Ga naar inhoud


Vu+ Duo valt plots op starting.... en hangt


boaz

Aanbevolen berichten

dat vind ik nu wel het leuke aan het board,elkaar helpen,zonder geld te vragen.iedereen helpt hier iedereen :)

misschien top offic,maar ik ben hier al veel geholpen geweest.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ALOHA!

Nou hier ook twee vu duo,s gelijk tijdig hangen ,rode punt en starting in beeld .

na hier gelezen erover een paar beteren dikke Elco,s gehaald en erin gesoldeerd,na pootjes afknippen en van boven de printplaat erop solderen.

daarna eerst geheugen geflasht naar 128mb en toen de usb backup erop. beiden draaien weer.Nou zijn beiden net 2 jaar waarvan 1 in de slaapkamer staat en zeer weinig branduren heeft zogezegd.

aan de elco c804 was niks te zien ,.de nieuwe is wel 4x dikker met een waarde van 330 16v 115w.

:grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb er hier momenteel twee van die boxen staan met beiden dezelfde problemen.

Als ik het goed lees, dien ik deze te solderen of te downgraden naar een release onder 28/12, correct?

 

Ik ben geen handige soldeerder maar kan iemand me laten weten hoe dit exact moet en eventueel waar ik die Elco's kan halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er hier momenteel twee van die boxen staan met beiden dezelfde problemen.

Als ik het goed lees, dien ik deze te solderen of te downgraden naar een release onder 28/12, correct?

 

Ik ben geen handige soldeerder maar kan iemand me laten weten hoe dit exact moet en eventueel waar ik die Elco's kan halen?

gewoon bij de electrozaak verkoopt ze.onder de euro de betere kwaliteit elco dikkere uitvoering. waarde van 330 16v 115w. ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 jaar later...

Hallo allemaal,

 

Zit met het volgende probleem. Heb een orginele Vu Duo met een harddisk erin van 80gb, image die er op zit is van pli. Als ik het ontvanger aanzet kan ik gewoon tv kijken maar naar een bepaald aantal uur er naar te kijken loopt hij vast. Ene keer naar 6 uur andere keer na 2uurtjes. Het desbetreffende elco laten vervangen C807 dacht misschien zal het mijn probleem oplossen maar noppes.

 

Heeft iemand een idee wat het kan zijn. Volgens mij wordt hij te warm dat die op hol slaat. Wat zou het oplossing kunnen zijn. (buiten een nieuwe ontvanger)

 

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

 

:eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

een satelliet receiver kan inderdaad te warm worden als die bijvoorbeeld op een AVR 5in1 Receiver staat in een gesloten meubel...

kijk of de fan draait aan de achterzijde

maar vastlopen kan ook door software fouten ontstaan (softcam / skin / plugins) is moeilijk zo maar een reden te geven.

 

wat is de status van het geheugen : gebruikt<t.o.v.>vrij

ciao ciao

Monsoon, Club Mix

Nusrath Fathe Ali Kahn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreffende de hardware:

-als er misschien regenwater inlekt in je LNB's / F-connectors / coax kan er ook een spanningsfout in het tunergedeelte ontstaan

staat 13~18 volt op de uitgang

- HDD eens ontkoppelen en zonder testen

 

Betreffende de software; welke plugins draaien op je VU+ ???

Monsoon, Club Mix

Nusrath Fathe Ali Kahn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier het zelfde probleem. Na een aantal weken gestoeid te hebben met een Vu+ duo die regelmatig een freez had is hij er gisteren tijdens het kijken helemaal mee gestopt.

Ook alleen nog maar een rood ledje en meer niet. Niets meer mee te doen.

Ik zal is gaan kijken waar ik bij mij de Elco kan aanschaffen en hem dan vervangen.

Laat nog even weten of dit gelukt is.

Thnx alvast voor deze info.

VU+ Duo met open PLi
Visiosat Big Bisat Astra 1, 2, 3 & Hotbird
4 x Alps LNB + Spaun SAR 411F 4/1 diseqc-switch
Harmony One

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...