Ga naar inhoud


Oscam stopt na ongeveer 30 seconden


Schats

Aanbevolen berichten


Je hebt afgelopen periode met dvb requestmode 1 gewerkt. Die catched geen EMM's en is je kaart dus niet bijgewerkt.

Vooropgesteld dat je op readerniveau geen emm's blocked werkt dat nu door de request mode 0 wel gewoon.

ff geduld dus en je kaart zal geupdated worden.

Die van mij is afgelopen weekend al bijgewerkt. Als je ff paar pagina's teruggaat zie daar mijn log met datums erin staan van meen eind april.

 

Yep,

 

Hij is geupdate nu. Alleen op Discovery Science in 1x geen beeld meer. Terwijl ik wel Entertainment heb :S

 

Hij komt met rejected group no matching reader. Heb er al op gegoogeld. Maar heb gewoon alles in de juiste groep zitten.

aangepast door GodZZila
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg ervoor dat de opties "loadbalancer", "preferlocalcards" en "request mode" de waarde 0 heeft en herstart OSCam. Deze opties kun je aanpassen via de Web Interface. Wat ik heb gelezen blijkt de loadbalancer niet optimaal te lopen en zet hij bepaalde zenders op de blacklist. Het kan best wel eens zijn dat dit de reden is waarom Discovery Science het niet (meer) doet.

 

Sinds gisteren draai ik met de laatste SVN build op mijn VDR configuratie; met de bovenstaande settings en de aangepaste oscam.dvbapi heb geen problemen (meer) bij het kijken van zenders. Ik had al zo'n vermoeden dat OScam zowel de SECA2 als de SECA3 requests uitvoerde op de kaart waardoor hij op dat moment al 2 requests had uitgevoerd.

 

Nice job theparasol ;)

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lb_mode =1 heb ik hier Niels, dat werkt prima, had begrepen bij the parasol ook.

request_mode = 0 is belangrijker! Dit helpt een hoop, in dvbapi wel de juiste waardes invullen.

 

Op het moment wel een ander probleem. Hij vraagt netjes om cw's stuurt ecms, maar heb geen beeld op sommige zenders. Wel ecm om 10 seconde die ook beantwoord worden binnen de normale tijd. Niks opmerkelijks mee aan de hand. Iets in oscam dus nog niet optimaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenslag. Een update gedaan en zit in de problemen met oscam. Gelukkige heb ik een stable die nog werkt 1.10rc maar die doet geen kaartupdate.

De nieuwe 1.20 geeft het gekend probleem zoals hier beschreven. Of wel met request mode op 0 geeft hij heen beeld maar zie je wel dat hij vraagt en krijgt van de kaart. Met requestmode op 1 krijg je 30 seconden beeld en is het gedaan. Alle instelling staan zoals in de handleiding aangegeven op dit topic. Is het een software probleem of een instelling? Voorlopig dan toch weer even op de 1.10.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenslag. Een update gedaan en zit in de problemen met oscam. Gelukkige heb ik een stable die nog werkt 1.10rc maar die doet geen kaartupdate.

De nieuwe 1.20 geeft het gekend probleem zoals hier beschreven. Of wel met request mode op 0 geeft hij heen beeld maar zie je wel dat hij vraagt en krijgt van de kaart. Met requestmode op 1 krijg je 30 seconden beeld en is het gedaan. Alle instelling staan zoals in de handleiding aangegeven op dit topic. Is het een software probleem of een instelling? Voorlopig dan toch weer even op de 1.10.

 

Heb je oscam.dvapi ingesteld?

P :  0100 : 00006a   #Verwijder deze regel als je TV-Vlaanderen hebt!
P :  0100 : 00006c   #Verwijder deze regel als je CDS NL hebt!
I :  0622
I :  1817
I :  1818
I :  1819

Request op 0 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je oscam.dvapi ingesteld?

P :  0100 : 00006a   #Verwijder deze regel als je TV-Vlaanderen hebt!
P :  0100 : 00006c   #Verwijder deze regel als je CDS NL hebt!
I :  0622
I :  1817
I :  1818
I :  1819

Request op 0 ;)

 

Bij deze instellinge heb ik totaal geen beeld.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost. Bij het verwijderen van alles in de file oscam.dvapi blijkt bij mij het probleem van 30 sec uitval met request mode 1 of geen beeld met request mode op 0 weg te zijn.

Nu staat er niets in mijn dvapi file en alles loopt als een trein voorlopig.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan doe je toch ergens iets verkeerd. Ik heb net ook mijn hele config verbouwd, en nu 6469 erin gezet, en mijn box zapt nu echt als de brandweer. Ik vond oscam al snel, maar nu die simulcrypt gefixt is (dank Parasol!!!) gaat ie echt super.

 

Check de posting van Godzilla even met wat je allemaal moet aanpassen, ik gok dat je deze vergeten bent:

 

betatunnel					   = 1833.FFFF:1702,1834.FFFF:1722

 

in oscam.conf toevoegen aan je dvbapi user

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook problemen als crazydavid.

 

Heb nu wel iets ontdekt. Heb hier 2 boxen met 2 kaarten .

Als de ene box crashed neemt ie de andere mee als deze de ander opneemt in de readers.

(Dat was met de oudere versie met request=1 niet)

Kennelijk gaat het beeld op zwart als de configuratie op de andere box fout is.

 

Moet ik bij 2 oranje kaarten met verschillend abbo 2 groups maken of mogen ze beiden group=1 zijn?

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig... en welke versie oscam gebruik je? (open de webinterface, staat op de bovenste regel gecentreerd)

 

Hier draait: OSCAM 1.20-unstable_by_EasyBuild_svn build #6470 (die build #6470 is belangrijk!)

 

Aangezien je met de P:0100 totaal geen beeld hebt vermoed ik een antieke versie zonder de CDS simulcrypt patches.

Haal een recentere versie hier weg ---> http://download.oscam.to

 

Als je met openpli image werkt installeer dan de oscam-experimental die wordt elke nacht helemaal geupdated naar de laatste versie van oscam direct vanaf de sources.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...