Ga naar inhoud

2e en 3e kaart entertainment pakket wijziging

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb net telefoon van de consumenten bond gekregen over een aantal vragen die ik had .Even kort .ik heb een 2e kaart aangeschaft en kreeg de brief .heb nu op beide kaarten een entertainement hd pakket zitten en per 1 april (ik niet want ik zeg alles op) zou dit terug gaan naar een family pakket .

Ik heb eea bij consumentenbond neergelegd .De volgende vragen .

Mag canal digitaal zomaar terug gaan naar 4 zenders tegelijk kijken .Antwoord nee dit mag niet tenzij het contractueel is vastgelegd .

Mag canal digitaal zomaar het 2e kaartje terug brengen naar een family pakket en dan mij een brief sturen en geen woord reppen over de kaart die ik .half januari heb aangeschaft .

antwoord .Nee!! dit is contract breuk ,ten tijde van de aanschaf was u niet op de hoogte dat er een wijziging was .Sterker nog op de site en in de naar u gestuurde mail word er geen woord gerept over verlaging pakket .Dit is reden het geheel op te zeggen en volgens het burgerlijk wetboek onder redelijkheid en billijkheid uw geld voor de aanschafte kaart administratie/activatie kosten vermeerderd met het bedrag voor een aangetekende brief terug te vragen .Tenslotte heeft u maar een maand gebruik kunnen maken van de kaart

.Verhaal zou volgens consumenten bond anders zijn als ik a paar jaar die kaart zou hebben .Of de kaart hebben aangeschaft na dat bekend was dat het zou veranderen .

Advies consumenten bond .Aangetekende brief opsturen duidelijk vernoemen dat u het abbo opzegt en uw geld voor de aanschafte kaart en activatiekosten en kosten voor het versturen van een aangetekende brief .

Aangezien canal digitaal niet is aangesloten bij een klachten commissie .heb je maar 2 mogelijk heden je geld terug te krijgen .In mij geval neemt consumenten bond de zaak over als ze na het schrijven aangetekende brief niet positief reageren .Of een rechtsbijstand.

edit.gif

Heel goed gedaan

pak ze maar eens aan stelletje mafkezen daar die denken dat ze zomaar alles kunnen flikken.

wens je veel succes

Geplaatst:

Ik heb net telefoon van de consumenten bond gekregen over een aantal vragen die ik had .Even kort .ik heb een 2e kaart aangeschaft en kreeg de brief .heb nu op beide kaarten een entertainement hd pakket zitten en per 1 april (ik niet want ik zeg alles op) zou dit terug gaan naar een family pakket .

Ik heb eea bij consumentenbond neergelegd .De volgende vragen .

Mag canal digitaal zomaar terug gaan naar 4 zenders tegelijk kijken .Antwoord nee dit mag niet tenzij het contractueel is vastgelegd .

Mag canal digitaal zomaar het 2e kaartje terug brengen naar een family pakket en dan mij een brief sturen en geen woord reppen over de kaart die ik .half januari heb aangeschaft .

antwoord .Nee!! dit is contract breuk ,ten tijde van de aanschaf was u niet op de hoogte dat er een wijziging was .Sterker nog op de site en in de naar u gestuurde mail word er geen woord gerept over verlaging pakket .Dit is reden het geheel op te zeggen en volgens het burgerlijk wetboek onder redelijkheid en billijkheid uw geld voor de aanschafte kaart administratie/activatie kosten vermeerderd met het bedrag voor een aangetekende brief terug te vragen .Tenslotte heeft u maar een maand gebruik kunnen maken van de kaart

.Verhaal zou volgens consumenten bond anders zijn als ik a paar jaar die kaart zou hebben .Of de kaart hebben aangeschaft na dat bekend was dat het zou veranderen .

Advies consumenten bond .Aangetekende brief opsturen duidelijk vernoemen dat u het abbo opzegt en uw geld voor de aanschafte kaart en activatiekosten en kosten voor het versturen van een aangetekende brief .

Aangezien canal digitaal niet is aangesloten bij een klachten commissie .heb je maar 2 mogelijk heden je geld terug te krijgen .In mij geval neemt consumenten bond de zaak over als ze na het schrijven aangetekende brief niet positief reageren .Of een rechtsbijstand.

edit.gif

En of u gelijk heeft 100% JA

Maar ik vrees dat pas in groepsverband het recht zal zegevieren.

