Ga naar inhoud


Oscam stopt na ongeveer 30 seconden


Schats

Aanbevolen berichten


OSCAM 1.20-unstable_svn build #6466 draai ik op deze moment. Zal straks eens proberen update naar de laatste. Laat nog iets weten

 

Dat is goed genoeg, update niet nodig.

 

ga eens met telnet/ssh de box in post een -d6 log.

Hoe je dat doet staat een paar bladzijdes terug in dit draadje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol Sorry man is te laat. Ik had nog meer problemen na de update. Dan werkte het terug voor geen meter. Dan weer wel na herstart en dan weer niet. Heel simpel alles verwijderd en terug alles opnieuw ingesteld. Alles via services laten lopen en wonderbaar hij doet het perfect tot hier toe. Wel rekening houdend met het feit dat request mode op 0 staat en het zappen iets trager gaat daardoor. We zijn hopelijk weer vertrokken voor een tijdje want de vrouw des huizen blijft dit niet leuk vinden. Hoop wel dat er eens een stable 1.20 uitkomt waar alles van werkt. Ja ik weet dat dit veel tijd kost en natuurlijk ook werk van de ontwikkelaars.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vernomen dat je met OSCAM 1.20-unstable_svn build #6473 de oscam.dvbapi moet leegmaken. Doe je dit niet, dan heb je gewoon geen beeld.

 

Dat was een probeersel. Niet boeiend en de dvbapi moest juist gevuld zijn met minimaal 1 entry (een P: 0100 oid)

 

AUB geen geruchten of speculaties posten, is erg verwarrend voor de lezers hier.

 

@crazydavid: de vrouw hier is het al meer dan zat want mijn box is ook onze kijkdoos :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik plaats mijn posting niet op basis van geruchten of speculaties; maar op basis van praktijkervaring.

 

OSCam negeerde gewoon al mijn I of P instellingen en ik heb zelfs alleen de P: 0100 erin gehad. OSCam zei gewoon keihard dat er geen known reader aanwezig was. Pas nadat ik de oscam.dvbapi leeg had gemaakt, kreeg ik beeld.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam hapert op mijn client ook na een update vandaag. 30 seconden beeld op een CD zender, daarna freeze. Ben maar omgeswitched naar CCcam als client tot er een oplossing voor is.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol Hier is het ook de kijkdoos dus een oplossing is noodzakelijk.

@Hotzennwalder Heb hier ook lange tijd het probleem gehad maar als oscam.dvbapi echt volledig leeg was , was het probleem verdwenen.

 

Echter kan ik iedereen aanraden om een volledige nieuwe proper oscam te installeren en dan de instelling te doen. Deze gaf met mij uiteindelijk de oplossing voor het probleem te verhelpen. En natuurlijk oscam.dvbapi leeg laten. Wanneer de tijd het toelaat ga ik eens kijken welke instellingen verschillen met werkende en niet werkende oscam. Dit zal wel voor de komende dagen worden denk ik.

dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam

Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem altijd op request mode 0 staan, ik maak alleen maar gebruik van mijn officiële kaart (direct aangesloten op de OSCam config via een smargo) en dan is het onzin om request mode 1 te gebruiken :)

 

Maar ondertussen is revisie 6477 beschikbaar, even kijken of deze het wel doet met oscam.dvbapi.

 

En met de nieuwe revisie wordt mijn oscam.dvbapi weer geaccepteerd!

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heb ik hier ook. Met 6471 gaat hij echt als de brandweer, zet ik 6478 erin dan duurt het inderdaad een seconde of 3-5 voordat ik beeld heb.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...