Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik hoor de laatste tijd veel mensen praten over CSP, waar ik zelf als weerworod geef dat OSCAM eigenlijk hetzelfde doet als een CSP.

Ook zie ik dan mensen OSCAM gebruiken om kaarten door te geven naar een CSP, lijkt me totaal overbodig.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen.

Ik draai zelf OSCAM en ik denk dat OSCAM met CSP alleen maar een extra blok aan de been is aangezien je alles met OSCAM kan, ik ben zeer te vreden met OSCAM en het is heerlijk om de cache aan het werk te zien.

Groeten,

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

Geplaatst:

Ik hoor de laatste tijd veel mensen praten over CSP, waar ik zelf als weerworod geef dat OSCAM eigenlijk hetzelfde doet als een CSP.

Ook zie ik dan mensen OSCAM gebruiken om kaarten door te geven naar een CSP, lijkt me totaal overbodig.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen.

Ik draai zelf OSCAM en ik denk dat OSCAM met CSP alleen maar een extra blok aan de been is aangezien je alles met OSCAM kan, ik ben zeer te vreden met OSCAM en het is heerlijk om de cache aan het werk te zien.

Groeten,

Hemant

En wat is dan het verschil ?

Ben daar wel nieuwschierig naar

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Geplaatst:

Daar probeer ik dus achter te komen tot dusver niet opgevallen dat CSP voordelen heeft tov Oscam

Hemant

Geplaatst:

Even wat informatie gebaseerd op Google informatie.

CSP en MultiCS zijn cardservers zonder softcam mogelijkheden en bedoeld om een P2P netwerk van cache te maken. Het moge duidelijk zijn dat zowel CSP als MultiCS niet bedoeld is voor interne cardsharing en dat het gebruikt wordt door een heel andere doelgroep.

Het biedt geen voordelen voor de reguliere sat4all bezoeker en ik denk dat verdere discussie en/of vragen geen toegevoegde waarde heeft op sat4all.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

@Niels

Dankt nu heb ik dan toch nog 1 laatste vraag, in de versie die ik heb draaien van Oscam 1.2 6441 heb ik in de config een extra optie CSP waar is die dan voor?

wordt Oscam dan een CSP of maak je daarmee verbinding met een CSP?

Hemant

Geplaatst:

Zoals ik het heb begrepen: met die optie kan CSP een verbinding maken en word je onderdeel van het cache-netwerk. Alleen heb ik begrepen dat dit 1 kant op gaat, vanuit OSCam richting CSP.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Geplaatst:

dus ik vul daar ip van de CSP in en poortnummer?

maar die heeft toch een username password waar geef ik die mee?

Geplaatst:

Nee, die instellingen zijn voor OScam (het is immers geen reader). De CSP maakt een verbinding met de cache van OSCam. Dus CSP zal de verbinding maken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...