Gezien de kosten die er gemaakt moeten worden zal de rechtsbijstand u eerder zelf schadeloos stellen dan het te gaan verhalen bij canal digitaal.

Recht hebben en/of recht krijgen is een groot verschil.

Pas als ze aan de publiekelijke schandpaal komen te hangen zullen ze van canal digitaal uit actie ondernemen.

Geplaatst:

ik heb de zaak afgelopen week aangetekend op de post gedaan. Ook ik ben benieuwd op hun reactie .Maar ik ben zo iemand als ik a zeg zeg ik ook b .Maw als ik in mn recht sta ga ik het halen en gooi alle kosten bij hun neer als ze de zaak niet vergoeden .Dat met die rechtsbijstand klopt die doen zelfs onder de 200 euro niets .Maar ik heb de zaak bij de consumentenbond liggen .Met die brief heb ik gedaan wat ik kan .Mocht dit niet worden opgelost dan Neemt de rechtsafdeling van de consumentenbond het over .

Dan zal er eerst nog wel over en weer worden geschreven maar denk dat als het uiteindelijk er op aan komt de consumentenbond wel naar de rechtbank zal gaan .En ja dan ben nog alleen ik maar geholpen .Maar neem van mij aan mocht het zover komen dan zal ik hier de uitslag op deze site zetten >maar denk dat je dan wel een hele tijd kwijt bent want zo snel gaat dat hier allemaal niet of het moet een prent van cjb zij die zijn wel snel

Geplaatst:

Het gevecht is begonnen!!!

Vandaag 4 brieven van canal digitaal thuis gekregen .Daarin reppen ze geen woord over de kosten die ik in mijn aangetekende brief heb gestuurd .Sterker nog ze zeggen het abbonement pas per 1 januari 2013 op .Heb vandaag consumentenbond gebeld kreeg toevallg ze zelfde persoon aan de lijn als week geleden .Die man heeft nu alles doorgestuurd naar de juridische dienst van de consumentenbond .

Word vervolgd

Geplaatst:

Welkom in de hel van canal digitaal.

Consumenten bond is goed als er heel veel klachten binnen komen.

Ik vrees echter dat er aangezien de bestaande klanten voorlopig hun abonnement blijven behouden er vanuit de consumenten bond geen actie word ondernomen.

En zo komen ze er bij canal digitaal voor de zoveelste keer weer mee weg.

Wat niet weg houd dat je als ik jou verhaal zo lees het gelijk aan jou kant hebt staan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

Zo net even een email gekregen van CD, dat de kosten voor de 2e en 3e kaart van mijn Entertainment-pakket, met ingang van mei van Euro 2,50 naar Euro 3,50 per kaart gaan :eek:

Uiteraard kan ik de extra kaarten opzeggen, maar niet mijn abbo :whistle: ,dit is het begin van het einde van mijn abbo bij CD :D

Groetjes,BBC

Geplaatst:

Hallo,

Zo net even een email gekregen van CD, dat de kosten voor de 2e en 3e kaart van mijn Entertainment-pakket, met ingang van mei van Euro 2,50 naar Euro 3,50 per kaart gaan :eek:

Uiteraard kan ik de extra kaarten opzeggen, maar niet mijn abbo :whistle: ,dit is het begin van het einde van mijn abbo bij CD :D

Groetjes,BBC

Volgens de regels van de wet.

Bij aanpassing van de algemene voorwaarden, wat dit is, kan je direct je abbo opzeggen.

Aangetekende brief sturen en je abbo per direct opzeggen.

Dit is geen uitspraak van mij, maar die van een advocaat die ik gebeld heb.

Grts.

• Moderator
Geplaatst:

Blijft de vraag, of je voor die extra Euro per maand ergens anders goedkoper uit bent.

Mijn dagblad heeft mij ook geschreven dat het maandelijkse abonnement omhoog gaat.

De benzine was vanochtend ook duurder.

En oja, per 1 januari j.l. hebben ze mijn salaris ook verhoogd.

Het is natuurlijk voor een ieder een persoonlijke afweging, die te respecteren is, maar of dit een rationele of emotionele beslissing is...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
En oja, per 1 januari j.l. hebben ze mijn salaris ook verhoogd.

En hou je netto ook meer over???

