Earthfinder Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Hallo, Ik draai nu nog altijd Win7 MCE + DVBLink + ACamd + NewCS 1.65. Op zich draait dit oké. Grafisch ziet het er goed uit. Opnames zijn netjes te sorteren. Ook op Serie. Ik ben benieuwd of dit ook kan in VDR. Maar waar het me om gaat is hoe stel ik het gedeelte in zodat de kanalen gedecodeerd kunnen worden, als ik overstap naar bijv. yaVDR 0.4. Hoe ik OScam instel, zodat mijn CD-kaart uitgelezen kan worden, is mij bekend. Het installeren gaat prima lukken. Daarna het instellen van de DiSEqC met Astra 19.2E en Astra 23.5E en de kanalen ook. Wat ik lees, is dat er voor VDR nu een DVBAPI is om gecodeerde kanalen te kunnen zien via VDR, als vervanging van het gedateerde VDR-sc-plugin. Wat ik ook nog weet van eerdere pogingen en wat me nooit is gelukt op een HTPC waar lokaal OScam/NewCS draait, is dat bij VDR de lokale card-server (OScam of NewCS) opgestart moeten zijn voordat VDR met de vdr-sc-plugin wordt opgestart. Anders moet je eerst VDR even opnieuw opstarten. VDR wil geloof ik kunnen verbinden met de card-server, voordat het decoderen van gecodeerde kanalen actief is. Met DVBAPI zal dit, vermoed ik, ook het geval zijn. Mijn vragen zijn nu: Hoe installeer/compile ik DVBAPI in yaVDR 0.4, zodat deze ook verbind met een lokale OScam-server (of NewCS, mag ook). Hoe installeer ik OScam (of NewCS) zodat OScam is opgestart voordat VDR opgestart is, bij een "koude start"/herstart van de HTPC, waardoor gecodeerde kanalen direct werken zonder herstart van VDR zelf. Hoe krijg ik het voor elkaar om OScam goed uit S3 (slaapstand) ontwaakt/herstart zodat de gecodeerde kanalen ook gewoon weer werken. Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Niels Wagenaar Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Ik zal deze week even een nieuwe tutorial in elkaar zetten. Mijn yavdr installatie is behoorlijk vervuild, dus het geeft mij direct de kans om het netjes en schoon in te richten Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
andre123 Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Ik zal deze week even een nieuwe tutorial in elkaar zetten. Mijn yavdr installatie is behoorlijk vervuild, dus het geeft mij direct de kans om het netjes en schoon in te richten Mvg, Niels Wagenaar Bedankt Niels dan kan ik er ook mee aan de slag,waar zet je die tutorial neer?
Maxzz Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ik ben ook benieuwd naar deze tutorial. Ik ben ook op zoek naar een htpc oplossing en door een oude blog van Niels werd ik op vdr gewezen. Ik las wel dat je misschien ooit nog eens een windows htpc zou willen proberen Volgens mij was dat een blog uit 2009 Groeten Maxzz ------------- Vu Duo met Pli 1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb
Niels Wagenaar Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ik was van plan om mijn Wiki maar weer eens bij te werken op basis van yavdr. Alleen is mijn tijd wat beperkt, waarschijnlijk zal ik het zaterdag gaan doen. Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Niels Wagenaar Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 En de WiKi is bijgewerkt: http://shalafi.wiki.xs4all.nl Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Earthfinder Geplaatst: 6 maart 2012 Auteur Geplaatst: 6 maart 2012 Fantastisch. Wellicht dat ik hier komend weekend mee aan de slag ga! Bedankt, Niels! Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Niels Wagenaar Geplaatst: 8 maart 2012 Geplaatst: 8 maart 2012 Ik ben ook benieuwd naar deze tutorial. Ik ben ook op zoek naar een htpc oplossing en door een oude blog van Niels werd ik op vdr gewezen. Ik las wel dat je misschien ooit nog eens een windows htpc zou willen proberen Volgens mij was dat een blog uit 2009 Ik heb sowieso een Windows 7 installatie als backup draaien. Hierop draaien WMC7 met DVBLink v3 en DVB Viewer Pro. Het voordeel van WMC7 met DVBLink v3 is natuurlijk de complete integratie van HD-media (HDTV via DVB-S2, BluRay icm Cyberlink en MKV/MP4 via Shark007 codecs) in één applicatie met hoge WAF, het probleem is alleen dat WMC7 meer is bedoeld voor DVB-instellingen met een beperkte channellist. Bovendien is de DVBLink v3 configuratie-interface extreem traag en crashgevoelig (v4 is te configureren vanuit de browser en dat werkt echt stukken beter, maar ja dan moet ik weer een betaalde upgrade uitvoeren). DVB Viewer Pro is een no-nonsense DVB applicatie dat beschikt over multimedia playback mogelijkheden (met uitzondering van native BluRay) en met een skin ziet het er enorm goed uit. DVB Viewer Pro is uitermate geschikt voor DVB-S[2] kijkers door de ondersteuning van favorites, alleen is de applicatie in al die tijd zeer weinig veranderd en/of geëvolueerd. Eén keer in de zoveel tijd gooi ik mijn Windows installatie weer eens online en test ik diverse DVB applicaties, maar op een één of andere manier blijf ik terugvallen op mijn VDR configuraties. Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
ruwebol Geplaatst: 8 maart 2012 Geplaatst: 8 maart 2012 Geweldig zo'n overzichtelijke/duidelijke wiki! Bedankt! Is het mogelijk om met yavdr een rotor aan te sturen? Vind wel het een en ander over een plugin, zo ja heeft heeft iemand hier ervaring mee of het goed werkt? DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
Niels Wagenaar Geplaatst: 9 maart 2012 Geplaatst: 9 maart 2012 Er zit inderdaad een rotor plugin in en ik ken personen die deze plugin met succes gebruiken. Alleen heb ik (omdat ik geen rotor heb) hier zelf geen enkele ervaringen mee. Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
bccrew Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 Hey Niels, Is het ook mogelijk om yaVDR te installeren op een reeds bestaande Ubuntu Desktop? Ik heb nu een HTPC met DVBViewer, Cyberlink PowerDVD en Media Player Classic Homecinema en mijn vriendin surft ook nog graag es naar haar Gmail account en af en toe wat Youtube filmpjes. Zou dus handig zijn om een gewone Desktop te krijgen bij het opstarten van de HTPC en XBMC te starten wanneer ik wil. Groeten
Niels Wagenaar Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 yaVDR heeft ook gewoon een desktop en is voorzien van Firefox voor je internetplezier. En de deb-src's kun je gewoon toevoegen aan de apt-repository. Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Earthfinder Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 (aangepast) @Niels: beetje late reactie op je tutorial. Hartsikke bedankt! Het werk in feite als een zonnetje. Stuk beknopter dan wat er voorheen stond, maar dat komt doordat yavdr 0.4 zelf al in heel veel voorziet. Wellicht paar kleine aanvullingen: Wat me opviel bij de installatie en upgrade van de yavdr-distributie. Je maakt gebruik van de volgende twee commando's: apt-get dist-upgrade apt-get install linux-media-dkms Bij de eerste regel wordt s2-liplianin geïnstalleerd. Dat is een erg tijdrovende klus. Met de onderste regel wordt s2-liplianin verwijderd en linux-media-dkms wordt ervoor in de plaats gezet. Is het ook mogelijk om een pat-get dist-upgrade uit te voeren waarbij je s2-liplianin niet meeneemt. Dit door bijv. iets aan het commando toe te voegen? Onder Installing DVBAPI plugin: ... cd cd vdr-plugin-dvbapi make cp libvdr-dvbapi.so /usr/lib/vdr/plugins/libvdr-dvbapi.so.1.7.21 cd cd vdr-plugin-dvbapi => cd vdr-plugin-dvbapi Omdat de laatste vdr-versie wordt opgehaald aan het begin van de handleiding, moet de volgende regel worden aangepast: cp libvdr-dvbapi.so /usr/lib/vdr/plugins/libvdr-dvbapi.so.1.7.21 => cp libvdr-dvbapi.so /usr/lib/vdr/plugins/libvdr-dvbapi.so.1.7.22 Onder Installing OSCAM staat: ... cd oscam-svn mkdir build cmake .. make ... cmake .. => cmake . (één punt, anders wordt er verwezen naar een make-bestand in de parent-directory). Misschien is het handig dat je hier ook nog bij vermeldt, dat het bestand oscam.server ook nog nodig is. -------- Waar ik nog tegenaanloop is dat mijn dvb-kaart (Tevii S470) niet goed uit sleep-mode (S3) komt. Daarvoor wil ik de volgende tutorial nog even doorlopen, vanavond. Daarin staat (onderaan) ook een dergelijk probleem, maar dan met een andere dvb-kaart. Maar volgens mij een kwestie van de juiste modules opzoeken, die bij mijn kaart horen. Ik laat dan nog even weten of daarmee het probleem is opgelost. 2 april 2012 aangepast door Earthfinder HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Earthfinder Geplaatst: 3 april 2012 Auteur Geplaatst: 3 april 2012 Het probleem met de dvb-kaart is opgelost. Ik kom er alleen achter, dat mijn oscam-cardreader-combi niet meer werkt na sleep/suspend (S3). Tenminste de gecodeerde kanalen worden niet gedecodeerd. Dan moet ik eerst oscam herstarten voordat de gecodeerde kanalen weer worden getoond. Ik heb geprobeerd om met een script in /etc/pm/sleep.d/ het oscar-process te stoppen dmv killall oscam. Maar omdat killall als root uitgevoerd moet worden, lukt dat niet. Via de rc.local wordt oscam namelijk als root gestart ipv van onder mijn user. Is er een mogelijkheid om dit proces via rc.local als de user op te starten? Kan iemand mij hierbij helpen? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen