Ga naar inhoud


voip over 3g


pukje

Aanbevolen berichten

Ben weer eens gaan testen (na 2 jaar) om voip op android

te laten werken.

Met slecht resultaat zelfs slechter als voor 2 jaar .

b.v. spraak antwoord van andere kant duurt 20 sec voordat het op de telefoon

aan komt en zeer slecht geluid

De uitgaande spraak gaat wel goed.

heb getest met SIP en IAX2 protocol.

provider is T-Mobile

 

Zijn hier anderen met ervaringen en nog mooier met oplossingen ?

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom Voip over 3G. Wat is hier het voordeel van. Er zijn voor Android en Iphone gratis toepassingen verkrijgen die Voip doen via WIFI verbinding. En dat lijkt mij veel interessanter.

 

Ik loop hierbij echter tegen een vreemd probleem aan. De verbinding verloopt op zich goed via Voipcheap. Alleen werkt de microphone van het Android toestel niet. Op een of andere manier wordt de microphone uitgeschakeld. De oorzaak nog niet kunnen vinden.

 

Zal het nog weer eens met nieuwe software proberen.

 

Dus ontvangen via het gewone netwerk en uitgaande gratis Voip telefoontjes via WIFI. Ook vanuit het buitenland !

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik kan met T-Mobile abonnement, Bria voor iPhone en een fatsoenlijke 3G verbinding prima bellen via 3G.

 

Ik gebruik dan wel de G.729 codec want met G.711 gaat inderdaad stukken minder goed en dat is ook logisch, want die codec is veel te breedbandig voor 3G.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de optie hebt om de "GSM" codec te gebruiken, dan is dat zelfs een betere keus kwa bandbreedte. Echter de geluidskwaliteit van G729 is vele malen beter.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik in zowel Zweden als Denemarken Voip over 3G. Ik heb "3" ( www.tre.se ) als provider. Het usb modem zit rechtsreeks in een Dovado 4GR router, en als telefoon gebruik ik mijn Siemens Gigaset c470IP. Het werkt prachtig... geen vertragingen, goede kwaliteit.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Waarom Voip over 3G.. . . . Wat is hier het voordeel van. . . .

 

Bijvoorbeeld omdat ik alleen 3G heb en binnenkort geen kpn aansluitng meer heb.

Ik bel nu met 12Voip maar wil ook uiteraard bereikbaar zijn via voip via 3G.

 

Wat zijn dan de mogelijkheden?

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het mooiste zou zijn als je met 2 mobiele telefoons naar elkaar kunt bellen maar dan gratis (bijvoorbeeld als je allebie op straat loopt)!!!!!!!!

maar dat duurt nog even!!!!!!!

Nee hier zit ik niet op te wachten als iemand 20 meter bij

mijn vandaan is loop ik er naar toe ipv bellen.

 

Ik bel al weken lang probleemloos via 3g-voip het

gaat dus goed maar wel de goede codec gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hier zit ik niet op te wachten als iemand 20 meter bij

mijn vandaan is loop ik er naar toe ipv bellen.

 

Ik bel al weken lang probleemloos via 3g-voip het

gaat dus goed maar wel de goede codec gebruiken

Laat ik eerst maar eens beginnen met een inkomend nummer van BudgetPhone, met nummerportering.

 

En daarna . . . . de grote uitdaging . . . instellen van de SPA.

 

En als dat allemaal gelukt is jawel, de KPN eruit.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 jaar geleden mijn Nederlands KPN nummer geporteerd naar Budgetphone. Ik ben uitermate tevreden. Mijn ervaring is dat het al dan niet tevreden zijn erg afhangt van de gebruikte randapparatuur (hardware). Alle oplossingen met gewone analoge telefoons die icm internet provider-routers gebruikt worden, lijkt niet echt lekker te gaan... Als je een Siemens Gigaset IP telefoon gebruikt werkt het prima... ik heb nooit problemen gehad met Budgetphone... ik heb er overigens een gewoon prepaid account, omdat je beter uit kan bellen via andere providers. Ieder jaar zet ik wel 5 euro beltegoed op het account omdat je dan ook NL 0800 nummer (gratis) kan bellen... en ik zorg dat het geld na afloop van dat jaar ongeveer op is. Budgetphone is een goede deal in mijn ogen.

 

Ik neem de gigaset telefoon altijd mee als ik ergens heen ga, en plug hem dan gewoon in de Dovado (3G modem)... ben ik in DK of SE bel ik via mijn vertrouwde voip aansluitingen, maar dan via het 3G netwerk ipv via de Telfort internetverbinding thuis in NL.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga Budgetphone alleen gebruiken opdat men mij op mijn bestaande nummer kunnen bereiken.

Normaal gebruik ik 12Voip, die is eigenlijk altijd de goedkoopste, om uit te bellen, althans, naar

vaste nummers uiteraard gratis en mobiel € 0,07 en SMS € 0,06. Ik bel alleen in Nederland.

 

Sinds ik de Spa 3102 heb is de kwaliteit zéker net zo goed dan wel beter dan de koperlijn van KPN.

Ooit op aanraden van een mede-forist. Top-apparaat, wel errug veel instellingen.

 

HG CC

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...