Maar ff ontopic , ik erger me al een tijdje aan de manier van werken van CDS.

Dit wordt aangepast,dat verandert,vanalles gebeurt er ,behalve in je voordeel ( lees: extra zenders)

Deze stap heeft mij doen besluiten de extra kaarten eruit te gooien.

Probeert die telefonist me te paaien met 2 maand 10 euro korting op m'n entertainment HD hoofdkaart,

maar dan wel 12 maand extra abo op deze hoofdkaart (die net als de extra kaarten in september afloopt). :confused:

Nog 1 zo'n klotegrap,en ook de hoofdkaart vliegt eruit hier. :mad:

Geplaatst: (aangepast)

Heb het helemaal gehad met canal digitaal, de ene freeze na de andere.

Dit is iets van de laatste tijd, dus ga nu niet zeggen dat het door een combinatie van hardware komt. Gebruik een Humax Icord met Aston 1.07 en Humax HDPR1000 met Dragon module. 1 kaart via Smarwii. 2 tuners is niet te kijken, zo veel en lang freezes dat ik van ellende maar 1 tuner uitzet.

Bij eerstvolgende mogelijkheid vliegt Canal digitaal de deur uit, ga lekker de kabel op.

aangepast door paqbro

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Geplaatst:

Is al bij iemand het entertainment pakket op de 2de/3de kaart terug gezet naar familie pakket?

Bij mij staat nog steeds het entertainment pakket op de 2de en 3de kaart. Maar ik had ook geen brief gehad dat ze het zouden terug zetten. Ik had de kaarten pas eind januari geactiveerd op het entertaiment pakket. Het waren wel kaarten die al voor 1 januari geregistreerd waren onder mijn account (ze stonden eerst op "vrij te ontvangen zenders"), misschien dat ze daarom niet terug gaan naar familie pakket?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

• 4 weken later...
Geplaatst:

Nee die geven ze niet .Mooier nog ze schrijven dat je alleen je extra kaart abbo kunt opzeggen .Dus de rest kan je pas later opzeggen dat maak ik uit die brief op .Ratten zijn het ik zit me te beraden heel de zooi op te zeggen .En ik vraag op mijn geld voor die extra kaart terug .Tenslotte heb ik die gekocht onder de voorwaarden dat ik het entertainment pakket +hd erop kon kijken .wilt u uw extra kaart opzeggen dan kan dit telefonisch op nr 0900-9323 a 15ct per minuut .

Ik ga wel over op iphiontv hier in eindhoven 85 kanalen voor 16,99 .en nu de ontvangers voor 70 euro per stuk .Eigenijk zouden we met zijn alle de abbos moeten opzeggen eens kijken hoe vlug ze terug kruipen .Maar dit zal wel niet gebeuren dus blijft het een zeer asosiaal bedrijf

Hoe is het verder vergaan sinds dien .

Ik heb per direct toen de zaak opgezegt en ook het geld voor mijn 2e smartcard en bijkomende kosten terug gevraagd via een aangetekende brief.

daarop kreeg ik 4 brieven van CD waarin mijn abbo pas per 1/2/2013 werd opgezegd (zij schrijven in brief per direct opzegbaar).Daarna heeft de juridische dienst consumentenbond een brief naar hun geschreven .Toen kwam men ineens met het andwoord zij hadden mij 3 opties aangeboden maar ze hielden voet bij stuk 1/2/2013 kon mijn hoofd en extra smartcard pas worden opgezegt.

Toen heb ik mijn abonnement eenzijdig opgezegd door de zaak te storneren .Vorige week 2 brieven ontv dat als ik niet betaal half mei de zaak zwart gaat .

In de tussentijd mijn rechtsbijstand ingeschakeld .Nu binnen 14 dagen is alles geregeld als het goed is .CD zegt mijn abo op per 1/3/2012 en ik krijg mijn geld terug (52,95) voor de aangeschafte smartcard mits ik die opstuur naar een in de brief geschreven adres .Oh ja ik kon ook nog voor de optie kiezen om voor 8,95 p/m de 2e kaart te laten zoals hij is met entertainment hd pakket erop .

Aangezien ik inmiddels kabel tv heb heb ik de advokaat doorgegeven er mee in te stemmen alles op te zeggen extra smartcard op te sturen en mijn geld terug te krijgen .

Nu maar hopen dat men dit ook doet .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen