Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik heb een DM8000 beneden staan en heb een plasma in de woonkamer en in de slaapkamer. Op de plasma in de slaapkamer heb ik digitale kabel via een COAX kabel welke in het verleden is getrokken en weggewerkt.

Ik zou graag het signaal van de DM8000 in full HD ook op de plasma van de slaapkamer ontvangen.

Ik heb een SD audio video zender over Coax (welke ik vroeger gebruikte met mijn 7000 icm een crt televisie). Maar als je eenmaal HD gewend bent en een grote full HD plasma hebt hangen, wil je deze ook gebruiken.

Ik gebruik nu een Envivo draadloze HDMI set welke tot 1080p draadloos ongecomprimeerd verstuurd (was vorig jaar bij een discount supermarkt te koop voor EUR 199). Hoewel het beeld en geluid perfect zijn is het systeem dat zelf niet helemaal (hij zit net op het randje van ontvangst en valt soms weg).

Aangezien hier een hoop techneuten zitten vraag ik mij dus af of iemand een betaalbare oplossing weet om HDMI naar coax te converteren voor transport waarop dit op de slaapkamer weer van coax naar hdmi gezet kan worden (zonder de kabelsignalen te storen). Het lijkt me toch wel dat het mogelijk moet zijn om een HDMI signaal digitaal te streamen door coax (ik zie wel regelmatig omzetters naat CAT5 en dergelijke, maar helaas ligt er nu coax en is een nieuwe kabel netjes wegwerken niet mogelijk zonder breken en dus eigenlijk geen optie).

Ik hoop dat er hier mensen zijn met tips hoe dit voor elkaar te krijgen (of misschien zo'n converter voor een redelijke prijs weten). Een redelijke prijs vind ik tot EUR 250.

aangepast door Dream1975

Geplaatst:

Ik denk dat dit wel een duur grapje gaat worden maar er bestaan wel systemen voor.

Bijvoorbeeld http://wintal.com.au/files/HDMIRG6.pdf

Met een beetje zoeken vond ik hem ergens voor 330 dollar

PS. het is geen optie de coax er uit te trekken met aan het uiteinde een UTP kabel en hem zo te vervangen?

Vu+ Ultimo - Open Pli

Vu+ Duo - Open Pli

Viosat G4

2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB

Geplaatst:

[PS. het is geen optie de coax er uit te trekken met aan het uiteinde een UTP kabel en hem zo te vervangen.

Wel 2 UTP Kabels trekken nl ,voor een HDMI EXTENDER,bijv.van ATEN, ca 55€ zijn 2UTP kabels nodig.

Geplaatst:

PS. het is geen optie de coax er uit te trekken met aan het uiteinde een UTP kabel en hem zo te vervangen?

Helaas niet, ik gebruik de coax ook om het DVB-C signaal door te sturen naar de CI van de televisie (om ook onafhankelijk te kunnen kijken).

Maar als iemand een Nederlandse webwinkel met link weet met zo'n omzetter oid, hou ik me aanbevolen voor PM ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...