Ga naar inhoud


Stoppen met bloeddonatie halveert de prijs.


Gast gladys

Aanbevolen berichten

Net Rekenmeesters op Ned3 gezien. Het gratis donorbloed wordt door Sanquin aan de ziekenhuizen verkocht voor het dubbele van de prijs die bloedbanken in Belgie en Duitsland rekenen.

 

Dus stoppen met uw gratis gift. Bloed moet dan geimporteerd worden voor de helft van wat het nu kost en dat doet de kosten van de gezondheidszorg dalen voor u en mij.

 

Wie is er nog zo dom om donor te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na 30 jaar geven vond ik het ook wel genoeg verdiend voor directie. Plasma wordt al langer verkocht.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben er wel blij mee dat er tenminste mensen zijn die willen doneren.

Mijn vader heeft nl. MDS (zijn beenmerg maakt geen rode bloedlichaampjes meer aan) en zonder donorbloed is er geen uitzicht meer voor hem aangezien hij te oud is om voor beenmerg transplantatie oid. in aanmerking te komen.

 

Dat er kosten gemaakt worden is logisch want met alleen bloed geven ben je er niet, maar dat er dan weer instanties zijn die misbruik van alles maken is natuurlijk schrijnend en 2 keer zo duur zijn als elders vraagt natuurlijk om drastische maatregelen.

 

Maar verwacht dat er nu wel eerst weer een onderzoek van een paar miljoen aan gespendeert wordt, vervolgens worden er kamervragen gesteld en over een jaartje of 5 zou er misschen wel eens wat geregeld kunnen zijn.

 

Gevolg oproepen als hierboven om te stoppen met doneren waardoor de markt voor bloed minder wordt, de prijzen nog verder omhoog gaan, we met z'n allen nog meer betalen en de hulp voor sommige patienten te laat komt omdat het anders te duur wordt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagelijks zijn er mensen die niet zonder bloedproducten kunnen.

Soms liters tegelijk nodig. In Nederland zijn die door gratis donatie verkregen.

 

Helaas is er in dit land een organisatie die deze gratis donaties voor een groot deel omzet in

vette salarissen en dure gebouwen waardoor de prijs voor een soortgelijk Belgisch of Duits

product 2 maal zo hoog is.

 

Vandaar mijn oproep te stoppen met de donaties zodat goedkoper buitenlands bloed deze

monopoliemarkt een concurent geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jarenlang bloed gegeven nadat mijn moeder meerdere malen bloed kreeg omdat de chemokuren alles in je lichaam kapot maakt. Na een transfusie was ze weer helemaal opgepept. Je kon het gelijk merken.

 

k denk dat het aan de regering en aan de zorginstellingen is om aan de hoge prijzen een halt toe te roepen. Als je het dure spul niet meer afneemt moeten ze wel omlaag met de prijs. Daar is geen miljoenen kostend onderzoek voor nodig :)

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagelijks zijn er mensen die niet zonder bloedproducten kunnen.

Soms liters tegelijk nodig. In Nederland zijn die door gratis donatie verkregen.

 

Helaas is er in dit land een organisatie die deze gratis donaties voor een groot deel omzet in

vette salarissen en dure gebouwen waardoor de prijs voor een soortgelijk Belgisch of Duits

product 2 maal zo hoog is.

 

Vandaar mijn oproep te stoppen met de donaties zodat goedkoper buitenlands bloed deze

monopoliemarkt een concurent geeft.

 

En transport, opslag, invoerkosten e.d. zullen de prijs niet verder doen opdrijven?...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat weten wij, en als het aan ons lag was het probleem denk ik ook met 1 telefoontje opgelost (je zakt met je prijs of we nemen geen bloed meer af) maar je hebt het wel over een groot log orgaan in de gezondheidszorg.

Hierbij moet natuurlijk eerst onderzocht worden of het bloed wat elders gekocht wordt wel van dezelfde kwaliteit is, er zijn natuurlijk langlopende contracten afgesloten en iemand aan zijn inkomen komen ligt natuurlijk heel gevoelig als hij daar zelf over moet beslissen.

 

@ ProXar wat jij omschrijft herkennen wij ook, 'smorgen gaat hij in een rolstoel, snakkend naar adem en spierwit naar het ziekenhuis, 's avonds komt hij zelf weer aan wandelen met een kleurtje op de wangen en lijkt er niets meer aan de hand.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een oproep :(

 

ja je mag je afvragen of een prijsstelling voor een gratis gegeven litertje in de zorgsector in europa zo maar mogelijk is

maar dan mag je je ook afvragen waarom de medische zorg in europa zo verschillend is.

 

kan enkel stellen; dat daar over gediscucieerd worden kan de zorgsector en haar geldstromen gezien onze premies en financiele middelen

om nu op te roepen dat je moet stoppen met donor zijn :confused:

 

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus kunnen we beter niet stoppen met hier geven maar het in Belgie of Duitsland gaan doen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar voorbeelden gezien waarom transfusie met bloedproducten noodzakelijk zijn en in dank ontvangen worden.

Die mensen hebben helemaal gelijk en het kan ons allemaal overkomen dat we dit nodig hebben:

Gescheurde milt na fietsongeval met stuur in de buik. Of trap in de zij bij sport. Of bij forse zijdelingse aanrijding in de auto.

Vervangen van een heup met flinke bloeding vanuit het beenmerg. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap met ruptuur van een darmbloedvat. Chemotherapie waarbij het beenmerg tijdelijk onvoldoende bloedcellen aanmaakt etc. etc.

 

Prima dat in dit land een goed werkende instantie voldoende bloed in voorraad heeft en dag en nacht het juiste bloed bij het ziekenhuis kan bezorgen. Maar mijn bezwaar is dat in ons omringende landen waar de kwaliteisteisen op hetzelfde niveau liggen, dit voor de helft van de prijs kan. Als monopolist zal Sanquin zelf nooit iets aan deze 100% overhead doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...