Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Enige weken geleden een Visiosat Quadro geinstalleerd met 4 Alps op de Astra 1, 2, 3 en Hotbird,

alles goed afgeregeld en op alle satellieten een goed signaal.

Nu de laatste dagen een vreemd verschijnsel, ik heb geen signaal meer op de Astra 2 of een paar minuten signaal

waarna het wegvalt.

Dus het kan gebeuren als ik BBC zit te kijken dat het signaal ineens weg is en niet meer terugkeert

Heb ik signaal dat zeker 80% dus eea is wel goed afgesteld

Andere 3 satelliet posities leveren geen enkel probleem.op, daar perfect ontvangst.

Kan het de tuner zijn?

Of een storende LNB? maar waarom dan af en toe dan wel signaal?

Heb op dit moment een clone Dreambox 800HD die al 1,5 jaar zonder probleem staat te zoemen

op de Astra 1 en 3

Visiosat G4 Quadro - 4 x Alps LNB Astra 1,2,3 + Hotbird 13.0 - DM800HD - Philips Full HD LCD 8404 37 inch

Geplaatst:

Dit bericht er over gelezen:

Op 24 februari zal de BBC te zien zijn vanaf de Astra 1N, het gaat om de volgende services:

BBC One (including all National and Regional variants)

BBC One HD

BBC Two (including all National variants)

BBC Three

BBC Four

BBC HD

CBeebies

CBBC

BBC News

BBC Parliament

BBC ALBA

BBC Radio 5 Live

BBC Radio 5 Live Sports Extra

BBC gaat de wijzigingen doorvoeren tussen 03:00 en 05.00 GMT.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Geplaatst: (aangepast)

Het is toch anders dan gedacht

Gisteravond de Dreambox uitgezet en pas om 11.00 weer aangedaan, en ja hoor gewoon signaal op de 28.2 en even gechecked of ik oa BBC kon ontvangen.

Dat bleek geen enkel probleem, goed beeld met een signaalsterkte van 70% maar dat wisselt per kanaal dat je kijkt.

Maar na ongeveer 10 minuten bevriest het beeld en is er geen signaalsterkte meer........... op de 28.2

Op de andere 3 satellietposities geen enkel probleem, signaalsterkte daar is gewoon prima

Had al wat verder gelezen ivm overgang BBC naar de 1N maar dat zonder aanpassing gewoon te ontvangen zijn en dat blijkt

ook zo te zijn.

Het totaal wegvallen van de signaalsterkte is voor mij een raadsel, waar zou ik dat moeten zoeken?

Heb in het menu via de signaalzoeker de 4 sat.posities gechecked

aangepast door Channie

Visiosat G4 Quadro - 4 x Alps LNB Astra 1,2,3 + Hotbird 13.0 - DM800HD - Philips Full HD LCD 8404 37 inch

Geplaatst:

Je zou de astra2 lnb kunnen wisselen met een van de andere............

Verplaatst het probleem zich dan dan weet je je boosdoener.

Tweede kan je twee ingangen van je switch wisselen en dan uiteraard bijhorende seting in je ontvanger wijzgen.

En wederom, als het probleem zich dan verplaatst weet je de boosdoener :)

Help beide niet kan je gaan twijfelen aan je tuner...

Geplaatst: (aangepast)

TIjdens het wisselen van Triax naar de Visiosat hebben we elke LNB individueel en rechtstreeks afgesteld, pas toen alles een goede signaalsterkte had hebben we de aansluitingen naar de 4/1 disceq switch gemaakt.

Nu lees ik ergens anders dat de DM weleens problemen kan geven met div switches en dat een Spaun SUR420 aanbevolen wordt.

Zou het dan aan mijn 4/1 switch van Centauri liggen? Die was in ieder geval goedkoop

Verder heb ik nog een oude DM500 ergens liggen, die zal ik deze week eens even aansluiten om te kijken hoe eea daar mee werkt

aangepast door Channie

Geplaatst:

Zou kunnen idd aan de switch kunnen liggen.

Ik gebruik graag emp.

Maar het is eenvoudig te controleren.

Gewoon de coax direct op de lnb en je setting aanpassen en kijken.

Werkt het dan weet je het :)

• 4 weken later...
Geplaatst:

Alle aansluitingen buiten gecontroleerd, LNB's gechecked en overal signaal.

Dus niet echt een oorzaak gevonden maar probleem wel opgelost

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...