Ga naar inhoud

Afstellen astra/hotbird

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nu de gelukkige bezitter van een humax irci 5400 die ik op de valreep ergens in nederland te pakken heb gekregen . <BR>Maar nu...ben nog niet bekend in het satwereldje en wil toch graag mijn spulletjes werkende krijgen.De bedoeling is om een schotel met twee lnb's te monteren voor ontvangst van astra en hotbird maar ik heb begrepen dat de afstelling hiervan niet eenvoudig is!!.Is er niet iemand die dit met de juiste afregelapparatuur voor mij kan doen?eventuele kosten worden natuurlijk vergoed.WIE O WIE KAN MIJ HELPEN???

Geplaatst:

Doe het zelf handleiding seca digitaal receiver Astra / Hotbird Inbf ( dubbele lnb )<BR> De schotel moet naar de Astra gericht staan.<BR>En Inbf word op de schotel gemonteerd met de coax aansluiting naar beneden En de hotbird komt aan de linkerkant (voor als U achter de schotel staat)<BR>Lees eerst de gebruiksaanwijzing van Uw digitale SECA receiver, voordat U gaat beginnen.<BR> <BR>O MENU<BR>O Kies Nu 5 Kanalen installeren<BR>O hierna 2 IN WILLEKEURIGE VOLGORDE <BR>O Kies voor schotel 2 met pijltje naast oké <BR>O ( dek nu de Hotbird Inbf af met b.v. aluminium folie ) <BR>O Druk op OKÉ om het zender zoeken te starten<BR>O Als alles opgezocht is met kanalen verwijderen de gecodeerde zenders verwijderen <BR>O Zorg dat er maximaal 125 overblijven. <BR>O En met hernummeren Nederland l op l enz enz. <BR>O Hierna het aluminium folie op de ASTRA kop doen <BR>O Nu menu - 5 kanalen toevoegen schotel 2. <BR>O Als alles klaar is met verwijderen en hernummeren alles aanpassen <BR>O Zet geen Astra en Hotbird zenders door elkaar heen. <BR>O Uiteraard aluminium folie nu verwijderen.<P>Als dit klaar is met de afstand bediening de tuner uit zetten, dus niet op de tuner zelf. ( dit is om de wijzigingen in het geheugen te zetten )<BR>Wij wensen U veel kijkplezier.<P>DESIGN HENDRICO <BR> shocked.gif" border="0

Geplaatst:

zo heb ik het dus niet gedaan, je moet gewoon de astra als optie 1 nemen en de hot, als 2, dan gewoon zoeken met het menu, is da astra en dan de hot, werkte bij mij prima, mar je hebt dus wel een switch nodig dan

Geplaatst:

zo heb ik het dus niet gedaan, je moet gewoon de astra als optie 1 nemen en de hot, als 2, dan gewoon zoeken met het menu, is da astra en dan de hot, werkte bij mij prima, mar je hebt dus wel een switch nodig dan

Geplaatst:

Wat Hendric schrijft is voor een SECA DOOS,B.v. een STRONG8000 en niet voor een HUMAX.<P>Als je een ASTRA/HOTBIRD wilt zien op een HUMAX zou ik gewoon een kanalenlijst van b.v PET123 downloaden.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties,met een beetje goede wil zou het moeten lukken dus.zit toch nog met een vraag.is het beter om twee losse lnb's of zo'n monoblock te kopen?in combinatie met een visiosat bisatellite wil ik zo min mogelijk problemen.weet iemand daar meer over te vertellen?

Geplaatst:

heb nu 2 weken een visiosat van bisatelite aan de muur werk perfect veel beter dan een schotel met lnb verloop .<BR>voordeel je kan de lnb s afzonderlijk af-stellen in hoogte dus voor 100 % brandpunt.<BR>ik ben alleen wel de k en t zenders kwijt ????????????? ontvanger strong str8000h cool.gif" border="0

Geplaatst:

@Hendric<P>Dat je de K&T zenders kwijt bent zal wel komen door de landencode in je strong....

Geplaatst:

DUS HIJ MOET GEPACHT WORDEN NAAR V15 OF 20 ????????<BR>BIJ KANALEN ZOEKEN VIND HIJ ZE OOK NIET MEER !!!!!!!!!!!!!!!!!!! <BR> shocked.gif" border="0

Geplaatst:

Toevallig gisteren bezig geweest met het installeren van de Hummie met schotel en dubbele lnb. Had als voorbereiding zelfs een Satfinder gekocht maar die bleek helemaal niet nodig! De gradenverdeling staat op de schotel, dus die zet je op 30. De Astra zweeft ergens in het zuiden dus nadat je de zenderlijst van het internet hebt gehaald, ga je gewoon een beetje draaien totdat hij kraakhelder beeld geeft. Ik zag er wel tegenop maar binnen 2 minuten hadden we perfectamundo beeld!!<P>Succes!<P>PS: vooral door deze site ben ik er in geslaagd om gisteren heel snel een compleet systeem te installeren. FANTASTISCH! Ik ben superblij met alles, zeker omdat het zo goed werkt. Alle mensen waar ik wat van op gestoken heb, bedankt!<BR> tongue.gif" border="0

Geplaatst:

Ik had begrepen dat wanneer je beeld hebt met een digsat het beeld altijd kraakhelder is en de eventuele afwijking pas aan het licht komt wanneer het signaal zwakker wordt (regen, onweer e.d.) laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.