Ga naar inhoud


ziggo beperking Humax 5050c geen 2e opname


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Kan het zijn dat ziggo de smartcard eveneens beperkt heeft ?

Ouders kunnen geen 2e opname meer maken met hun Humax 5050c

Voorheen konden ze gelijktijdig en/of overlappend 2 opnames maken met die receiver.

Nu lukt hun dat niet meer.

Meestal programmeren ze middels de EPG een opname vooral als het te laat uitgezonden wordt.

 

heeft iemand anders een bevestigend antwoord of maken ze een bedieningsfout?

ciao

 

kan het zijn dat ze pardoes een "serie opname hebben geprogrammeerd die een tuner belegt?

aangepast door Tonskidutch

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch,

 

Normaal is 1 zender kijken en 1 zender opnemen, of 2 opnemen zonder een andere te kijken.

 

Dan, in sommige gevallen is het mogelijk om 3 programma's gelijktijdig op te nemen zonder 1 te kunnen kijken :

Voorwaarde is om in het menu in te stellen dat het geprogrammeerde programma standaard iets eerder moet beginnen en wat later moet stoppen, we maken in dat geval gebruik van "overlapping".

Stel een programma op nederland 1 start om 8.00 uur en eindigt om 9.00 uur, om 9.00 uur begint het volgende programma op de zelfde zender wat je wilt opnemen, dan neemt hij dat programma gewoon op, deze worden appart weergegeven, m.a.w. 2 file's op de hardeschijf.

 

In sommige gevallen is het mogelijk om ook nog een zender te kunnen bekijken, heb het gevoel dat dit te maken heeft met de niet HD zenders of een zelfde frequentie ( transponder ) ?

 

kan het zijn dat ze pardoes een "serie opname hebben geprogrammeerd die een tuner belegt?

 

Dat zou idd wel eens het probleem kunnen zijn.

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk hier niets vreemds...?

Houd er wel rekening mee dat de 5050c bij een overlappende opname ook 2 tuners gebruikt.

Als je dus ingesteld hebt dat er voorloop/naloop van bv. 5 min. is, en je neemt dan 2 programma's op,

die weliswaar volgens klok precies achter elkaar beginnen, (bv. van 20.00 tot 21.00 en van 21.00 tot 22.00),

je tijdens de overlap van 10 min. te maken hebt met het gebruik van 2 tuners.

Je kunt dan geen andere opname maken (Er zijn al 2 tuners belegd)

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden bedankt voor jullie reacties...!

er blijken geen serieopnames te zijn geprogrameerd.

 

Het lastige voor m'n ouders is om het starten en eindigen met 20 minuten "naloop" berekenen (vooral als er 2 geprogrammeerd staan).

Die 20 minuten is gebleken hoogstnoodzakelijk voor de belgische zenders die altijd uitlopen daar ze te laat beginnen en het spannende einde van een film willen ze natuurlijk niet missen.

 

ik zal zelf ook nog eens kijken eerdaags of we de "naloop" van 20 minuten kunnen beperken.

De humax geeft niet zo veel opties qua "naloop" en laten we eerlijk zijn de EPG van ziggo/brt is ook een draak.

 

ciao ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt overstappen op een openpli ontvanger. Die gaan veel slimmer om met dit soort zaken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan klagen de mensen over Can. Digitaal, daar kan je wel 3 programma´s gelijkertijd opnemen en een 4e kijken.

Of 4 opnemen en iets anders van de HDD. Dus CD is nog niet zo slecht.

Ook kan je bij hun (nog) doorspoelen als er reclame is.

 

 

@cheapwatcher,

 

dit heet geen openpli ontvanger, maar een ontvanger die draait op het "Linux" systeem.

Pli is slechts de software die je er op zet en dat kan ook VTi zijn (erg klantvriendelijk), Blackhole, VIX en nog enkele andere.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli,

 

Je hoort mij niet klagen, CD is voor mij alleen maar hobby, kijken doe ik digitaal via Ziggo.

Maar kan me de mensen wel voorstellen die klagen aangaande CD en de beperkingen, dat slaat nergens op.

Zelf hou ik mij in het totaal niet bezig met CS, dus die problemen heb ik dan ook niet en hoef me er niet druk om te maken.

De maatregel kan wel een voordeel hebben, de terugkomst van de echte hobby-isten.

 

Verder ben ik erg te vreden over Ziggo en over de werking van de Humax 5050c.

Tegenwoordig kijk ik af en toe zelfs weer een filmpje, iets wat ik een aantal jaren nooit gedaan heb wegens tijd gebrek o.a. door de hobby.

 

 

@Tonskidutch,

 

Het blijft voor je ouder een gemakkelijk te bedienen apparaat volgens mij.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Tonskidutch,

 

Het blijft voor je ouders een gemakkelijk te bedienen apparaat volgens mij.

Gr.

Zilverster.

zeker, 99% van het gebruik en de functionaliteit is absoluut positief

het grootste probleem is ziggo zelf :D

die om de haverklap (uit hun perspectief) de zenderlijsten aanpast.

 

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zilverster,

 

Ik begrijp uit de opening van dit onderwerp, dat het juist Ziggo is met de beperkingen.

Als je op je CD-Card rev I4A entitlements hebt, dan kan je wel meerdere programma´s opnemen, zie mijn vorig lijntje.

Daarom, kan ik dit "Maar kan me de mensen wel voorstellen die klagen aangaande CD en de beperkingen, dat slaat nergens op." niet helemaal volgen.

 

En nogmaals, is het niet Ziggo die je niet laat doorspoelen, als je reclame hebt, die je opname verpest, of is dit UPC?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli,

bij de probleem beschrijving, kwam dat vermoeden dat er recent ook een beperking bestaat op ziggo kaarten

daarom vroeg ik ernaar

blijkt dat dit echter niet het geval is en een gebruikers fout van mijn 90 jaar oude pa.

dus de vraag was misschien te specifiek maar de problematiek is ons nu duidelijk.

bedankt voor je bijdrage...

ik zal mijn ultimo eens meenemen naar pa ;) om te testen

ciao

aangepast door Tonskidutch

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli,

 

 

Daarom, kan ik dit "Maar kan me de mensen wel voorstellen die klagen aangaande CD en de beperkingen, dat slaat nergens op." niet helemaal volgen.

 

Ik doelde op de huidige CHID beperking die men toepast bij CD.

 

Bij Ziggo kan ik gelukkig nog steeds doorspoelen tijdens de reclame, het kan zo zijn dat dit bij UPC niet meer mogelijk is.

 

 

@Tonskidutch,

 

Er zijn de laatste tijd idd een of meerdere aanpassingen per week.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...