verkerkbr Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 (aangepast) De Raspberry PI computer is geintroduceerd. Een $ 25,- ARM computer board met allerlei mogelijke optie´s. Met HDMI aansluiting. 1080P30 h264/mpeg-4 etc. etc. Een interessant ding om aan je TV te hangen en geschikt voor vele andere toepassingen. Maar ja, zie maar aan een exemplaar te komen. Het loopt storm. Web-sites overbelast. Groet, Bram 29 februari 2012 aangepast door Puch Onduidelijk onderwerp
winwiz Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Sterker nog, ze zijn al uitverkocht.... Er waren 10.000 stuks voorradig. Voor de geïnteresseerden Windows kun je er (nog) niet op draaien. Wellicht dat de ARM versie van Windows 8 later wel zal werken. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Ik ben met name geinteresseerd in wat je er allemaal mee kunt doen. Ik heb hem al zien draaien met XBMC maar heb ook een bouwbeschrijving gezien van een NAS met zo'n Raspberry erin. Ik denk bijvoorbeeld aan home automation toepassingen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Klopt, daar kun je best leuke dingen mee doen, maar weet wel waar je aan begint. Eerst een beetje inlezen om teleurstellingen te voorkomen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Moderator Matchless Geplaatst: 1 maart 2012 Moderator Geplaatst: 1 maart 2012 Klopt, daar kun je best leuke dingen mee doen, maar weet wel waar je aan begint. Eerst een beetje inlezen om teleurstellingen te voorkomen. Jow, want zo makkelijk is dat ding niet. Iig geen plug and pray. Maar lijkt me ook wel weer een uitdaging. De productie zou door de vraag opgeschroefd worden.Die 10.000 waren om de interesse te checken. Nou, die was er wel Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
verkerkbr Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Met een Linux als open besturingssysteem kan het snel gaan en hoef je zeker zelf niet het ¨wiel¨ uit te vinden. Een interessant ding als bouwsteen (aandrijfmotor) voor allerlei toepassingen. Zie er al een achter mijn TV hangen. Want de video mogelijkheden lijken mij erg interessant. En natuurlijk ook de HDMI aansluiting. Of Windows in de toekomst voor een ARM systeem nog een optie is. Ik betwijfel het. Linux is inmiddels overal. Multi-processor systeem ? Door er een paar aan elkaar te knopen ? Wacht met smart om er een te kunnen bemachtigen. Groet, Bram
Big fellow Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Misschien is de NeTV ook een optie? http://www.sutajiokousagi.com/w/index.php?title=Main_Page “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
DoeEensGek Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Opties zat... Benieuwd welke software er allemaal gemaakt wordt door de eerste 10.000 klanten. Ow mensen, geen 2e hands kopen! Oplichterij. Ding is pas een dag te koop!
NINjak Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Ik ga er ook zeker 1 bestellen en dan zit ik er aan te denken om er mogelijk wel een "Car PC" van te bouwen en anders is er echt wel iets anders leuks van te maken
verkerkbr Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Broadcom BCM2835 700MHz ARM1176JZFS processor with FPU and Videocore 4 GPU GPU provides Open GL ES 2.0, hardware-accelerated OpenVG, and 1080p3D H.264 high-profile decode GPU is capable of 1Gpixel/s, 1.5Gtexel/s or 24GFLOPs with texture filtering and DMA infrastructure 256MB RAM Boots from SD card, running Raspberry Pi Fedora Linux Remix 10/100-BaseT Ethernet port HDMI port USB 2.0 port RCA video port SD card slot Powered from microUSB port 3.5mm audio out jack Header footprint for camera connection Size: 85.6 x 53.98 x 17mm
Psychosammie Geplaatst: 2 maart 2012 Geplaatst: 2 maart 2012 (aangepast) @NINjak Idee voor je carPC. Ik zag onlangs een artikel ergens over goedkope Chinese pluggen waarmee je je computer van de auto kunt uitlezen. Ze hebben Bluetooth ingebouwd en er bestaat al software voor op je android machine. Krijg je ineens heel veel info over de performance van je auto in een fancy interface. 2 maart 2012 aangepast door Psychosammie Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
DoeEensGek Geplaatst: 2 maart 2012 Geplaatst: 2 maart 2012 Ik lees nu over een verwachte levertijd voor sommige van begin mei... Zal nog ff duren voor hij op Nederlandse markt zelf tekoop is.
verkerkbr Geplaatst: 2 maart 2012 Auteur Geplaatst: 2 maart 2012 Je kunt je aanmelden. En in die volgorde kom je aan de beurt bij de volgende zending. Aanmelding is beperkt to 1 exemplaar per persoon. Er zijn al wat toepassingen geopperd. Het lijkt toch wel wat op een rage: Webcam server Vehicle tracking (using an add-on GPS module) Streaming internet radio box Vehicle Diagnostics, full OBDII logger with touch screen interface Baby monitor Media server by adding a couple of USB hard drives Media receiver (hopefully we’ll get a port of XBMC or PLEX) Video chat Game emulator, running MAME (build your own arcade cabinet?) Network Attached Storage setup (NAS) Mini web server FTP server Proxy server Firewall Portable Media PC Run an alarm system Security webcam (with motion sensor) Control garden lighting Control sprinkler system Wearable computer HTPC for TV web browsing HTPC for streaming Netfilx / Hulu etc In car Computer Thin client computer Game server IRC / chat server build a cheap laptop build a cheap tablet create a digital photo frame Asterisk VOIP server PBX Home automation system MP3 player Portable personal computer, you can use it anywhere you can find a monitor. multitouch screen coffee table Wall hanging screen with voice control for network pictures, weather, news and RSS feeds Cyber Cafe computer Video conferencing system Personal weather station / logger Control a light display Control an LED board Put it in an old mac classic or mac plus case as a general purpose computer Intelligent photo frame with touch Wardriving setup A dedicated Synth, possibly with touch screen Solar powered desktop computer CNC controller High tech birthday / Xmas presents Backup server RSS ticker High tech alarm clock Mini projector DOSBox for games Processing farm for SETI@Home Cafe media player Brains for Arduino setup Mumble server Industrial manufacturing controller TOR server BitTorrent seedbox Family notice board CD / DVD ripping device Car black box with video Wall mounted, interactive mood lamp Robotic telescope / camera controller Display photographer portfolio images BitTorrent client SMS gateway en zo voort
NINjak Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 @NINjak Idee voor je carPC. Ik zag onlangs een artikel ergens over goedkope Chinese pluggen waarmee je je computer van de auto kunt uitlezen. Ze hebben Bluetooth ingebouwd en er bestaat al software voor op je android machine. Krijg je ineens heel veel info over de performance van je auto in een fancy interface. Ik heb dat artikel ook gezien. Op zich grappig dat je dat zou kunnen alleen moet je auto wel aan een bepaalde standaard voldoen om het te kunnen gebruiken. Je kon ook bepaalde waardes resetten die ze normaal alleen bij de dealer kunnen Moet eerst maar eens kijken wanneer en of ik er een kan bemachtigen maar ik zat pas zelf al aan Android te denken als OS en waarom ik dat niet zou gebruiken maar linux is dan ook/nog steeds een mogelijkheid.
Moderator Matchless Geplaatst: 6 maart 2012 Moderator Geplaatst: 6 maart 2012 1 alternatief kan ik iedereen afraden en dat is de guruplug. Dat kreng werd bij een hoop klanten te heet en ze hadden een modkitje ervoor. Een kleine ventilator die meer herrie maakt dan een stofzuiger.. Money back? no way.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen