Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op dit moment een ratjetoe aan apparaten om mijn TV staan:

• Een Cisco PVR van Ziggo die regelmatig vast slaat en te weinig opslagcapaciteit heeft;
  • Een HD recorder die analoog op kan nemen als ik een keer een derde tuner mis;
  • Een mini-PC met HDMI aansluiting waar ik films op download via SABNZBD en films bekijk via XBMC.

Ik zou het mooi vinden als ik dit allemaal zou kunnen vervangen door één apparaat. De VU+ Ultimo lijkt me een mooi apparaat dat klinkt alsof hij dit zou kunnen doen, maar ik overzie, ook na het lezen van veel items op dit forum, niet wat je allemaal met dit apparaat kan doen.

Dat de VU+ Ultimo een uitstekende vervanger is van mijn Cisco en die extra HD recorder, wil ik zeker geloven. Maar kan ik ook (linux) software installeren zoals SABNZBD en XBMC en zo downloaden en afspelen. M.a.w. kun je gewoon op de VU+ werken op Linux niveau of vervangt het PLi- of VTI image Linux volledig en "beperk" je hiermee de functie van het apparaat tot wat PLi of VTI biedt en kun je alleen maar uitbreiden via plugins.

Of moet ik me gewoon niet druk maken omdat er onder PLi of VTI uitstekende tegenhangers zijn voor SABNZBD en XBMC?

De vraag komt misschien een beetje dom over, maar ik heb echt zin om dit apparaat te kopen maar kan niet overzien of het uiteindelijk gaat bieden wat ik zoek.

Bedankt voor jullie tijd

Geplaatst:

Dat kan je wel vergeten, je zal nogsteeds de films moeten downloaden op je PC, wat je wel kan doen is een NAS gebruiken waar je fims op staan, dan kan je ze afspelen op je nieuwe satelliet decoder. (Streamen van de PC of een centrale NAS harddisk naar je decoder)

PS je Ziggo kaart kan je direct in een kaartlezer van de VU of Dreambox decoder stoppen, dat werkt prima m.b.v CCcam.

Grts.

• Moderator
Geplaatst:

Je hebt "slechts" 512 Mb ruimte voor je hele linux operating system, en dien ten gevolge draait er op zo'n settop box geen volledig linux operating system. Natuurlijk kan je toch nog best aardig wat doen met een settopbox, maar ik betwijfel of je er sabnzb op zou kunnen draaien zonder dat dit consequenties heeft voor de performance van het apparaat als settop box.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Jammer dat mijn plan dus niet realiseerbaar is. Maar het idee om twee van de drie apparaten te vervangen door een VU+ ultimo en dan dit apparaat verbinden met een NAS is toch niet zo'n gek begin. Dan hou ik maar die mini-PC naast.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb hier XBMC op een nettop naast de VU+ Duo. De mediaplayer op de VU+ vind ik ronduit slecht. Voor veel mensen zal die wel volstaan. Maar als je de interface en het bedieningsgemak van XBMC gewend ben....Ik geloof eerder in de toekomst van XBMC dan in die van sat decoder.

Er vinden momenteel erg interessante ontwikkelingen plaats op XBMC (zie de site van xbmcfreak).

Gezien de laatste ontwikkelingen bij CD overweeg ik om te stoppen met SAT.Als straks DVB-C eenvoudig ondersteund wordt in XBMC dan ben ik om.

Series download ik, films kijken we bijna nooit.

Maar ik heb ook berichten gelezen over VU+ met XBMC erop in de toekomst. Dat zou weer wel een welkome combi zijn!

Edit; e.e.a. uiteraard in combinatie met een NAS. Alle Media (CD, DVD en Bluray) wil ik niet meer in huis hebben. Onhandig en neemt te veel ruimte in!

aangepast door SubSense

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst: (aangepast)

Mijn Vu+ mijn "NAS"; er draait Samba & NFS op, dus de elementaire componenten van een NAS zijn aanwezig. De Vu+ staat doorgaans aan en is lekker zuinig, dus ik zie geen reden om nog een aparte NAS-doos in m'n netwerk te hangen. Films kan je als je ze direct downloadt op de Vu+ en direct met de afstandsbediening afspelen.

Je kunt prima op Linuxniveau met het apparaat werken, maar PLi of een ander image is geen vervanging van een volwaardige Linuxdistributie. Veelgebruikte Linuxtools als bijv. Midnight Commander zitten erin, maar het komt ook regelmatig voor dat iets er niet in zit.

