Ga naar inhoud


Oscam stopt na ongeveer 30 seconden


Schats

Aanbevolen berichten

Luitjes,

 

Ik heb vanavond even de update gedraaid van mijn VU+ en heb de oude config verwijderd zodat de nieuwe config direct wordt geinstalleerd.

 

Nu loop ik tegen het probleem aan dat de client ongeveer 30 seconden werkt en er dan mee ophoudt totdat ik ga zappen, dan werkt hij weer ongeveer 30 seconden en houdt hij ermee op.

 

 

Op mijn client staat: oscam 1.20-unstable_svn build #6463 en op mijn server (NSLU2) staat oscam 1.20-unstable_svn build #6411.

 

Kan iemand mij vertellen wat er niet goed gaat bij mijn settings of box?

 

Alvast bedankt.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb niets gewijzigd aan de algehele instellingen welke worden geinstalleerd i.c.m. openpli, ik denk dat jij wel weet welke settings hierin staan, zoniet zal ik ze posten. Hetgeen ik heb bijgevoegd is in oscam.server de volgende reader

 

[reader]
label						 = oscam_server
description				   = VU+
protocol					  = camd35
device						= 192.168.2.130,25550
user						  = ???2
password					  = ???2
group						 = 1
auprovid					  = 00006A

 

met cccam werkt hij wel prima.

aangepast door Schats

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nu hetzelfde op mijn client. Na update met #6463.

Dus ca. 30 sec. beeld na zappen.

 

 

Krijg eerst een timeout (10000 ms) dan

c dvbapi: trying irdeto chid index: 1

 

Ik heb een oranje CD kaart.

 

Zie ook dat de server/locale kaart 12/6 cascade gebruikt! Die box staat boven gewoon op 1 zender zonder zappen!

 

Er gaat bij mij iets fout met de aanvragen: 1x zap met client op NGC geeft al 8/2 in het users cascade overzicht.

aangepast door martjeB

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker de handleiding van satman gevolgt, ook dat was een "workaround" om problemen met oscam <> canaldigitaal simulcrypt op 0100:00006a seca2/mediaguard 3 te omzeilen.

 

Voorzien de clients ook gewoon van oscam dvbclient en codes vragen middels cccam protocol bij de hoofdbox.

 

Vraag anders satman om zijn handleiding te herzien aangezien zijn workaround niet langer meer nodig is.

 

Waarom camd35 nu ineens niet meer werkt: geen idee, kan vanalles zijn maar in elk geval niet mijn patches want die hebben alleen betrekking op seca reader.

Ik verwacht dat dit van doen heeft met aanpassingen door Corsair op andere punten (dvb request mode en prefer localcards)

 

Enfin, ga anders ff terug naar een oscam versie die wel goed werkte voor jullie en wacht ff paar weken af voordat je het opnieuw probeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

client met #6444 blijft beeld geven maar geeft ook bij cascade users 2/2 terwijl ik niet zap.

 

Bij de server nog dvbapi aangepast maar dat hielp nietr:

 

P : 0100 : 00006a #Verwijder deze regel als je TV-Vlaanderen hebt!

#P : 0100 : 00006c #Verwijder deze regel als je CDS NL hebt!

I : 0622

I : 1817

I : 1818

I : 1819

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het wellicht zijn doordat ik op de NSLU2 (server) versie 1.20-unstable_svn build #6411 draai of heeft het hier niets mee te maken?

 

Waar kan ik een meer uitgebreide logfile zien van oscam, ik zie alleen de logfile in het hoofdscherm en die geeft niets aan alsmede de dvbapi valt gewoon stil en krijgt geen request waardoor de proxy ook geen request krijgt.

 

ps. Ik heb een VU+ Duo waar de nieuwe versie nu op werkt, heb hem nog niet getest op mijn ET9000.

aangepast door Schats

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem met OSCAM. Ik dacht zet er even nieuwe builds op.

Na 30 seconden echter freezed het beeld. Herstarten OSCAM geeft weer beeld. voor 30 seconden.

 

Bu build 6445 er weer op en geen enkel probleem.

 

2x VU+DUO geprobeerd alle 2 het zelfde.

 

Met build 6450 tot 6463 steeds na 30 seconden freezes. Originele Grijze kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...