Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste vrienden,

Sinds 2 dagen ben ik de trotse bezitter van een Dreambox 500 HD. Daarop wil ik 4 lnb's aansluiten, waarbij ik gebruik maak van een SAB 4/1 disecq 2.0 switch. Helaas krijg ik geen een lnb werkend op deze switch, op diverse fora heb ik gelezen dat de Dreambox 500 HD geen disecq 2.0 ondersteunt, maar disecq 1.0/1.1 en 1.2. Moet ik nu een andere disecq switch kopen? welke raden jullie mij eventueel aan, mag niet duur zijn. Of kan ik de 2.0 switch alsnog werkend krijgen? Alvast bedankt.

groetjes,

Satmens

Geplaatst:

4 LNBs is onder DiSEqC 1.0 mogelijk. Vertel eens wat/hoe je hebt ingesteld?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Heb je het ook al zonder switch geprobeerd,even door verbinden naar de lnb ,wat ook

belangrijk is, de volgorde van de lnb's op de switch ,zo ook in het menu van de

ontvanger zetten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste vrienden,

Helaas krijg ik geen een lnb werkend op deze switch, op diverse fora heb ik gelezen dat de Dreambox 500 HD geen disecq 2.0 ondersteunt, maar disecq 1.0/1.1 en 1.2. Moet ik nu een andere disecq switch kopen?

groetjes,

Satmens

Deze switch is prima. Volgens Wikipedia is hij alleen bidirectional, dus geschikt voor interactief. Maar hij is inclusief alle lagere versies, van protocollen, inclusief diseqc 1.0.

Ik denk, dat je het "instellingsverhaal" niet goed hebt afgemaakt. Bij 1.0 is dat: AA(voor lnb 1=Astra 1) - AB (lnb2=Astra 3) - BA (lnb3=Astra 2) - BB (lnb4 = Hotbird).

Succes!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...