Ga naar inhoud


staat de europese wetgeving boven een woonstovereenkomst?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

ik heb geen huurcontract,maar een woonstovereenkomst,waarin vermeld staat,dat bij het huurgeld er deel een stuk is voor de betaling van de lokale kabelmaatschappij.omdat ik mijn gading niet kon vinden,heb ik bij een iptv provider een abonnement genomen.niemand geen probleem gemaakt,en iemand van de anderen die daar woont,had blijkbaar laten weten,dat vanaf 01/03/2012.

enkel nog zou mogen gebruik maken van de kabel.echter staat er in de woonstovereenkomst niks dat je geen andere manieren mag gebruiken dan eerder vermeld.

ik vroeg mij af,of ik mij (indien nodig) mij kan verdedigen en zeggen,als ik dat moet opzeggen,indruist tegen de europese wetgeving inzake vrij verkeer van diensten en goederen?

Welke juridische middelen kan ik nemen die boven de woonstovereenkomst staat?

Mocht de woonstovereenkomst daaromtrent wijzigen,en ik weiger dit te tekenen,kunnen zij mij buiten zetten,en welk is de tijd die ik daarvoor heb?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt toch gewoon die kabel aanhouden, je betaalt er immers voor via de huur. Daarnaast neem je gewoon datgene wat jij graag wilt. Let wel even op het mogen plaatsen van bv een schotel. Als je bv tv wilt via glasvezel moet je dat toch zelf weten. Als de anderen maar geen last hebben van jouw wijzigingen zoals het uitvallen van hun tv of zoiets. Maar neem aan dat dat geen probleem is.

 

Je hoeft niet daadwerkelijk gebruik te maken van het verplicht af te nemen product, al is het wel zonde van het geld wat je er aan kwijt bent via de huur.

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Daar deze thread de nodige info + links bevat ivm schotel kijken & woonbouwvereniging ,

mag deze thread vastgepind worden in deze afdeling , aub ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat4iedereen,

 

Of je nu een woonovereenkomst, huurcontract of welke andere vorm van overeenkomst dan ook heb, er mag nimmer in worden vastgelegd op welke wijze jij je nieuwsgaring (in je behoefte aan informatie moet voldoen) moet doen en als het al daarin vastgelegd is dan is zo'n bepaling niet bindend. Dus ook al staat dat in een contract/overeenkomst dan kan je gewoon tekenen want het zal nimmer (behoudens een uitzondering) geëffectueerd kunnen worden. Dit is op een andere wettelijke bepaling gestoeld dan het door jou aangehaalde vrij verkeer van diensten en goederen. Die bepaling doet in deze niet of hoegenaamd niet ter zake. Het gaat in deze om de bepaling in de europesche verklaring rechten van de mens (EVRM) waarin is vastgelegd dat een ieder recht op vrije nieuwsgaring heeft. Hoewel jouw situatie niet om een schotel handeld maar om een ip-tv zijn er uitspraken mbt het plaatsen van een schotel die goed te gebruiken zijn om jou een antwoord op je vraag te geven.

 

Het recht vastgelegd in artikel 10 EVRM kan niet dmv een contractuele bepaling worden ingeperkt tenzij daar een uiterst dwingende reden toe is. Waarbij de uiterst dwingende reden ook echt onweerlegbaar zonder enige vorm van twijfel aanwezig moet zijn. Denk daarbij aan een situatie dat omwille van jouw recht/behoefte aan vrije nieuwsgaring een ander persoon zodanig onredelijk benadeeld wordt dat deze daar ernstige schade van ondervindt. Het argument wat voor een ander voldoende is, moet ook voor jou voldoende zijn of een argument zoals gelijke monnikken gelijke kappen of de schotel/ip-tv aansluiting doet afbreuk aan het pand het leefklimaar oid voldoen absoluut niet ook niet het argument het pand wordt daardoor minder waard.

 

De uitspraak waarbij het onderwerp bepaling in een vrijelijk aangegane overeenkomst opgenomen uitdrukkelijk aan de orde komt is, is de uitspraak van Cookie Monster aangehaald BU2938 d.d. 26-10-2011.

 

Een ander iets dat ik je wil meegeven is begin niet zelf de rechtszaak maar laat verhuurder jou maar dagen. Hij of zij heeft geen enkel recht anders dan aangehaald om jou te verplichten om afstand te doen van de ip-tv. Dus wil deze ook maar iets zal daar een rechterlijke uitspraak aan ten grondslag moeten liggen en de kans op slagen daarvoor is niet erg groot. Dus maak geen onnodige kosten en reageer ten alle tijde uiterst vriendelijk schriftelijk met de mededeling dat je aan een vordering die strekt tot het afstand doen van de ip-tv aansluiting geen gehoor zal worden gegeven tenzij daar een directe rechterlijke uitspraak aan ten grondslag ligt. Blijft echter wel gewoon de huurpenningen voldoen en houdt geen deel in omdat je geen gebruik maakt van de kabelaansluiting want dat is jouw keuze in deze.

 

Succes Joop

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de woonstovereenkomst daaromtrent wijzigen,en ik weiger dit te tekenen,kunnen zij mij buiten zetten,en welk is de tijd die ik daarvoor heb?

Ik denk dat het betrekking heeft op België omdat je over woonst praat

 

De verhuurder is ook niet machtenloos

 

Afhankelijk van de vraag of je een 3/6/9 contract hebt of een van korte duur (minder dan 3 jaar)

Anders dan in nederland kan in belgië de verhuurder je eruit gooien zonder reden aan het einde van huur periode of

einde 3 jarige perioden afhankelijk van huurcontract met of zonder boete.

 

een uitzondering hierop is bv verhuurder gaat er zelf wonen

 

De vrederechter is de enigste die mag beslissen of je eruit moet

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Huurwet Art. 3. § 4. Bij het verstrijken van de eerste en de tweede driejarige periode kan de verhuurder de huurovereenkomst beëindigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van zes maanden, zonder motivering, maar met betaling van een vergoeding.

Deze vergoeding is gelijk aan negen dan wel zes maanden huur naargelang de overeenkomst een einde neemt bij het verstrijken van de eerste of de tweede driejarige periode.

De partijen kunnen evenwel overeenkomen om deze mogelijkheid van vroegtijdige beëindiging uit te sluiten of te beperken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...