Je gaat verder geen XBMC op een Vu+ lopen installeren. Het is Enigma wat de koek is, en Enigma is dus ook je mediaspeler. In gebruik is Enigma als mediaspeler prima, via je afstandsbediening een film selecteren en afspelen gaat prima, gebruiksgemak is hoog. Je Vu+ speelt echter alles in hardware af, en dat is andere koek dan de (voornamelijk) softwarematige aanpak va XBMC. Je bent beperkt tot de video- en audioformaten die de hardwaredecoder in de Vu+ kan verwerken. Dat zijn er nog redelijk wat, maar het is geen enkel probleem om filmmateriaal te vinden waar je Vu+ over struikelt. Zelfs bij wel ondersteunde formaten zoals het populaire XviD zijn er bepaalde bestanden die niet afgespeeld kunnen worden, dit heeft te maken met de gebruikte XviD-instellingen tijdens het encoden van de film. Ga er vanuit dat meer dan 80% van wat je downloadt gewoon goed werkt... als het resterende belangrijk is, dan is de Vu+ niet de mediaspeler die je zoekt.

aangepast door Zuppelan
Geplaatst:

En toch heeft de Vu+ als mediaplayer een nadeel (tenzij ik de instelling weer niet ken): een al dan niet gedownloade film met ondertitelbestand bij (lees *.srt) wordt prima met ondertitel afgespeeld. Enkel staat die ondertiteling bijna pal in het midden van het beeld. Mijn vroegere mediaplayer zet die netjes onderaan in het beeld...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:

Mijn Vu+ mijn "NAS"; er draait Samba & NFS op, dus de elementaire componenten van een NAS zijn aanwezig. De Vu+ staat doorgaans aan en is lekker zuinig, dus ik zie geen reden om nog een aparte NAS-doos in m'n netwerk te hangen. ......

Ik vind het geluid wat de Harddisk maakt vind ik irritant. De een hoort het niet, ik wel. Een laptop disk zou een oplossing zijn. Maar een NAS met een paar grote disken vind ik persoonlijk een betere oplossing die me meer flexibiliteit geeft.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:

Dat is inderdaad geen "onder"titeling, nee. Eerder overtiteling. :cool:

Volgens mij zou een update dit moeten kunnen verhelpen. Alleen moet deze info dan wel naar de Vu+-importeur.

(Ik ken dit verschijnsel trouwens ook bij de SAB-Ultimate. Waardeloos, want de functionaliteit is daarmee helaas niet te gebruiken. En daar heeft een update nooit meer iets aan veranderd, helaas.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik weet het uit ervaring, voor mij is VTi top, behalve de ondertiteling.

Eerder PLi gebruikt en daar is/was de ot hetzelfde als van de gemiddelde TV zender.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Ik heb op dit moment een ratjetoe aan apparaten om mijn TV staan:

• Een Cisco PVR van Ziggo die regelmatig vast slaat en te weinig opslagcapaciteit heeft;
  • Een HD recorder die analoog op kan nemen als ik een keer een derde tuner mis;
  • Een mini-PC met HDMI aansluiting waar ik films op download via SABNZBD en films bekijk via XBMC.

Hoi JosD,

Dat is toevallig zit met ongeveer dezelfde setup, iedergeval ook met de crappie cisco ziggo decoder.

Ik zit ook al een tijd te kijken naar 1 apparaat om alles te vervangen maar helaas word dat lastig of kom je toch uit op een HTPC (XBMC+XVDR etc).

Hierbij mijn setup:

- ATV2 met XBMC

- Synology NAS met SABnzb

- Cisco PVR mogelijk vervangen door VU+ ultimo

Nu een paar vraagjes over de VU+ ultimo:

- Kan je nu 2x/3x DVB-C/T tuners installeren of kan het alleen met 2x DVB-C/T en 1x DVB-S2 ?

- Kan ik mijn nas gebruiken als opslag om mijn tv programma's op te nemen?

Groeten

Zork

• Moderator
Geplaatst:

- Kan je nu 2x/3x DVB-C/T tuners installeren of kan het alleen met 2x DVB-C/T en 1x DVB-S2 ?

wat je wil. 3x dvb-c/t of 3x dvb-s, of elke combinatie die je maar kan bedenken.

- Kan ik mijn nas gebruiken als opslag om mijn tv programma's op te nemen?

ja ook dat kan. Je kan denk ik in elk image aangeven in de netwerk browser dat je een nas disk wil mounten, en dan kan je aangeven dat je deze als harddisk vervanger wilt gebruiken. Dan wordt hij gemount in /media/hdd zodat je daar je opnames kwijt kan.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

wat je wil. 3x dvb-c/t of 3x dvb-s, of elke combinatie die je maar kan bedenken.

Bedankt voor je snelle antwoorden.

Ik dacht ergens in de folder van Vu+ gelezen te hebben dat alleen maar DVB-C/T niet kan, dat je altijd 1x DVB-S2 nodig hebt.

Geplaatst:

Klopt er zijn problemen met drie DVB-C/T tuners in de Vu+ Ultimo.

Lees de berichten over dit probleem op het VU+ Support Forum.

http://www.vuplus-su...htuser=0&page=1

Ik heb alle berichten hierover niet gelezen, dus weet ik ook niet of dat er een oplossing voor is.

AU! Was ik net heel erg enthousiast aan het raken. Zag het helemaal zitten om mijn Cisco- en analoge harddisk recorders op te ruimen. Maar als er geen 3 kabel tuners in gaan zonder problemen, is dat een behoorlijk probleem. Benieuwd of dit nu een hard- of een software probleem is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...