan gaan nemen. na lang zoeken heb ik mijn oog laten vallen op een wavefrontier T55 (omdat het een compacte schotel is met de mogelijkheid meer satellieten toch aan te spreken). daarmee zou ik de volgende satellieten willen ontvangen eurobird 9A - 9.0E hotbird 6/8/9 - 13.0E astra 1KR/L/M/H 2C - 19.2E astra 3A/B - 23.5E astra 2A/B 2D 1N - 28.2E Eurobird 1 - 28.5E over de 3 dikgedrukte heb ik wat vragen. - de astra 2D en 1N maken gebruik van een spotbeam. is deze met de T55 in eindhoven goed te ontvangen? - de eurobird 1 schijn je ook te kunnen ontvangen omdat deze maar 0.3 graden afwijkt van astra 2. levert dit geen probleem op? dit in combinatie met 5 megasat lnb's. en wat gebeurd er met slecht weer? alvast bedankt
edbe Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 de genoemde sats krijg je zeker geod door, ik zou alleen niet voor de megasat lnb gaan, die hebben toch een beetje signaal verlies... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
cashnoflow Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Genoemde satellieten zijn goed te ontvangen met de standaard LNB op deze schotel. Bij een goede afregeling heb je zelden uitval. Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e
Gerard 76 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Kijk eens naar mijn handtekening...
TheDutchDream Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Geplaatst: 29 februari 2012 dank jullie voor jullie snelle reacties. als de megasat lnbs niet goed zijn welke zijn dan te adviseren die zonder ruimte problemen op de t55 passen. het moeten wel twin lnbs worden, 5 stuks. en welke bijpassende diseq switches kan je het beste gebruiken?
Radenko@onsbrant Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Hallo DutchDream. Om te zeggen voor Megasat zou ik niet gaan die hebben toch een beetje signaal verlies. Dit vind ik wel kort door de bocht . Zeg dan wat je ervaringen zijn. Wel is het zo pas LNB's met een grote Feedhorn toe daar waar het kan. Gebruik alleen kleine feedhorn als het bij gebrek aan ruimte niet anders kan. En als je er dan 2 Lnb's naast elkaar hebt zitten waarvan een met grote feedhorn en een met kleine feedhorn. Gebruik dan de Lnb met de grootste feedhoorn voor de zwakste van de 2 satellieten in dit geval. Bij gebruik van lnb's met wat kleinere feedhorns dan is het zaak om je lnb zo goed mogelijk op het brandpunt uit te richten en dit gaat sterker spelen naar mate de schotel groter wordt, hoe groter de schotel hoe kleiner de openingshoek, hoe exacter de lnb naar het brandpunt moet kijken. Lees het verhaal van de Megasat hier onder de Klik . Succes met je keuze . Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
TheDutchDream Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 dank je, dat is zeer goede informatie. Ik ga het document is bestuderen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen